قرص زردچوبه برای چی خوبه؟

قرص زردچوبه برای چی خوبه؟ احتمالاً شما هم با دیدن قرص زردچوبه به این فکر کرده‌اید که فواید این قرص‌ها چیست و برای چه مواردی استفاده می‌شوند. قرص زردچوبه به خاطر داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی به‌طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. به همین خاطر این قرص برای بسیاری از بیماری‌ها از جمله اضطراب، آرتریت، سندرم متابولیکی و بسیاری دیگر از بیماری‌های التهابی تجویز می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به موارد مصرف قرص زردچوبه و مزیت‌های استفاده از آن اشاره کنیم.

 

قرص زردچوبه برای چی خوبه؟

اگر شما هم در پریهان به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که قرص زردچوبه برای چی خوبه؟ در ادامه با ما همراه باشید:

 آرتریت

مطالعات نشان داده‌اند که قرص زردچوبه دارای خواص ضد التهابی قوی است و برای آرتریت گزینه خوبی برای استفاده به‌عنوان مکمل است. مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که خواص درمانی کورکومین موجود در قرص زردچوبه باعث درمان آرتریت می‌شود. در حقیقت، اکثر مطالعات نشان داده‌اند که این قرص باعث تسکین درد مفصلی می‌شود. همچنین می‌توانید طرز تهیه شیاف زردچوبه را هم امتحان کنید.

 

تقویت سیستم ایمنی

بسیاری از ما می‌پرسند که قرص زردچوبه برای چی خوبه؟ خوب باید بگوییم که قرص زردچوبه با تاثیر بر سلول‌های ایمنی  به‌عنوان یک میانجی‌گر ایمنی عمل می‌کند. همچنین برخی مطالعات حیوانی نشان می‌دهند که قرص زردچوبه نقش مهمی را در کنترل بیماری‌های آلرژیکی از جمله تب یونجه دارد.

 

پیشگیری از سرطان

کورکومین نقش مهمی را در مبارزه با سرطان بازی می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که در هر مرحله از پیشرفت سرطان، کورکومین ممکن است رشد رگ‌های خونی در تورموها را محدود کند و سرعت رشد سرطان را کاهش دهد. همچنین ممکن است به مرگ سلول‌های سرطانی کمک کند. با این وجود، توجه به این نکته حائز اهمیت است که تحقیقات در این زمینه هنوز در مرحله اولیه است و تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

 

مبارزه با افسردگی و اضطراب  

افسردگی همراه با احساس غم، کاهش انرژی، کاهش میل به زندگی و دیگر علائم است. تقریباً 17 درصد از مردم دنیا در طول عمر برای یک بار به افسردگی مبتلا می‌شوند. گروهی از دانشمندان تاثیر قرص زردچوبه را بر روی افسردگی و اضطراب تحقیق کردند. آنها دریافتند که قرص زردچوبه موجب بهبود افسردگی و اضطراب می‌شود. با این وجود، هنوز در این زمینه باید تحقیقات بیشتری انجام گیرد.

 بهبود سندرم متابولیک

سندرم متابولیک که با عنوان مقاومت به انسولین نیز شناخته می‌شود نوعی بیماری است که شما در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2، سکته و بیماری قلبی قرار دارید. سندرم متابولیک موجب فشار خون بالا، تری گلیسیرید بالا و فشار خون بالا می‌شود. همچنین باعث چاقی شکم و کاهش کلسترول خوب می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که قرص زردچوبه تاثیر مثبتی بر سندرم متابولیک بدن می‌گذارد.

 

کاهش التهاب  

التهاب بخشی از دفاع سیستم ایمنی بدن است. وقتی به یک ویروس یا آسیب در بدن‌تان مواجه می‌شوید، سیستم ایمنی بدن‌تان سلول‌های ضد التهابی و مواد شیمیایی را برای محافظت از بدن‌تان به بیرون ارسال می‌کند و موجب ترمیم بدن‌تان می‌شود. التهاب مزمن به معنای این است که سیستم ایمنی بدن‌تان ممکن است در هر لحظه واکنش التهابی داشته باشد، حتی زمانی که نیاز نباشد. التهاب مزمن ممکن است منجر به درد، خستگی، افسردگی، افزایش وزن، عفونت، رفلوکس اسید و دیگر مشکلات شود.

گروهی از محققان نتایج چندین آزمایش بالینی را تجزیه و تحلیل کردند و متوجه این نکته شدند که مصرف قرص زردچوبه به مدت بیشتر از شش هفته منجر به افزایش آنتی‌اکسیدان‌های بدن می‌شود. با این وجود، هنوز تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است و برای پاسخ به این سوال که قرص زردچوبه برای چی خوبه باید در این مورد با پزشک متخصص نیز مشورت کنید.

 

تداخل دارویی با قرص زردچوبه  

درست مانند هر قرص و مکملی، قرص زردچوبه هم ممکن است با برخی از داروها تداخل داشته باشد. باید بدانید که قرص زردچوبه باعث کاهش توانایی بدن برای جذب داروهای خاصی مانند داروهای مرتبط با سرطان و بیماری قلبی می‌شود. اگر داروهای ضد افسردگی، آنتی بیوتیک، دیابت و یا آلرژی مصرف می‌کنید ممکن است مصرف قرص زردچوبه برای شما خوب نباشد. بهترین توصیه ما برای شما این است که قبل از مصرف هر مکملی با پزشک متخصص‌تان مشورت کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله در این مورد صحبت کردیم که قرص زردچوبه برای چی خوبه؟ و شما را با موارد مصرفی قرص زردچوبه آشنا کردیم. این قرص از سلول‌های بدن ما در برابر التهاب و آسیب محافظت می‌کند و حتی ممکن است سرعت رشد سلولهای سرطانی را کاهش دهد. با این وجود برای اثبات همه مواردی که در این مقاله اشاره کردیم تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

لینک منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب