مضرات روغن بادام تلخ برای پوست صورت

در مورد مضرات روغن بادام تلخ برای پوست صورت چه می‌دانید؟ احتمالاً شما هم جزو طرفداران زیبایی طبیعی هستید و دوست دارید با روش‌های طبیعی صورتی زیبا داشته باشید. اما آیا ممکن است موادی که استفاده می‌کنید برای پوست صورتتان ضرر داشته باشند. بادام تلخ هم  یکی از همان روغن‌هایی است که بسیاری از زنان برای زیباتر شدن پوست صورتشان از آن استفاده می‌کنند. این روغن مشهور باعث مرطوب شدن پوست صورت می‌شود و دارای خواص ضد پیری است که حتی در بسیاری از محصولات زیبایی استفاده می‌شود.

 مضرات روغن بادام تلخ برای پوست صورت

در بسیاری از محصولات زیبایی از روغن بادام تلخ استفاده می‌شود و حتی ممکن است خودتان آن را به‌صورت مستقیم بر روی پوستتان استفاده کنید. اما ممکن است کسی در مورد مضرات روغن بادام تلخ برای پوست صورت به شما چیزی نگفته باشد. بهتر است قبل از اینکه از این روغن در روتین مراقبت از پوست‌تان استفاده کنید، کمی در مورد مضرات آن آگاه شوید و با احتیاط بیشتری از این روغن استفاده کنید.

همانطور که می‌دانید دو نوع روغن بادام وجود دارد: روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین. رایج‌ترین نوع روغن بادامی که برای پوست صورت استفاده می‌شود روغن بادام شیرین است. اما بسیاری از مردم بدون اینکه از مضرات روغن بادام تلخ برای پوست صورت بدانند از آن استفاده می‌کنند. اما در هنگام استفاده از روغن بادام تلخ باید احتیاط کنید. در این موارد بهتر است از بهترین روغن برای درخشندگی پوست استفاده کنید. برخی از مضرات احتمالی این روغن بر روی پوست صورت عبارتند از:

واکنش‌های آلرژیکی به روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ دارای یک بوی خوشی است، اما باید این نکته را بدانید که بادام تلخ در واقع نوعی آجیل است و ممکن است بسیاری از افراد به آن حساسیت داشته باشند. برخی از علائم واکنش به روغن بادام تلخ بر روی پوست صورت عبارتند از قرمزی، خارش، ورم و کهیر.

در موارد حادتر ممکن است زندگی فرد با نوعی واکنش آلرژیکی به نام آنافیلاکسی تهدید شود که در این مواقع باید فوراً به پزشک متخصص آلرژی مراجعه کنید.

 

جوش‌های ناشی از استفاده از روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ دارای طبیعت پیچیده‌ای است که در هنگام استفاده از آن باید احتیاط‌های لازم را به انجام برسانید. حتی با اینکه روغن بادام تلخ مزیت‌های زیادی برای پوست صورت دارد، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که این روغن می‌تواند موجب مسدود شدن منافذ پوستی و به وجود آمدن جوش و لک‌های پوستی شود.

افرادی که دارای پوست مستعد جوش و آکنه هستند به هیچ وجه نباید از این روغن در روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنند. در صورتی که این افراد از روغن بادام تلخ با احتیاط استفاده نکنند ممکن است جوش صورتشان بدتر شود و حتی ممکن است موجب به وجود آمدن خال‌های پوستی نیز شود.

 تحریک و التهاب پوستی

از مضرات روغن بادام تلخ برای پوست صورت می‌توان به این نکته اشاره کرد که در برخی افراد این روغن می‌تواند موجب ناراحتی و یا ورم پوستی شود، مخصوصاً در افرادی که دارای پوست حساسی هستند. برخی از علائم این نوع واکنش‌ها عبارتند از خارش، قرمزی و نوعی احساس سوزش و مور مور شدن. این مشکل را باید جدی بگیرید، چرا که واکنش پوست می‌تواند منجر به التهاب شود و تاول‌هایی روی پوست ظاهر شود.

 

نحوه استفاده درست از روغن بادام تلخ  

نحوه استفاده از روغن بادام تلخ

برای کاهش مضرات روغن بادام تلخ برای پوست صورت بهتر است از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • اول از همه خیلی مهم است که قبل از استفاده از این روغن آن را تست کنید. می‌توانید مقدار خیلی کمی از این روغن را در اطراف مچ دست بزنید و 24 ساعت منتظر بمانید تا اگر بدن‌تان به آن واکنشی نشان نداد از آن بر روی پوست صورت استفاده کنید.
  •  از یک روغن بادام تلخ با کیفیت بالا استفاده کنید. روغن بادام تلخ با کیفیت و خالص دارای مواد افزودنی و نگهدارنده نیست.
  • از روغن بادام تلخ می‌توانید به عنوان مرطوب‌کننده و یا سرم معمولی برای پوست صورت استفاده کنید.
  • در هنگام استفاده از روغن بادام تلخ توصیه می‌شود فقط یک لایه نازکی از آن را بر روی پوست صورتتان بزنید و سپس به آرامی ماساژ دهید. از استفاده بیش از حد از این روغن خودداری کنید، چون این کار باعث بسته شدن منفذها و جوش می‌شود.
  • به هیچ وجه روغن بادام تلخ را بر روی زخم یا بریدگی استفاده نکنید، چون این کار می‌تواند موجب بروز تحریک‌پذیری شود.

کلام آخر

در این مقاله شما را با مضرات روغن بادام تلخ برای پوست صورت آشنا کردیم. در کل، روغن بادام تلخ می‌تواند یک روتین پوستی خیلی خوبی باشد، قبل از استفاده آن را تست کنید تا واکنش‌های آلرژیکی شدید را تجربه نکنید. در صورتی که پوستتان به این روغن واکنش نشان داد، می‌توانید از روغن‌های جایگزین دیگر برای روتین مراقبت از پوستتان استفاده کنید.

 

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب