انواع قهوه شیرین را بشناسید

در این مقاله از مجله اینترنتی پِریهان می‌خواهیم تا شما را با انواع قهوه شیرین آشنا کنیم. خیلی وقت‌ها قهوه تلخ نمی‌چسبد و اضافه کردن کمی شکر به قهوه مزه آن را بهتر می‌کند. خوب برویم سراغ این قهوه‌ها تا ببینیم چطور تهیه می‌شوند.

 

انواع قهوه شیرین که در دنیا معروف هستند

اگر به نوشیدن قهوه شیرین علاقمند هستید، حتماً قهوه‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد را امتحان کنید.

 

قهوه موکا

قهوه موکا یکی از انواع قهوه شیرین است که نام دیگر آن موکاچینو است. این قهوه ترکیبی از اسپرسو، شیر و شکلات است. می‌توانید به‌جای پودر شکلات از شربت شکلات استفاده کنید. برخی حتی قهوه موکا را با خامه زده شده تهیه می‌کنند. به جای استفاده از شربت شکلات یا ترکیب شکلات داغ بهتر است از شربت پودر کاکائو، شکر و آب برای طعم‌دهی بهتر استفاده کنید.

طرز تهیه قهوه موکای خانگی

در یک ظرف کوچک، شکر، پودر کاکائو و آب را ترکیب کنید. کمی روی حرارت بگذارید و ترکیب را کاملاً هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. قهوه موکا و شیر را هم اضافه کنید. در نهایت قهوه را داخل فنجان بریزید و در صورت تمایل همراه با خامه زده شده میل کنید!

 

قهوه بُن بُن

قهوه بن بن هم یکی از انواع قهوه شیرین است که طرفداران زیادی دارد. این نوشیدنی ترکیبی از نسبت 1 به 1 از اسپرسو و شیر غلیظ شیرین‌شده است. این قهوه در فنجانی نوشیده می‌شود که لایه‌های قهوه جداشده و شیر غلیظ شده مشاهده شود.

طرز تهیه قهوه بُن بُن

در یک ظرف شیر را اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا شیر گرم شود و یک الی دو دقیقه صبر کنید تا حباب‌های کوچک در اطراف ظرف تشکیل شود. شیر را در چهار لیوان بریزید و موقع ریختن قهوه بُن بُن بر روی شیر دقت کنید. شیر ولرم را با همزن فلزی هم بزنید تا کف کند. کف را به دو فنجان دیگر بریزید. قهوه را بر روی شیر ولرم بریزید.

 

قهوه فراپه

قطعاً فراپه یکی از انواع قهوه شیرین در منوی هر کافی‌شاپ است. این نوشیدنی چون به‌همراه قهوه یخی سرو می‌شود به یک دسر نیز تبدیل شده است. امروزه، فراپه ترکیبی از قهوه اسپرسو همراه با شربت طعم‌دار، شیر سرد، یخ مکعبی و خامه زده‌شده است.

 

کاپوچینو

کاپوچینو یکی از مشهورترین انواع قهوه شیرین است که با شیر تهیه می‌شود. در تهیه کاپوچینو از مقدار کمی اسپرسو به همراه یک لایه شیر بخارپز و فوم شیر استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید کاپوچینوی شما طعم شیرین‌تری داشته باشد، می‌توانید از پودر شکلات نیز استفاده کنید. حتی می‌توانید از شربت شکلات نیز استفاده کنید.

 

قهوه ایرلندی

قهوه ایرلندی مشهورترین کوکتل قهوه است. در اصل، این قهوه از کمی اسپرسو تشکیل شده است، اما ممکن است در آن از قهوه فیلتر شده نیز استفاده شده باشد. این قهوه با شکر و خامه غلیظ ترکیب می‌شود. این قهوه با خامه نوشیده می‌شود که در بسیاری از مواقع در آن پودر شکلات نیز ریخته می‌شود.

 

اسپرسو مارتینی

یکی دیگر از انواع قهوه شیرین، اسپرسو مارتینی است. این نوشیدنی ترکیبی از اسپرسو، قهوه آب نارگیل و شربت شکر است.

 

قهوه آفوگاتو

این قهوه بیشتر از آنکه یک نوشیدنی باشد یک دسر خوشمزه محسوب می‌شود، اما در هر صورت حتماً این قهوه خوشمزه را امتحان کنید. قهوه آفوگاتو در اصل از یک کلمه ایتالیایی «drowned» گرفته شده است. قهوه آفوگاتو از یک یا دو قاشق خامه یخی وانیلی تشکیل شده است که در اسپرسو ریخته می‌شود ترکیب گرم و سرد واقعاً طعم خوشمزه‌ای دارد.

 

طرز تهیه قهوه شیرین در خانه

اگر می‌خواهید از نوشیدن یک فنجان لذت ببرید، اما وقت بیرون رفتن ندارید و دلتان می‌خواهد خودتان در خانه تهیه کنید. خبر خوب این است که انواع قهوه شیرین را خودتان هم می‌توانید در خانه تهیه کنید.

برای تهیه قهوه شیرین، باید دانه قهوه عربیکای 100 درصد بخرید که در حد کم یا متوسط  بو داده شده باشد. قهوه عربیکا به‌طور طبیعی شیرین‌تر از انواع دیگر قهوه‌ها است و می‌توانید به‌راحتی در فروشگاه‌ها بیابید. قهوه هر چقدر روشن‌تر باشد، شیرین‌تر می‌شود. قهوه شیرین را به‌راحتی می‌توانید از فروشگاه‌ها تهیه کنید.

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب