چگونه لاکتوز شیر را از بین ببریم؟

چگونه لاکتوز شیر را از بین ببریم این سوالی است که افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند به‌دنبال پاسخی برای آن هستند. وقتی افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند شیر می‌خورند، بدنشان به‌طور ناخوشایندی واکنش نشان می‌دهد. خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که با از بین بردن لاکتوز شیر می‌توانید از خوردن شیر لذت ببرید.

چگونه لاکتوز شیر را از بین ببریم؟

بله در این مقاله از پریهان یاد خواهیم گرفت چگونه لاکتوز شیر را از بین ببریم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های از بین بردن لاکتوز شیر را به شما آموزش دهیم:

استفاده از لاکتاز و پروبیوتیک

لاکتاز شیر

در روش اول می‌توانید قبل از نوشیدن شیر، آنزیم‌های لاکتاز را به آن اضافه کنید تا لاکتوز شیر از بین برود. وقتی لاکتاز را به شیر گاو اضافه می‌کنید، آنزیم‌های لاکتاز قبل از اینکه لاکتوز شیر به بدن برسد آن را از بین می‌برند. آنزیم‌های لاکتاز را به شیر اضافه کنید و به مدت  24 ساعت در یخچال قرار دهید تا مقدار لاکتوز آن تا 70 درصد کاهش یابد. به ازای هر یک پیمانه شیر، 7 قطره آنزیم لاکتاز به شیر اضافه کنید.

آنزیم لاکتاز را به راحتی می‌توانید از داروخانه تهیه کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، آنزیم لاکتاز مایع بخرید.

 

مصرف قرص لاکتاز قبل از نوشیدن شیر

قرص لاکتاز قبل از نوشیدن شیر

برای پاسخ به این سوال که چگونه لاکتوز شیر را از بین ببریم، باید بگوییم که بدن شما لاکتاز کافی برای از بین لاکتوز شیر تولید نمی‌کند. فوراً قبل از نوشیدن شیر قرص لاکتاز مصرف کنید تا به از بین بردن لاکتوز شیر کمک کنید و علائم حساسیت به شیر را از بین ببرید.

  • اکثر مردم تنها به 1 الی 2 قرص لاکتاز قبل از نوشیدن شیر نیاز دارند. با این وجود، اگر مطمئن نیستید که چند قرص لاکتاز باید مصرف کنید، طبق دستورالعمل قرصی که خریداری کرده‌اید عمل کنید.
  • اگرچه اکثر مردم هیچ مشکلی در مصرف قرص‌های لاکتاز ندارند، اما برخی افراد حتی به قرص لاکتاز نیز حساس هستند. برخی افراد با مصرف این قرص دچار کهیر می‌شوند و مشکلاتی در تنفس پیدا می‌کنند و با سفتی قفسه سینه روبه‌رو می‌شوند.
  • اگر باردار هستید بهتر است قرص لاکتاز مصرف نکنید، چون هنوز تحقیقات کافی در این زمینه صورت نگرفته است.

مصرف مکمل‌های پروبیوتیکی

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌های پروبیوتیکی خاص، باکتری‌هایی را در روده تولید می‌کنند که باعث از بین رفتن لاکتوز شیر می‌شوند. مصرف روزی یک عدد قرص پروبیوتیکی به‌دلیل کاهش علائم عدم تحمل لاکتوز در طی زمان به از بین لاکتوز شیر کمک می‌کند.

 

شیر بدون لاکتوز بخرید

بسیاری از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها شیرهای بدون لاکتوز می‌فروشند که لاکتوز آنها در طول فرآیند تولید از بین رفته است. علاوه بر این، شیر بدون لاکتوز دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی بیشتری نسبت به شیر معمولی است و این به معنای سالم بودن شیر بدون لاکتوز است.

به این نکته توجه کنید که شیر بدون لاکتوز و یا با لاکتوز کم معمولاً نسبت به شیرهای معمولی کمی گران‌تر هستند. با این وجود، اگر خرید قرص آنزیم لاکتاز را محاسبه کنید نسبت به آن ارزان‌تر است.

 

شیر شکلاتی بخورید

در پاسخ به اینکه چگونه لاکتوز شیر را از بین ببریم باید بگوییم که برخی از افرادی که به لاکتوز شیر حساسیت دارند دریافته‌اند که وقتی شیر شکلاتی می‌خورند هیچ‌گونه علائم مرتبط با لاکتوز شیر را دریافت نکرده‌اند. اگر عدم تحمل به لاکتوز شیر در شما خیلی شدید نیست، شیر شکلاتی را جایگزین شیر معمولی کنید.

نظرات متفاوتی در مورد اینکه چرا شیر شکلاتی باعث کاهش علائم عدم تحمل به لاکتوز می‌شود گفته شده است. برخی از دانشمندان بر این باور هستند که کاکائو فعالیت لاکتاز را در بدن تحریک می‌کند، درحالیکه برخی دیگر بر این باور هستند که کاکائو تعداد باکتری‌های تولید شده در روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

اگر می‌خواهید به این روش لاکتوز شیر را از بین ببرید در ابتدا از مقدار کم شروع کنید تا ببینید که آیا بدن‌تان واکنش نشان می‌دهد یا نه.

منبع

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب