هر قرص ال کارنیتین چند میلی گرم است؟

ال کارنیتین مکملی است که هم برای ورزشکارانی که مایل به افزایش عملکرد خود هستند و هم برای افرادی که مایل به کاهش وزن هستند مورد توجه است. این محصول مکملی ایده آل برای ورزشکارانی است که در تمرینات خود به استقامت و قدرت نیاز دارند. ال کارنیتین یک اسید آمینه غیر ضروری است که در بدن توسط کبد ساخته می‌شود و به طور طبیعی در ماهیچه‌ها وجود دارد و میتوان آن را از طریق مصرف گوشت قرمز در بدن تامین کرد.

بدنسازان حرفه ای

اثرات و مزایای مصرف ال کارنیتین

ال-کارنیتین اثرات مفید متعددی دارد که شناخته‌شده‌ترین آنها کمک به کاهش چربی است. ال کارنیتین با تاثیر مثبت بر روی استقامت، در طول زمان خود را به عنوان یکی از مکمل‌های ستاره ای برای بدنسازی و ورزش‌های استقامتی معرفی کرده است.

از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین در بدن ال-کارنیتین با انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری، نقش مهمی در تولید انرژی ایفا می‌کند، جایی که می‌توان آنها را سوزاند و به عنوان سوخت استفاده کرد. به همین دلیل، بسیاری از کارنیتین به عنوان مکمل کاهش وزن برای کمک به افزایش چربی سوزی استفاده می‌کنند.

کمبود کارنیتین می‌تواند ناشی از مصرف ناکافی، از دست دادن بیش از حد از طریق اسهال یا دیالیز، اختلالات کبدی، استفاده از برخی داروها و برخی اختلالات ژنتیکی باشد. علاوه بر این، از آنجایی که عمدتاً در محصولات حیوانی یافت می‌شود، گیاهخواران در معرض خطر بیشتری برای کمبود هستند.

اگرچه بسیاری از افراد ال کارنیتین را به عنوان راهی برای تسریع کاهش وزن و چربی سوزی مصرف می‌کنند، اما مزایای کارنیتین شامل تقویت عملکرد مغز، جلوگیری از آسیب عضلانی، تنظیم قند خون و افزایش استقامت نیز می شود. از فواید این مکمل برای بدنسازان حرفه ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قرص برای بدنسازی

1. استقامت را افزایش می دهد

از آنجایی که ال کارنیتین نقش اصلی را در تولید انرژی ایفا می‌کند، بسیاری از ورزشکاران شروع به استفاده از آن به عنوان راهی برای افزایش استقامت و افزایش عملکرد ورزشی می‌کنند.

2. کاهش وزن را افزایش می‌دهد

بسیاری از ورزشکاران به ال کارنیتین به عنوان راهی برای کمک به کاهش وزن سریع نگاه می‌کنند. هنگامی که با رژیم غذایی و ورزش ترکیب می‌شود، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مکمل آن در واقع می تواند راهی موثر برای کاهش وزن باشد.

3. از آسیب عضلانی جلوگیری می‌کند

این اسید آمینه علاوه بر افزایش استقامت و کاهش وزن، مکمل مفیدی برای ورزشکارانی است که به دنبال پیشگیری و محافظت در برابر آسیب عضلانی هستند.

  4. آمپر افزایش چربی سوزی

علاوه بر افزایش کاهش وزن، این اسید آمینه همچنین به چربی سوزی نیز کمک می‌کند. در یک مطالعه انجام شده در آلمان، شرکت کنندگان دارای اضافه وزن یک رژیم غذایی منظم، با یا بدون افزودن ال کارنیتین دریافت کردند. پس از 10 روز، ال-کارنیتین به طور قابل توجهی تجزیه چربی را افزایش داد.

5. عملکرد مغز را تقویت می‌کند

ال کارنیتین نه تنها برای بدن شما مفید است، بلکه برای ذهن شما نیز مفید است. در واقع، تحقیقات امیدوارکننده نشان داده است که ممکن است تاثیر مثبتی بر عملکرد مغز و شناخت داشته باشد.

قرص

مصرف چه مقدار ال کارنتین برای ورزشکاران مجاز است؟

دوز ال کارنیتین بدنسازان  بین ۵۰۰ – ۲۰۰۰ میلی گرم در روز است. توجه داشته باشید که مصرف دوزهای بالای ال کارنیتین می‌تواند موجب تپش قلب شود، از این رو دوز مصرفی باید به آرامی افزایش یابد.

هر قرص ال کارنیتین چند میلی گرم است؟

بسته به شرکت تولید کننده قرص ال کارنیتین ورزشکاران می‌توانند این مکمل را در بسته‌های 60 عددی با دوز 500 میلی گرم یا بسته‌های 60 عددی با دوز 1000 میلی گرم تهیه کنند.

یادداشت پایانی

محصولات حیوانی مثل گوشت گاو بهترین منابع طبیعی ال-کارنیتین هستند، همچنین می‌توان آن را در مقادیر کم در برخی منابع مانند سبزیجات و غلات یافت.

 

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب