هر آنچه که باید در مورد مضرات کاپوچینو برای معده بدانید

حتماً با خودتان می‌گویید چرا در این مقاله تصمیم گرفتیم در مورد مضرات کاپوچینو برای معده بنویسیم. قهوه یکی از مشهورترین نوشیدنی‌ها در جهان است. قهوه نه تنها می‌تواند باعث هشیاری بیشتر در شما شود، بلکه مزیت‌های بسیار دیگری دارد از جمله بهبود رفتار، بهبود عملکرد ذهنی و بهبود تمرینات ورزشی همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و آلزایمر. با وجود این، برخی افراد تصور می‌کنند که نوشیدن قهوه بر دستگاه گوارشی آنها تاثیر می‌گذارد. برای همین تصمیم گرفتیم در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد تاثیر قهوه و کاپوچینو بر معده بپردازیم.

 

ترکیباتی که موجب مضرات کاپوچینو برای معده می‌شوند

کاپوچینو حاوی ترکیباتی است که ممکن است موجب شود معده‌تان آسیب ببیند. ببینیم این ترکیبات کدام‌ها هستند:

کافئین

کافئین یک محرک طبیعی در قهوه است که به هشیار نگه‌داشتن‌تان کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که کافئین باعث تکرار انقاباضات در دستگاه گوارشی و معده می‌شود. برای مثال، یک مطالعه قدیمی‌تر از سال 1998 نشان داد که کافئین موجب تحرک روده نیز می‌شود. اگر به ‌طور ویژه‌ای حساسیت داشته باشید، کافئین می‌تواند برای معده‌تان نیز مضر باشد.

 

اسیدهای کاپوچینو

یکی از مضرات کاپوچینو برای معده این است که دارای اسیدهایی است که باعث افزایش تولید اسید معده می‌شوند. این اسیدها ممکن است موجب تشدید علائم سوزش معده شوند که البته هنوز تحقیقات زیادی در این زمینه لازم است و به ‌طور حتمی نمی‌توان ادعا کرد که کاپوچینو باعث افزایش اسید معده می‌شود.

 

افزودنی‌های دیگر

در بسیاری از موارد دیگر، خود کاپوچینو نیست که باعث درد معده در شما می‌شود. در حقیقت، ناراحتی معده می‌تواند به‌دلیل افزودن موادی مانند شیر، خامه، شیرین‌کننده‌ها یا شکر باشد. برای مثال، تقریباً 65 درصد از مردم جهان نمی‌توانند لاکتوز یا شکر در شیر را به‌طور مناسبی هضم کنند که موجب علائمی همچون نفخ، دردهای عضلانی یا اسهال بعد از مصرف لبنیات می‌شوند.

 

نکاتی برای پیشگیری

اگر می‌خواهید مضرات کاپوچینو برای معده کاهش یابد، می‌توانید نوشیدن آن را به آهستگی شروع کنید. سعی کنید با شکم خالی کاپوچینو ننوشید. یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از درد معده از نوشیدن کاپوچینو این است که از کاپوچینویی با اسید کم استفاده کنید. انواع قهوه‌هایی که در ارتفاعات بالاتر رشد می‌کنند دارای اسیدهای کمتری هستند. حتی رشد قهوه در سایه باعث کاهش اسیدی شدن آن می‌شود.

فرآیندهای بو دادن و دم کردن قهوه نیز بر مقدار اسیدی بودن قهوه و کاپوچینو تاثیر می‌گذارد. برای مثال، قهوه بو داده سبک‌تر نسبت به قهوه بو داده تیره دارای اسید بیشتری است. حتی قهوه طلایی نسبت به قهوه‌های سنتی، کمتر اسیدی است. اسپرسو نسبت به قهوه استاندارد اسید بیشتری دارد.

 

کلد برو (دم سرد)

دمای آبی که برای دم کردن قهوه یا کاپوچینو استفاده می‌تواند می‌تواند بر مضرات کاپوچینو برای معده تاثیر داشته باشد. کلد برو ممکن است زمان بیشتری برای تهیه نیاز داشته باشد اما در نهایت برای معده‌تان خوب است. دمای آب کاپوچینو تاثیر زیادی بر معده می‌گذارد. آزمایش‌های علمی نشان می‌دهند که قهوه یا کاپوچینوی داغ اسید بیشتری نسبت به کلد برو دارند.

 

 

حرف آخر از پریهان

کاپوچینو دارای چندین ترکیب است که ممکن است باعث ناراحتی معده در شما شود. این ترکیبات عبارتند از کافئین، اسیدهای قهوه و دیگر افزودنی‌ها مانند شیر، خامه، شکر و شیرین‌کننده‌ها. اگر فکر می‌کنید کاپوچینو باعث درد معده‌تان می‌شود بهتر است جرعه جرعه بنوشید تا تاثیرات ناخوشایند آن را به حداقل برسانید.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان  

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب