آیا قهوه برای زن باردار ضرر دارد؟

آیا قهوه برای زن باردار ضرر دارد؟ این سوالی است که بیشتر زنانی که باردار می‌شوند از ما می‌پرسند. اگر در طول بارداری قهوه و یا دیگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار بنوشید چه؟  اکثر شواهد نشان می‌دهند نوشیدن مقدار بسیار کمی از قهوه در دوران بارداری مرتبط با تاثیرات شدید مانند سقط جنین و یا زایمان زودرس نیست. متخصصان آمریکایی توصیه کرده‌اند که مقدار قهوه بیشتر از 200 میلی‌گرم در روز نباشد.

 

آیا قهوه برای زن باردار ضرر دارد؟

مضرات قهوه در دوران بارداری

خوب در مجله اینترنتی پِریهان در پاسخ به سوال آیا قهوه برای زن باردار ضرر دارد باید بگوییم بله ممکن است ضرر داشته باشد. اما چگونه قهوه می‌تواند بر بارداری‌تان تاثیر بگذارد؟

با اینکه در بارداری می‌توانید قهوه بخورید، اما هنوز در مورد اینکه مصرف بسیار زیاد قهوه چه تاثیری می‌تواند بر بارداری‌تان بگذارد، تحقیق قطعی انجام نگرفته است. برخی از تحقیقات حیوانی تاثیرات مضر نوشیدن بیش از حد قهوه را در حین بارداری نشان داده‌اند. مطالعاتی که روی حیوانات انجام گرفت نشان داد که نوشیدن قهوه در بارداری، نواقصات هنگام تولد و میزان سقط جنین و وزن بسیار کم نوزاد را افزایش می‌دهد.

دکتر هاکاهکا می‌گوید: « من همیشه به بیماران خود توصیه می‌کنم که فقط گهگاهی قهوه بخورند. از چیزهایی که ممکن است برای سلامتی خودتان و جنین ضرر داشته باشد دوری کنید.»

 

آیا قهوه بدون کافئین هم در بارداری ضرر دارد؟

قهوه بدون کافئین

در ادامه پاسخ به سوال آیا قهوه برای زن باردار ضرر دارد یا نه، نوبت به این می‌رسد که ببینیم آیا اگر کافئین قهوه از بین رفته باشد باز هم برای زن باردار ضرر دارد؟

ممکن است فکر کنید که قهوه بدون کافئین می‌تواند جایگزین خوبی برای قهوه باشد، اما باز هم مقدار کمی کافئین در قهوه باقی می‌ماند. اما چون مقدار کافئین آن بسیار کم است می‌توانید میل کنید اما تحت هیچ شرایطی در خوردن آن زیاده‌روی نکنید.

 

آیا دیگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار هم برای زن باردار ضرر دارند؟

شاید بخواهید و مجبور باشید قهوه صبحگاهی‌تان را در دوران بارداری کنار بگذارید. و بخواهید بدانید که آیا نوشیدنی‌های دیگر که دارای کافئین هستند نیز برای بارداری ضرر دارد؟ مانند شکلات، نوشابه و چای یخی. هر سه اینها دارای کافئین هستند اما اگر در حد متعادل استفاده شوند ضرری ندارند.

 

آیا قهوه می‌تواند برای زن باردار خوب باشد؟

در حالیکه ممکن است به نظر برسد که قهوه در دوران بارداری هیچ مزیتی ندارد، اما برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مقدار کم کافئین در حد متعادل می‌تواند خطر دیابت بارداری را کاهش دهد. این امر به‌طور ویژه‌ای در سه ماهه دوم صدق می‌کند.

 

آیا کاپوچینو برای زن باردار ضرر دارد؟

آیا کاپوچینو در بارداری ضرر دارد؟

ممکن است این سوال نیز در ذهن‌تان به وجود بیاید که ایا کاپوچینو در بارداری ضرر دارد؟

کاپوچینو در بارداری مجاز است، اما قبل از مصرف آن باید به چند نکته مهم دقت کنید:

اولاً کاپوچینو دارای کافئین است، زن باردار باید مقدار جذب کافئین در روز را به 200 میلی‌گرم کاهش دهد. با این وجود، باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که غذاها و نوشیدنی‌های دیگر مانند شکلات، چای و نوشابه هم دارای کافئین هستند. بنابراین خیلی مهم است که دقت کنید در روز چه مقدار کافئین دریافت می‌کنید.

همچنین کاپوچینو از شیر کامل تهیه می‌شود که مقدار چربی آن بالا است. زنان باردار باید مصرف چربی‌های اشباع شده را کاهش دهند و به جای آن از شیر کم یا جایگزین‌های دیگر مانند شیر بدون چربی استفاده کنند.

 

کلام آخر

وقتی که باردار شدید باید خیلی از عادت‌هایتان را کنار بگذارید. در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا قهوه برای زن باردار ضرر دارد یا خیر و گفتیم مقدار زیاد آن می‌تواند ضرر داشته باشد و موجب سقط جنین یا دیگر مشکلات بارداری شود. اما کافئین در حد بسیار کم در بارداری برای پیشگیری از دیابت بارداری بسیار مفید هم هست و بهتر است گهگاهی در حد بسیار کم از آن بخورید. البته بهتر است قهوه را به تدریج حذف کنید، چون ترک یکباره قهوه ممکن است باعث سردردتان شود.

 

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب