شیرین‌ترین قهوه در دنیا کدام است؟

اگر به دنبال شیرین‌ترین قهوه دنیا می‌گردید و دلتان می‌خواهد آن را تجربه کنید، در این مقاله می‌خواهیم آن را به شما معرفی کنیم. این قهوه را می‌توانید خودتان هم در خانه درست کنید. البته می‌خواهیم چندین نوع از شیرین‌ترین قهوه‌ها را معرفی کنیم. پس از شیرین‌ترین آن شروع می‌کنیم.

 

شیرین‌ترین قهوه کدام است؟

در این قسمت از دانستنی‌های پریهان، ببینیم این قهوه‌ها کدام قهوه‌ها هستند.

قهوه موکا

می‌توان گفت قهوه موکا شیرین‌ترین قهوه دنیا است و نیازی به معرفی ندارد. مخصوصاً وقتی با ترکیبی از شکلات (شربت، شکلات داغ یا پودر کاکائو)، اسپرسو و شیر بخارپز تهیه شود. همانطور که از نامش پیدا است این قهوه از دانه قهوه موکا تهیه می‌ شود (قهوه عربی) که در اصل در یمن کشت می‌شود. . دانه‌های این قهوه شیرین هستند و مزه شکلات مانندی دارند که هنگام ترکیب شدن با شکلات تبدیل به یک نوشیدنی بسیار خوشمزه می‌شود.

اگر می‌خواهید قهوه‌تان طعم شکلاتی داشته باشد، برای تهیه آن می‌توانید از اسپرسو، شکلات داغ، شیر بخارپز و فوم یا کف شیر استفاده کنید. دستور تهیه این قهوه با طعم شکلاتی به شکل زیر است:

دو شات اسپرسو

2 اونس شکلات داغ

یک اونس شیر بخارپز

یک لایه نازک فوم شیر

 

قهوه بُم بُن

بعد از قهوه موکا، قهوه بُم بُن را می‌توان شیرین‌ترین قهوه نامید. این قهوه که به سبک اسپانیایی تهیه می‌شود، ترکیبی از اسپرسو و شیر غلیظ شده شیرین است. در واقع، اصطلاح بُم بُن به معنای شیرین در زبان اسپانیا است و همان چیزی است که به دنبالش می‌گردید. برای درست کردن این قهوه شیرین، به نسبت مساوی اسپرسو و شیر غلیظ شیرین شده نیاز دارید. به‌طور معمول، در لیوان‌های شیشه‌ای سرو می‌شود. می‌توانید همه ترکیبات داخل آن را ببینید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

یک شات اسپرسو را با مقدار مساوی شیر غلیظ شده مخلوط کنید و دقت کند که لایه‌های آن از هم جدا شده باشند. با هر بار نوشیدن آن، قهوه را هم بزنید. اگر می‌خواهید از این هم شیرین‌تر شود، قهوه‌تان را با شربت شکلات یا پودر کاکائو مخلوط کنید.

 

قهوه فراپه یا فراپاچینو

اگر به دنبال شیرین‌ترین قهوه می‌گردید، قهوه فراپه یا فراپاچینو قطعاً یکی از آنها است. این نوشیدنی در اصل یونانی است، اما از وقتی که وارد آمریکای شمالی شده است بیشتر تبدیل به یک دسر شده است تا قهوه، اما این چیز بدی نیست!

این نوشیدنی معمولاً ترکیبی از اسپرسو به همراه نوعی شربت، شیر سرد، یخ و خامه زده شده است. این قهوه شیرین معمولاً با شربت شکلات خوشمزه می‌شود.

 

کاپوچینوی شیرین

نوشیدنی مشهور دیگر که همه می‌شناسند، کاپوچینو است. کاپوچینو معمولاً به نسبت مساوی اسپرسو به همراه شیر و یک لایه نازک فوم شیر تهیه می‌شود. وقتی کاپوچینو با این مقدار اسپرسو تهیه می‌شود، طعم اسپرسو در این قهوه قوی‌تر حس می‌شود. با این وجود، در برخی کافی‌شاپ‌ها شربت شکلات به ترکیب اسپرسو اضافه می‌شود یا از کمی پودر کاکائو استفاده می‌شود تا نوشیدنی خوشمزه و شیرینی حاصل شود.

 

قهوه یخی ویتنام

مدتی است که قهوه یخی ویتنام تبدیل به یکی از مشهورترین قهوه‌های دنیا شده است. به خاطر طعمی که دارد بیشتر مردم دنیا طرفدار آن هستند. این قهوه که از نظر خیلی از طرفدارانش به‌عنوان شیرین‌ترین قهوه محسوب می‌شود، شبیه قهوه بُم بُن است اما مزه آن تا اندازه‌ای متفاوت است.

با اینکه برای شیرین کردن قهوه یخی ویتنام و قهوه بم بن از شیر غلیظ شده استفاده می‌شود، دم کردن این قهوه متفاوت است.

در قهوه بم بن از اسپرسو استفاده می‌شود، در حالیکه در دم کردم قهوه یخی ویتنام از آبجوی ویژه ویتنامی در حدود 10 دقیقه استفاده می‌شود. سپس با کمی شیر غلیظ شده شیرین و یخ ترکیب می‌شود و حاصل آن یک نوشیدنی عالی است.

 

قهوه ایرلندی

حتی کسانی که نوشیدن قهوه را دوست ندارند، با نوشیدن قهوه ایرلندی عاشق قهوه خواهند شد، چون این قهوه هم شیرین‌ترین قهوه بعد از همه قهوه‌هایی که معرفی کردیم است. این قهوه از ترکیب یک یا دو شات اسپرسو تهیه می‌شود، اگرچه می‌توانید از قهوه تصفیه شده نیز در آن استفاده کنید.

بعد از اسپرسو، به این قهوه شکر و کمی خامه اضافه می‌شود. این ترکیب باعث می‌شود طعم آن بسیار شیرین شود.

 

قهوه آفوگاتو  

شاید تجربه نوشیدن قهوه آفوگاتو برایتان تجربه دلنشینی باشد. آفوگاتو از ترکیب اسپرسو با خامه یخی خوشمزه تهیه می‌شود. آفوگاتو یک اصطلاح ایتالیایی است که به معنای «غرق شدن» است. نام کامل این نوشیدنی آفوگاتو ال کافه است. علت نام‌گذاری این قهوه به این خاطر است که خامه یخی کاملاً در قهوه حل می‌شود و تبدیل به یک دسر خوشمزه می‌شود.

طعم خامه یخی یا بستنی در این قهوه می‌تواند متغیر باشد، اما طعم میوه‌ای در آن شاید مورد پسند خیلی‌ها نباشد. برخی از طعم‌های این قهوه عبارتند از:

وانیلی

شکلاتی

پسته‌ای

نوتلا

تافی

کاراملی

 

می‌توانید به جا بستنی یا خامه یخی از بستنی جلاتو با کیفیت بالا استفاده کنید که احتمالاً همان طعمی را بدهد که در ایتالیا این قهوه را درست می‌کنند.

 

حرف آخر

شیرین‌ترین قهوه را در به ترتیب در این مقاله معرفی کردیم که می‌توانید یکی را به ترجیح خودتان انتخاب کنید. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: foodsguy.com  

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب