از کدام ورزش برای لیفت صورت استفاده کنیم؟

بر طبق تحقیقات، ورزش برای لیفت صورت ممکن است باعث کاهش علائم پیری شود. محققان دریافتند که گروهی از زنان میانسال بعد از دنبال کردن یک برنامه ورزشی برای صورت به مدت 20 هفته، سه سال جوان‌تر دیده شدند. با انجام ورزش روزانه روی صورت می‌توانید باعث بهبود جریان خون در قسمت‌های مختلف صورت شود و باعث شوید خون به این عضلات جریان یابد. با انجام تمرینات ورزشی بر روی صورت به مرور زمان پوستی روشن و شفاف و زیبا خواهید داشت. همچنین از شل شدن پوست پیشگیری می‌کنید.

 

ورزش برای لیفت صورت

در مجله پریهان، اگر می‌خواهید از ورزش برای لیفت صورت استفاده کنید و نتیجه هم ببینید، باید این ورزش‌ها را هفته‌ای 3 تا 5 بار در حدود 20 دقیقه در هر بار انجام دهید. اگر با 20 دقیقه دستتان خسته می‌شود، می‌توانید زمان را بین دو تایم 10 دقیقه‌ای تقسیم کنید. در ادامه با این ورزش‌های ساده اما تاثیرگذار آشنا می‌شویم:

 

لیفت خطوط اطراف بینی

تا می‌توانید لبخند بزنید و با نوک انگشتان‌تان خطوط بین بینی و لب‌هایتان را فشار دهید. همزمان با فشار دادن، نوک انگشتان‌تان را به سمت بالا بیاورید. این کار را چندین بار تکرار کنید، این ورزش برای لیفت صورت باعث تقویت عضلات گونه می‌شود و کمک می‌کند تا گونه‌های گردی داشته باشید که یکی از نشانه‌های جوانی و زیبایی محسوب می‌شود.

 سفت کردن پوست گردن

در اغلب اوقات، گردن یکی از اولین نقاطی است که نشانه‌های پیری در آنجا ظاهر می‌شود. حتماً ورزش برای لیفت صورت باید شامل گردن هم باشد. ورزش برای گردن خیلی راحت است، فقط کافی است نوک زبان‌تان را به سقف دهانتان بزنید. سپس چانه‌تان را بالا ببرید و به سمت سقف نگاه کنید و لبخند بزنید. این ورزش را به مدت 30 تا 60 ثانیه تکرار کنید. می‌توانید در هنگام انجام این حرکات از روغن مخصوص پوست برای از بین بردن چین و چروک نیز استفاده کنید.

 

ورزش برای پیشانی

برای محکم کردن پوست پیشانی، ابتدا تا می‌توانید اخم کنید، سپس تلاش کنید تا ابروهایتان را به سمت چشم‌هایتان ببرید و چشم‌هایتان را ببندید. سپس برعکس این کار را انجام دهید و تا حد ممکن ابروهایتان را بالا ببرید، چشمانتان را باز کنید. این حرکت را پنج بار تکرار کنید.

 

 

اطراف دهان

در این ورزش برای لیفت صورت بنشینید و سرتان را به سمت عقب خم کنید. لب‌هایتان را محکم جمع کنید و به جلو فشار دهید، به مدت 8 تا 10 ثانیه نگهدارید و سپس رها کنید. این ورزش را 5 بار تکرار کنید.

 

عضلات گونه

لب‌هایتان را روی هم بگذارید و به‌آرامی لبخند بزنید و همزمان تا جایی که می‌توانید به داخل بمکید. این حالت را به مدت 8 تا 10 ثانیه نگهدارید و سپس رها کنید. این ورزش برای لیفت صورت را 5 بار تکرار کنید.

 

نکته‌های مهم

  • انجام ورزش برای لیفت صورت در هنگامی که دراز کشیده‌اید تاثیر بیشتری دارد.
  • قبل از اینکه ورزش را شروع کنید از تمیز بودن دست‌هایتان مطمئن شوید.
  • هر زمان که توانستید این ورزش‌ها را انجام دهید و آن را تبدیل به روتین روزانه کنید.
  • ورزش‌ها را باید به صورت آرام انجام دهید در غیر این صورت باهث افزایش چین و چروک می‌شود.

کلام آخر

وجود چین و چروک و نشانه‌های پیری بر روی صورت می‌تواند تاثیر منفی بر روی اعتماد به نفس فرد داشته باشد. با محکم کردن پوست و تمرینات ورزشی مناسب پوست می‌توانید نشانه‌های پیری را از بین ببرید. اغلب زنان با داشتن احساس زیبایی، احساس اعتماد به نفس نیز دارند.

 

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب