مضرات قهوه برای کلیه: آیا قهوه برای کلیه خطرناک است؟

مضرات قهوه برای کلیه برای کسانی که به بیماری کلیوی مبتلا هستند می‌تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد. از هر ده نفر آمریکایی، 5 نفر روزانه قهوه می‌نوشند. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که بیشتر بیماران کلیوی را نگران می‌کند این است که آیا قهوه برای کلیه ضرر دارد یا نه؟

 

مضرات قهوه برای کلیه

طبق تحقیقات پریهان در بخش خواص خوراکی‌ها، مطالعات نشان می‌دهند که بین بیماری کلیه و قهوه ارتباط مستقیمی وجود دارد:

 

قهوه و بیماری‌های ژنتیکی کلیه

قهوه برای بیماری‌های ژنتیکی کلیه

مطالعات علمی قدیمی نشان داده‌اند که قهوه می‌تواند احتمال رشد کیست‌های کلیه را افزایش دهد. با این وجود، مطالعات جدید بالینی نشان می‌دهند که قهوه باعث پیشرفت بیماری مرتبط با پیشرفت کیست کلیه نمی‌شود.

 

احتمال سنگ کلیه

برخی بر این باور هستند که سنگ‌های اگزالات یکی از رایج‌ترین انواع سنگ‌های کلیه هستند و یکی از منابع اصلی اگزالات در رژیم غذایی، قهوه است. برای همین، بیماران مبتلا به سنگ کلیه مخصوصاً افرادی که دارای سنگ کلیه اگزالات کلسیم هستند باید از مضرات قهوه برای کلیه آگاه باشند و آن را یک عامل خطر ببینند.

 

فشار خون و بیماری کلیوی

احتمالاً می‌دانید که فشار خون بالا (بعد از دیابت) بزرگ‌ترین علت بیماری کلیوی محسوب می‌شود. برخی شواهد وجود دارند که نشان می‌دهند که نوشیدنی قهوه کافئین‌دار می‌تواند موجب افزایش فشار خون در کوتاه مدت شود.

 

مقدار قهوه برای بیماران کلیوی

اولین چیزی که در نوشیدن انواع قهوه مخصوصاً قهوه‌های شیرین باید به آن توجه کنید این است که به مقدار آن توجه کنید. یک فنجان قهوه تلخ حاوی 116 گرم پتاسیم است. بنابراین قهوه پتاسیم کمی دارد. با این وجود، بسیاری از افراد بیشتر از یک فنجان قهوه در طی روز می‌نوشند. نوشیدن سه تا چهار قهوه در روز باعث می‌شود تا پتاسیم زیادی دریافت کنید و سطوح پتاسیم بدن‌تان افزایش یابد. حتی اگر خامه یا شیر هم به آن اضافه کنید مقدار پتاسیم قهوه‌تان بیشتر می‌شود.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب