انواع قهوه با شیر را بشناسید!

بسیاری از کسانی که عاشق قهوه هستند دوست دارند انواع قهوه با شیر را هم امتحان کنند. باید بگوییم که با قهوه آنقدر می‌توان نوشیدنی درست کرد که تعداد آن را نمی‌توان شمرد. خیلی‌ها حتی تفاوت بسیاری از قهوه‌ها را هم نمی‌دانند. بسیاری از قهوه‌ها از سه ترکیب تشکیل شده‌اند: اسپرسو، شیر و فوم. چیزهای دیگری را نیز می‌توان به قهوه اضافه کرد که بستگی به سلیقه‌تان دارد.

 

انواع قهوه با شیر

تفاوت بین بیشتر نوشیدنی‌ها با شیر به نسبت اسپرسو، شیر بخارپز و فوم شیر بستگی دارد. در ادامه مقاله از سایت پریهان با جزئیات بیشتری به بررسی انواع قهوه با شیر می‌پردازیم:

 

کاپوچینو

کاپوچینو با شیر

بدون شک کاپوچینو یکی از شناخته‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است. این نوشیدنی شامل دابل شات اسپرسو و مقدار مساوی شیر بخارپز و فوم شیر است. حتماً مطلب‌مان در مورد عوارض کاپوچینو را هم بخوانید.

 

ماکیاتو

قهوه ماکیاتو که با نام اسپرسوی ماکیاتو نیز شناخته می‌شود از کمی اسپرسو به همراه کمی شیر تهیه می‌شود. توجه به این نکته حائز اهمیت است که در ماکیاتوی ایتالیایی از شیر کمتری نسبت به ماکیاتوی آمریکای شمالی استفاده می‌شود. ماکیاتوی ایتالیایی در اغلب اوقات با فوم شیر تهیه می‌شود در حالیکه در ماکیاتوی آمریکای شمالی از یک یا دو انس شیر در ماکیاتو استفاده می‌شود.

 

قهوه فلت وایت

قهوه فلت وایت مثل قهوه لاته با چند ترکیب از اسپرسو و شیربخارپز تهیه می‌شود، اما نسبت‌های آن متفاوت است. مزه قهوه فلت وایت کمی قوی‌تر از قهوه لاته نرمال است چون اسپرسو در این قهوه غلیظ‌تر است و با شیر و فوم شیر رقیق شده است.

با انواع قهوه شیرین هم آشنا شوید.

 

قهوه لاته

لاته حاوی دو اونس اسپرسو با 10 اونس شیر بخارپزشده است. حجم بالای شیر و اندازه بزرگ این نوشیدنی باعث شده است تا طعم آن مشهور شود، اگرچه شیرینی طبیعی شیر بخارپز شده برای خیلی از افراد کافی است تا طرفدار این نوع قهوه باشند.

 

قهوه موکا

یک نوشیدنی خوشمزه با شیر که به خاطر مزه شکلاتی که دارد مشهور است. قهوه موکا شامل اسپرسو و دو قسمت مشاوری سس شکلاتی، شیر بخارپز و فوم شیر است.

 

با این برنامه غذایی قهوه لاغر شوید.

 

انواع شیر برای قهوه

می‌توانید از انواع شیرهای زیر برای قهوه استفاده کنید:

شیر کامل

شیر کامل مشهورترین شیر برای درست کردن انواع قهوه است. شیر کامل باعث می‌شود تا انسجام کاملی برای قهوه حاصل شود و در عین حال شیرینی طبیعی آن نیز حفظ می‌شود.

 

اگر کبد چرب دارید این قهوه را بخورید

 

شیر لاکتائید

لاکتوز واقعاً باعث تعجب همه عاشقان قهوه لاته شده است چون طعم قهوه را بی‌نظیر می‌کند. استفاده از شیر لاکتائید منجر به لاته کم رنگ می‌شود، اما شیر بدون لاکتوز شیرینی آن را حفظ می‌کند. بنابراین، اگر به‌دنبال جایگزینی برای شیر کامل هستید، لاکتائید گزینه عالی برای حفظ همه قندهای طبیعی آن است.

 

اسپرسو برای لاغری

 

شیر جوی دوسر  

شیر جوی دوسر هم در انواع قهوه با شیر استفاده می‌شود. درحالیکه شیر جودوسر انسجام مشابهی با شیر لاکتائید و شیر کامل دارد، طعم واقعی آن مزه آجیل مانندی دارد که طعم اسپرسو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

شیر بادام‌هندی

شیر بادام‌هندی جایگزین دیگری است که مزه آن نتیجه چندان متفاوتی را ایجاد نمی‌کند. شیر بادام‌هندی بی‌نهایت رقیق است. بسیاری از افراد معتقد هستند که شیر بادام‌هندی خوشمزه است اما وقتی با اسپرسو مخلوط می‌شود مزه خوبی حاصل نمی‌شود.

 

شیر بادام

بسیاری از افراد وقتی به‌دنبال جایگزینی برای شیر هستند به سراغ شیر بادام می‌روند. اگر بخواهیم مزه شیر بادام را با شیرهایی که در بالا معرفی کردیم مقایسه کنیم باید بگوییم که طعم بادام باعث می‌شود مزه اسپرسو از بین برود. اگرچه این شیر رقیق‌تر از شیر جودوسر یا شیر بادام‌هندی نیست، اما باعث نمی‌شود که از مزه آن همراه با اسپرسو تعجب کنیم.

 

شیر سویا  

شیر سویا مانند شیر بادام جایگزین مشهور دیگری است که بسیاری از کافی‌شاپ‌ها برای تهیه انواع قهوه با شیر از آن استفاده می‌کنند. کف کردن شیر سویا مدت زمان زیادی طول می‌کشد و طعم آن کاملاً ملایم است. البته برندهایی وجود دارند که باعث می‌شوند قهوه لاته طعم بهتری به خود بگیرد مانند برند Silk.

 

شیر نارگیل

شیر نارگیل برای قهوه

شیر نارگیل چون آبکی است، مزه چندانی به قهوه نمی‌دهد و بسیاری از افراد برای تهیه انواع قهوه با شیر از آن استفاده نمی‌کنند. باید بگوییم مزه آن کمی افتضاح است، چون این شیر خیلی رقیق است نباید هم انتظار داشته باشیم بهترین مزه را بدهد.

شیر بز

باید بگوییم استفاده از شیر بز برای تهیه انواع قهوه با شیر اشتباه‌ترین کار است.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب