چگونه از قهوه و لیمو برای لاغری استفاده کنیم؟

اخیراً در مورد قهوه و لیمو برای لاغری صحبت‌های زیادی شنیده می‌شود. برخی ادعا می‌کنند که ترکیب قهوه و لیمو می‌تواند پر مغذی باشد و باعث تسکین سردرد و اسهال شود. چون ثابت شده است که این دو ترکیب دارای تاثیرات مثبتی بر روی سلامت افراد هستند، ممکن است از شنیدن فواید این دو ترکیب در کنار هم تعجب کنید.

 

قهوه و لیمو برای لاغری

همانطور که در بخش تناسب اندام می‌دانیم، قهوه و لیمو دو ترکیبی هستند که به‌راحتی در اکثر آشپزخانه‌ها یافت می‌شوند.

قهوه: یکی از رایج‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر دنیا است که بیشتر مردم آن را به صورت قهوه شیرین انتخاب می‌کنند. احتمالاً بخواهید بدانید قهوه شیرین اسمش چیه؟ در مقاله دیگری به این موضوع بیشتر پرداخته‌ایم. 

در حقیقت، 75 درصد از آمریکایی‌ها هر روز قهوه می‌نوشند. لیمو هم میوه‌ای است که متعلق به گروه مرکبات است. لیمو سومین میوه مرکبی است که به بیشترین شکل تولید می‌شود. این میوه سرشار از ویتامین ث و آنتی‌اکسیدان است که بسیاری از افراد از آن به‌خاطر خواص دارویی فراوانی که دارد استفاده می‌کنند. با اینکه خیلی از افراد فکر می‌کنند ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری کمی عجیب و غریب است، اما خیلی از افراد از طعم این دو ترکیب لذت می‌برند.

 

ادعاهای مشهور در مورد ترکیب لیمو و قهوه

لیمو و قهوه

ادعاهایی وجود دارند که به فواید نوشیدن قهوه و لیمو برای لاغری اشاره می‌کنند. متاسفانه نه قهوه و نه لیمو باعث چربی سوزی نمی‌شوند. تنها روش برای کاهش چربی ناخواسته، مصرف کالری کمتر و یا تمرین ورزشی است. پس این ادعا را رد می‌کنیم. با این وجود، مطالعات نشان می‌دهند که قهوه ممکن است به کاهش وزن کمک کند و روشی برای کم کردن درصد چربی بدن محسوب می‌شود.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که کافئین ممکن است به تحریک بافت چربی قهوه‌ای کمک کند. همچنین مطالعات نشان می‌دهند که کافئین ممکن است تاثیرات تمرینات ورزشی را افزایش دهد، البته هنوز در این زمینه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. پس کاهش وزن در اثر نوشیدن قهوه و لیمو برای لاغری ممکن است به خاطر کافئین موجود در قهوه باشد.

 

 عوارض جانبی

هنگام نوشیدن قهوه و لیمو برای لاغری ممکن است با عوارض جانبی روبه‌رو شوید.

برای مثال، شواهد نشان می‌دهند که افرادی که قهوه سنگین می‌نوشند ممکن است به کافئین اعتیاد پیدا کنند که نوعی اختلال بالینی محسوب می‌شود.

برخی مطالعات نیز نشان می‌دهند که جذب کافئین مرتبط با اختلالات خواب و مرتبط با بی‌خوابی در طی روز است که برای زنان باردار مضر است.

برای لیمو هم برخی افراد ممکن است به این میوه حساسیت داشته باشند. همچنین لیمو حاوی اسید سیتریک است که باعث فرسودگی دندان می‌شود.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب