قهوه مناسب اسپرسو کدام است؟

اگر به‌دنبال قهوه مناسب اسپرسو هستید، درست آمده‌اید. در این مقاله می‌خواهیم هر چیزی را که به آن نیاز دارید بیان کنیم. قهوه یکی از مشهورترین نوشیدنی‌ها در سراسر دنیا است و به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. اسپرسو هم قهوه‌ای است که در فنجان‌های کوچک سرو می‌شود. اگر عاشق اسپرسو هستید، حتماً می‌دانید که برای تهیه اسپرسو باید از بهترین نوع قهوه استفاده کنید.

 

قهوه مناسب اسپرسو

در ادامه این مقاله با تعداد بیشتری از این قهوه‌ها آشنا خواهیم شد و به نکات مهمی در مورد انتخاب دانه اسپرسو اشاره خواهیم کرد. مطمئن باشید با فهمیدن این نکات و شناخت قهوه مناسب اسپرسو، خوشمزه‌ترین اسپرسوی دنیا را درست خواهید کرد.

عاشقان قهوه می‌دانند که ترکیب اصلی یک فنجان خوشمزه قهوه، دانه‌های برشته شده قهوه تازه است. وقتی به این ترکیب دسترسی داشته باشید، درست کردن قهوه برای‌تان راحت‌تر خواهد بود.

اسپرسو معمولاً طعم قوی دارد و دارای یک لایه فوم است. برای تهیه اسپرسو به اسپرسوساز و دانه‌های تیره اسپرسو نیاز دارید.

بعد از انتخاب بهترین دانه اسپرسو، انتخاب رست تیره از اهمیت زیادی برخوردار است. این نکته را به یاد داشته باشید که دانه‌های اسپرسو نسبت به دانه‌های قهوه کمتر اسیدی هستند.

قهوه مناسب اسپرسو باید طعم شکلات تلخ را داشته باشد. برای تهیه اسپرسو، قهوه با دانه کامل را انتخاب کنید. پودر قهوه روبوستای تازه باعث خواهد شد تا اسپرسوی شما طعم عالی داشته باشد.

در هنگام خرید دانه اسپرسو به‌دنبال قهوه رست شده تازه با بوی ملایم باشید. همیشه تاریخ رُست را بررسی کنید. تاریخ انقضای دانه اسپرسو خیلی مهم است، چون برای درست کردن اسپرسوی خوشمزه به دانه‌های تازه نیاز دارید. اگر به کبد چرب مبتلا هستید، حتماً قهوه مصرف کنید.

 در ادامه به چند قهوه مناسب اسپرسو اشاره می‌کنیم:

 پیبری تانزانیا قهوه ولکانیکا

قهوه پیبری

قهوه پیبری همانی است که به‌دنبالش هستید! این قهوه طعم بی‌نظیری به اسپرسوی‌تان خواهد بخشید. اصلاً شاید این قهوه عالی‌ترین قهوه برای درست کردن اسپرسو در بازار باشد!

اما چرا این قهوه تا این حد برای درست کردن اسپرسو پیشنهاد می‌شود؟ اکثر گیلاس‌های قهوه دارای دو نوع دانه هستند، قهوه پیبری به‌تنهایی همه مواد مغذی لازم را دارد که باعث می‌شود طعم بی‌نظیری داشته باشد.

 

Stumptown Hairbener Espresso Beans

قهوه استامپتاون

موج سوم قهوه، واکنشی برای بهتر شدن قهوه در برابر قهوه‌های قبل است. قهوه استامپتاون یکی از قهوه‌های موج سوم است. رسترهای قهوه بر رشد، روش‌های فرآوری و از همه مهم‌تر بر کیفیت تاکید دارند.

اولین ترکیب تولید شده توسط استامپتاون، Hair Bender بود. در این برند از قهوه بریزیلی و آفریقایی برای خوش طعم کردن آن استفاده شده است!

 

 

Peets Arabian Mocha Sanani

قهوه موکا سانانی

در سال 1966، آلفرد پیت کافی بار خود را در کالیفرنیا تاسیس کرد. قهوه این فرد انقلابی نو در صنعت قهوه ایجاد کرد. این «موج دوم» قهوه‌های ویژه را وارد آمریکا کرد.

Mocha Sanani  از صد در صد دانه قهوه عربیکا تهیه می‌شود. این قهوه، قهوه استانداردی محسوب می‌شود و باعث می‌شود تجربه مجزایی از خوردن اسپرسو داشته باشید.

شاید با شنیدن کلمه موکا به یاد نوشیدنی مشهور قهوه و شکلات داغ بیفتید. اما نام این قهوه از موکا شهری در دریای سرخ گرفته شده است. مشخصه این قهوه، کاکائوی منحصر به فرد و شکلات تلخ آن است.

موکای عربی دارای مزه منحصربه‌فردی است: باید کمی از آن را بنوشید تا بفهمید. قهوه پیت فقط بعد از اینکه آن را سفارش می‌دهید برشته می‌شود. قهوه عربیکا بومی آفریق و عربستان از قهوه برشته شده تازه به‌دست می‌آید.

 

Coffee Bros.Espresso Roast

قهوه بروس

رست اسپرسوی عالی باید کاملاً کارامل شده باشد، حتی اگر یک رست تیره نباشد. از یک رست متوسط مانند این قهوه ممکن است اسپرسوی عالی دربیاید. این ترکیب حاوی 100 درصد دانه عربیکا از کلمبیا و اتیوپی است.

 

Illy: بهترین قهوه ایتالیایی برای اسپرسو

قهوه ایلی

قهوه مناسب اسپرسو که در این قسمت می‌خواهیم معرفی کنیم، قهوه Illy است. این قهوه یکی از مشهورترین قهوه‌های دنیا محسوب می‌شود. Illy نام شرکت ایتالیای است که تقریباً مدت‌ها است که به جای نام اسپرسو از آن استفاده می‌شود. با اینکه این قهوه در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود، اکثر افراد تلاش می‌کنند تا ریزترین دانه این قهوه را انتخاب کنند.

 

اسپرسوی Kicking Horse Coffee Cliff Hanger

این برند فقط از دانه‌های عربیکای اصل و دانه‌هایی که در سایه رشد کرده‌اند خریداری می‌کند. طعم این قهوه شیرین است و برای درست کردن قهوه مناسب اسپرسو توصیه می‌شود. اصل این قهوه ناشناخته است و تا اندازه‌ای مبهم است.

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم قهوه مناسب اسپرسو را به شما معرفی کنیم. بهترین روش تهیه اسپرسو، استفاده از ماشین اسپرسو است، اما به روش‌های دیگر نیز می‌توانید اسپرسو تهیه کنید. اگر از ترکیب اسپرسو استفاده می‌کنید، بهتر از است از 18 گرم پودر قهوه به ازای هر اونس آب (30 میلی‌لیتر) استفاده کنید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: thedarkestroast.com

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب