فواید کدو تنبل و روش‌های مصرف آن

شاید با شنیدن فواید کدو تنبل تعجب کنید و تصمیم بگیرید هر طور شده از این میوه پاییزی استفاده کنید. در واقع، کدو تنبل مواد مغذی زیادی دارد و کالری کمی هم دارد. علاوه‌براین، فواید آن آنقدر زیاد است که حتی فکرش را هم نمی‌کنید. کدو تنبل جزو خانواده خیار و خربزه است و دارای دانه است. با این وجود، خواص آن شبیه سبزیجات است. کدو تنبل معمولاً گرد و نارنجی است و شکل و اندازه و رنگ آن می‌تواند متغیر باشد.

فواید کدو تنبل

فواید کدو تنبل به‌خاطر ویتامین‌ها و املاح معدنی آن است که در ادامه مقاله در پریهان در بخش خواص خوراکی‌ها با این فواید آشنا می‌شویم:

 

ایمنی بدن

یکی از فواید کدو تنبل این است که با خوردن آن دوز بالایی از بتا کاروتن دریافت می‌کنید که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A به بدن کمک می‌کند تا در برابر عفونت مبارزه کند. برخی مطالعات نشان می‌دهند که ویتامین A برای تقویت روده از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث می‌شود روده در برابر عفونت مقاوم باشد.

ویتامین ث نیز نقش مهمی را در تقویت سلول‌های ایمنی بازی می‌کند که در کدو تنبل یافت می‌شود.

 

سلامت چشم‌ها

کدو تنبل به روش‌های زیادی از سلامت چشم‌ها محافظت می‌کند. اولاً کدو تنبل غنی از بتاکاروتن است که به جذب نور کمک می‌کند. دوماً ترکیبی از دیگر ویتامین‌ها و املاح معدنی در کدو تنبل ممکن است از تباهی لکه زرد محافظت کند.

سلامت پوست

آنتی‌اُکسیدان‌های یافت شده در کدو تنبل برای سلامتی پوست بسیار مهم هستند. بتاکاروتن، ویتامین C و ویتامین E نیز برای سلامت پوست از اهمیت زیادی برخوردار است. بتاکاروتن ممکن است از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کند. خوردن غذاهایی که حاوی بتاکاروتن هستند به زیبا شدن ظاهر و بافت پوست کمک می‌کند. ویتامین C و E نیز دارای خواص آنتی‌اُکسیدانی هستند.  

 

سلامت قلب

یکی از فواید کدو تنبل این است که حاوی مواد مغذی است که برای سلامت قلب بسیار مفید است. مخصوصاً پتاسیم ممکن است به کاهش سطوح فشار خون کمک کند. علاوه‌براین، فیبر ممکن است به کاهش سطوح کلسترول خون کمک کند.

 

سلامت متابولیکی

خوردن غذاهای غنی از بتاکاروتن مانند کدو تنبل ممکن است به بهبود سلامت متابولیکی بدن کمک کند. همچنین کدو تنبل غنی از فیبر است که از افزایش قند خون بعد از مصرف آن جلوگیری می‌کند.

 

روش‌های مصرف کدو تنبل

از کدو تنبل در تهیه انواع پنکیک، پای، کاستر و مافین استفاده می‌شود. می‌توانید در سوپ هم بریزید و یا با دیگر سبزیجات برشته کنید. می‌توانید از دانه‌های کدو تنبل هم در سالاد نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب