عوارض مصرف کاپوچینو در بارداری که باید بدانید!

عوارض مصرف کاپوچینو در بارداری می‌تواند خطر سقط جنین یا تولد نوزاد نارس را افزایش دهد. بنابراین بهترین کار در بارداری این است که در مورد این عوارض آگاه باشید. شاید بد نباشد بدانید که بدانید کاپوچینو بر سیستم عصبی بدن تاثیر می‌گذارد و می‌تواند موجب تحریک‌پذیری، عصبی شدن و بی‌خوابی زن باردار شود. در بارداری فقط می‌توانید تا 200 میلی‌گرم کافئین جذب کنید. ممکن است کافئین را از غذاها و نوشیدنی‌های دیگر نیز جذب کنید. مقدار تقریبی کافئین یافت‌شده در برخی از این مواد غذایی به‌صورت زیر است:

یک فنجان قهوه فوری: 60 میلی‌گرم

یک فنجان کاپوچینو: 100 میلی‌گرم

یک فنجان چای: 30 میلی‌گرم

یک قوطی نوشابه 375 میلی‌گرمی: 49 میلی‌گرم

یک قوطی نوشیدنی انرژی‌زای 250 میلی‌گرمی: 80 میلی‌گرم

 

عوارض مصرف کاپوچینو در بارداری

یکی از عوارض مصرف کاپوچینو در بارداری این است که سوخت‌وساز بدن‌تان را بسیار آهسته می‌کند. همچنین کاپوچینو از رحم عبور می‌کند و وارد جریان خون جنین می‌شود و این نگرانی به‌وجود می‌آید که آیا کاپوچینو بر سلامت جنین تاثیر می‌گذارد یا نه. طبق تحقیقات دانشگاه زنان و زایمان در آمریکا، مصرف متوسط کافئین – کمتر از 200 میلی‌گرم در روز- موجب سقط جنین یا تولد نوزاد نارس نمی‌شود.

طبق گزارش پریهان: با این وجود، تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف بیشتر از 200 میلی‌گرم در روز ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد. علاوه بر این، برخی از شواهد نشان می‌دهند که حتی مصرف کم کاپوچینو ممکن است منجر به تولد نوزاد با وزن کم شود. برای مثال، یک مطالعه نشان داد که مصرف 50 الی 149 میلی‌گرم کافئین در طول بارداری مرتبط با افزایش 13 رصدی تولد نوزاد با وزن کم است. البته، هنوز تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

از دیگر عوارض مصرف کاپوچینو در بارداری می‌توان به فشار خون بالا، تپش قلب تند، افزایش اضطراب، سرگیجه، بی‌قراری، درد شکم و اسهال اشاره کرد.

 

توصیه‌ها در طول بارداری

مصرف کاپوچینو در بارداری

برای در امان ماندن از عوارض مصرف کاپوچینو در بارداری توصیه شده است مصرف کل کافئین‌تان در یک روز کمتر از 200 میلی‌گرم باشد. حتی اگر می‌خواهید باردار شوید باید کمتر از این مقدار کافئین مصرف کنید. برخی از پزشکان حتی توصیه می‌کنند خوردن کاپوچینو در بارداری به‌طور کامل قطع شود. چون ممکن است کافئین را از منابع دیگر دریافت کنید و خبر نداشته باشید. برای مثال برخی از گیاهان دارویی حاوی کافئین هستند مانند جینسینگ.

 

کلام آخر

قهوه در سراسر جهان مشهور است و امروزه خیلی از افراد به آن عادت کرده‌اند و هر روز باید آن را مصرف کنند. اگرچه قهوه و کاپوچینو مزیت‌های زیادی برای سلامتی بدن دارد، اما توصیه می‌شود که مصرف آنها را در بارداری محدود کنید و مواظب باشید. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که اگر مصرف کافئین در بارداری به 200 میلی‌گرم در روز محدود شود، هیچ ضرری ندارد.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: healthline.com

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب