مقایسه عمان و امارات از نظر فرهنگ، آب و هوا و پیشرفت

 

سفر به عمان و امارات

 

فرهنگ

 

در سالیان اخیر مسافرت به کشور امارات و عمان به خصوص در میان ایرانی ها رواج یافته است. می توان از دلایل این اشتیاق را توجه این کشورها به صنعت توریستی و گردشگری دانست. اما بهتر است مسافران پیش از مراجعه به این کشورها با برخی از فرهنگ ها و آداب و رسوم هرکدام از آن ها آشنا شوند تا بتوانند در چند روز سفر توریستی خود، خود را با فرهنگ مردم آن کشور مطابقت داده و لحظات خوب و خوشی را برای خود و اطرافیان ایجاد کنند. امارات از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که مقصد گردشگری بسیاری از مردم دنیا به ویژه ایران است. اگرچه دبی یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا محسوب می شود اما همچنان سنت اسلامی اعراب در این شهر مدرن حرف اول را می زند. هرچند که پوشیدن هر نوع لباس در این کشور آزاد است و انواع الکل در هتل ها و کلاب های این شهر عرضه می گردد، اما امکان استفاده از الکا در خیابان های این شهر ممنوع است و جرم بوده و جریمه سنگینی دارد. اعراب دبی افراد بسیار دلگرم و مهمان نوازی هستند به ویژه پذیرای ایرانی ها هستند. یکی از نکاتی که می بایست مورد توجه قرار گیرد سفر به دبی در ماه رمضان است. در ماه رمضان خوردن و نوشیدن در خیابان ها و ملا عام برای همگان جرم محسوب شده و جریمه سنگینی دارد.

عمان دیگر کشور عربی است که این روزها متقاضیان زیادی جهت سفر به خود دارد. ایرانیان تقاضای زیادی برای سفر به عمان دارند. نزدیکی آداب و رسوم عمانی ها و ایرانی ها از دلایل سفر ایرانی ها به عمان است. زبان رسمی کشور عمان عربی است اما مردم این کشور اکثراً به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند. دین مردم کشور عمان نیز اسلام است. مذهب عمانی ها اباضیه است که از قدیمی ترین مذاهب اسلامی است. مردان و زنان این کشور پوشش اسلامی دارند. یکی از مشترکات فرهنگی عمانی ها با ایرانی ها در آن است که تمامی احوالپرسی ها با دست راست انجام می گیرد. 

 

 

 آب و هوا 

 

اگرچه سفر به عمان و امارات خواهان زیادی دارد، اما با در نظر گرفتن آب و هوا در مقایسه عمان و امارات می بایست مشخص شود که در چه فصلی بهتر است به این کشورها سفر داشته باشیم. اغلب فصول پاییز و زمستان جهت سفر به هر دو کشور پیشنهاد می شود، زیرا در این فصول کمی از گرمای هوا کاسته شده و هوا اندکی خنک تر و معتدل تر است. اگر بخواهیم به مقایسه عمان و امارات در خصوص آب و هوا بپردازیم، نمی توان تفاوت زیادی بین این دو کشور مطرح کرد، زیرا هر دو کشور هوایی بسیار گرم دارند. البته توسعه زیرساخت های هر دو کشور سبب شده تا با در نظر گرفتن گرمای زیاد هوا در تمامی اماکن سرپوشیده هوایی خنک و دلپذیر و مطبوع برای مسافران محترم فراهم گردد. هوا در این دو کشور در فصل های سرد سال از 17 تا 27 درجه متغیر است و در تابستان به 30 تا 40 درجه می رسد. البته کشور عمان مناطق کوهستانی دارد که دمای هوا در این مناطق حتی در فصول گرم سال نیز اندکی معتدل تر و خنک تر است. توصیه می گردد جهت سفر به هر دو کشور عربی همواره لباس هایی با رنگ روشن و خنک و نخی با خود به همراه داشته باشد.

 

پیشرفت عمان و امارات

 

پیشرفت

 

پیشرفت در هر دو کشور عربی امارات و عمان بر کسی پوشیده نیست. یکی از مشخص ترین پیشرفت های این دو کشور پیشرفت در صنعت توریسم است که مسافران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جلب می کند. سردمداران این کشورها توانسته اند بر خشکی و کویری بودن این کشورها غلبه کرده و حتی در برخی موارد از این خشکی به طریقه درستی استفاده کرده و این فاکتور را ملاک گردشگری قرار دهند. برای مثال ماشین سواری و آفرود در بیابان های دبی یکی از بیشترین و مفرح ترین سرگرمی هایی است که مردم از اقصی نقاط دنیا را به خود جلب می کند. اگرچه عربستان در مقایسه با این دو کشور بزرگتر بوده و نفت و جمعیت بیشتری دارد، اما عمان و امارات در مقایسه با عربستان بسیار پیشرفته تر هستند. هر دو کشور در سیاست جهانی نقش خاصی داشته و نفوذ زیادی دارند. ایجاد دوستی با تمامی کشورها یکی از رازهای پیشرفت این دو کشور است که توانسته اند با تمامی کشورهای دنیا رابطه سیاسی و اقتصادی برقرار کرده و از این رابطه سود ببرند. اگرچه نفت و گاز در این دو کشور منبع عظیمی است و سبب پیشرفت اقتصادی این کشور شده است اما توجه به توسعه گردشگری در زیر سایه تعامل با کشورهای دنیا سبب پیشرفت زیادی در این کشورها شده است.

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب