چگونه از جوش شیرین برای چین و چروک صورت استفاده کنیم؟

حتما در مورد مزیت‌های جوش شیرین برای چین و چروک صورت چیزهای شنیده‌اید و با انتخاب این مقاله قصد دارید تا در مورد نحوه استفاده از آن برای چین و چروک صورت بیشتر بدانید. جوش شیرین به عنوان لایه‌بردار، ضد عفونی‌کننده، ضد التهاب و ضد باکتری طبیعی عمل می‌کند. مجله اینترنتی پریهان در این مقاله شما را همراهی می‌کند.

خواص جوش شیرین برای چین‌وچروک صورت

جوش شیرین به خاطر مزیت‌های زیادی که برای پوست دارد، همیشه یک انتخاب طبیعی محسوب شده است. بافت دانه‌ای جوش شیرین باعث عمل لایه‌برداری می‌شود که به از بین بردن سلول‌های مرده از روی پوست کمک می‌کند و پوست را جوانسازی می‌کند.

 

با سبوم خداحافظی کنید!

جوش شیرین به خاطر خواص قلیایی که دارد به متعادل شدن pH پوست کمک می‌کند، تولید سبوم را کنترل می‌کند، مخصوصا در ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه). علاوه بر این، به خاطر خواص ضد عفونی‌کنندگی و ضد التهابی که دارد، در مقابل هرگونه آلودگی پوست از جمله جوش و آکنه موثر است.

 

لایه‌بردار طبیعی

این لایه‌بردار طبیعی علاوه بر از بین بردن چین و چروک صورت، قسمت‌هایی از پوست را مانند زیربغل، آرنج یا زانو و همچنین پاشنه پا را روشن‌تر می‌کند و پوست دست‌ها را نرم می‌کند.

 

در مورد جوش شیرین چه می‌دانید؟

پوست سالم تا اندازه‌ای اسیدی است. پوست اسیدی مانند محافظی عمل می‌کند که برای سلامت کلی پوست از اهمیت زیادی برخوردار است. شستن صورت با جوش شیرین برای چین و چروک صورت می‌تواند چربی صورت را از بین ببرد، pH صورت را تغییر دهد و همچنین می‌تواند از عفونت و آکنه نیز پیشگیری کند. با اینکه جوش شیرین هیچ ضرری برای پوست ندارد، اما می‌تواند موجب تحریک پوست شود. خیلی از مردم نمی‌دانند که پوست آنها به جوش شیرین حساس است و زمانی که به‌صورت مستقیم روی پوست استفاده می‌کنند متوجه این حساسیت می‌شوند.

در بسیاری از مواقع، متخصصان پوست از جوش شیرین برای خنثی کردن لایه‌برداری شیمیایی در مطب خود استفاده می‌کنند.

 

خطوط ریز صورت چیست؟

خطوط ریز، خطوطی هستند که بر روی پوست حساس و ظریف مانند صورت شکل می‌گیرند، چون کلاژن و الاستین پوست کاهش می‌یابد. این خطوط کم عمق زمانی ظاهر می‌شوند که پوست به اندازه کافی آبرسانی نشده باشد یا در اثر نور خورشید آسیب دیده باشد. همچنین این خطوط اولین نشانه پیر شدن پوست محسوب می‌شوند و اگر با گذشت زمان عمیق‌تر شوند، زمینه چین و چروک صورت را فراهم می‌کنند. معمولا این خطوط در اطراف چشم‌ها، لب‌ها و پیشانی ظاهر می‌شوند. این خطوط در هنگام لبخند زدن، چشمک زدن و اخم کردن بیشتر خود را نشان می‌دهند. برای از بین بردن این خطوط ریز، ماسک جوش شیرین برای چین و چروک صورت گزینه خوبی است.

 

چه ترکیباتی به از بین رفتن خطوط ریز صورت کمک می‌کنند؟

برای پیشگیری از چین و چروک صورت، بهترین روش این است که هر روز پوست را مرطوب نگه دارید و ضد آفتاب بزنید. علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و روند پیر شدن پوست را تسریع می‌کنند. ترکیبات و مواد مغذی مانند روغن دانه رز، روغن جوجوبا، عصاره چای قرمز، رتینول/ ویتامین A، کوآنزیم Q10، گلیکولیک اسید و سالیسیلیک اسید جزو بهترین ترکیبات برای پیشگیری و کاهش خطوط ریز و چین و چروک صورت هستند. ویتامین سی نیز برای کاهش خطوط ریز صورت عالی است. جوش شیرین برای چین و چروک صورت نیز یکی از بهترین ترکیباتی است که می‌توانید انتخاب کنید.

ماسک جوش شیرین

چه چیزی نیاز داریم؟

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل

دستور تهیه ماسک جوش شیرین

اگر روغن نارگیلی که تهیه کرده‌اید به شکل جامد است، حتما روغن را گرم کنید تا به شکل مایع دربیاید. سپس این دو ترکیب را مخلوط کنید تا به غلظت یکنواختی برسد.

 

طرز استفاده از ماسک جوش شیرین

ابتدا صورت‌تان را بشوئید و خوب خشک کنید، مطمئن باشید که هیچ گونه آلودگی یا مواد آرایشی روی صورتتان نباشد. این ماسک را بر روی صورت و گردن‌تان بگذارید و به حالت دورانی ماساژ دهید و 10 الی 15 دقیقه صبر کنید و در نهایت با آب ولرم بشویئد. این ماسک را هفته‌ای یک الی دو بار روی صورت‌تان بگذارید. به زودی متوجه از بین رفتن چین و چروک و خطوط ریز صورت خواهید شد.

 

 

ماسک عسل و جوش شیرین

ماسک عسل و جوش شیرین برای چین و چروک صورت هم یکی از ماسک‌های مشهور است که تاثیر زیادی دارد، مخصوصا برای خطوط ریز و چین و چروک بر روی پیشانی. این دو محصول در کنار هم بسیار عالی هستند و باعث آبرسانی پوست نیز می‌شوند. بنابراین این ماسک را برای کسانی توصیه می‌کنیم که پوستی نسبتا خشک دارند، چون عسل باعث آبرسانی پوست می‌شود و بی‌آبی پوست را برطرف می‌کند.

به چه موادی نیاز داریم:

2 قاشق غذاخوری جوش شیرین

یک قاشق غذاخوری عسل

آب معدنی

طرز استفاده از این ماسک

  • ابتدا جوش شیرین را با کمی آب رقیق کنید تا خمیر یکدستی به دست بیایید.
  • یک قاشق غذاخوری عسل را به این خمیر اضافه کنید.
  • دوباره خمیر را خوب هم بزنید تا مواد خوب مخلوط شوند.
  • قبل از اینکه این ماسک را روی صورتتان بگذارید، باید صورت خودتان را خوب شسته باشید.
  • وقتی ماسک را روی صورت‌تان گذاشتید، تقریبا به مدت 15 دقیقه صبر کنید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشوئید.

 

 

ماسک لیمو و جوش شیرین

ماسک دیگری که می‌خواهیم معرفی کنیم، ماسک لیمو و جوش شیرین برای چین و چروک صورت است که طرز تهیه آن شبیه ماسک عسل و جوش شیرین است، فقط در آن به جای عسل از آب لیموی تازه استفاده می‌شود. در این روش، کافی است آب یک عدد لیمو را بگیرید و روی جوش شیرین بریزید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. زمانی که باید برای این ماسک منتظر بمانید، نسبت به ماسک قبلی کمتر است، چون تقریبا 10 دقیقه کافی است تا لیمو تاثیر خودش را بر روی پوست بگذارد. همچنین بعد از گذاشتن این ماسک نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید.

 

 

کرم جوش شیرین خانگی برای برطرف کردن چین و چروک

این کرم باعث درخشندگی پوست و همچنین از بین رفتن چین و چروک صورت می‌شود.

ترکیبات:

  • دو قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • آب معدنی طبیعی
  • نصف قاشق چایخوری آب لیمو (اگر پوست چربی دارید، اّب لیمو استفاده کنید)
  • نصف قاشق غذاخوری عسل (اگر پوستی خشک دارید، عسل اضافه کنید)
  • ژل آلوئه‌ورا یا روغن زیتون

طرز تهیه:

  • چند قطره آب را به جوش شیرین اضافه کنید.
  • طبق نیاز پوست‌تان، عسل یا آب لیمو را اضافه کنید. برای لایه‌برداری بهتر، کمی هم ژل آلوئه‌ورا اضافه کنید.
  • همه مواد را خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید.
  • این کرم را روی کل صورتتان بگذارید.
  • بین 15 تا 20 دقیقه منتظر بمانید و سپس با آب ولرم بشوئید.

اگر بعد از شستن صورتتان احساس خشکی در پوست کردید، نرم‌کننده بزنید یا از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون استفاده کنید.

هفته‌ای یکبار تکرار کنید.

 

فواید جوش شیرین برای پوست

جوش شیرین برای چین و چروک صورت خیلی موثر است، اما فواید آن به همین جا ختم نمی‌شود که در ادامه به فواید آن اشاره می‌کنیم:

جوش و آکنه را از بین می‌برد

جوش شیرین چون دارای خواص ضد عفونی‌کنندگی دارد، باعث از بین رفتن جوش روی پوست نیز می‌شود. با استفاده از جوش شیرین به راحتی می‌توانید جوش‌های صورت را برطرف کنید.

 

پوست را لایه‌برداری می‌کند

جوش شیرین برای  مراقبت از هر نوع پوستی مناسب است. جوش شیرین به نحو اثربخشی با التهاب مبارزه می‌کند، رسوبات چربی را از بین می‌برد و به‌طور عمیقی منفذها را پاکسازی می‌کند.

 

به پوست طراوت می‌دهد

به عنوان بخشی از روش‌های مرطوب‌سازی پوست، جوش شیرین باعث نرم شدن پوست می‌شود، باکتری‌های روی پوست را از بین می‌برد، لکه‌ها را کم‌رنگ‌تر می‌کند. جوش شیرین به نحو اثربخشی التهاب را از بین می‌برد.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پِریهان

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب