غذاهای مقوی برای باردار شدن کدام‌ها هستند؟

غذاهای مقوی برای باردار شدن واقعاً تاثیرگذار هستند و غذا می‌تواند نقش مهمی در باردار شدن یک زند داشته باشد. شاید هنوز به تاثیر غذاها بر روی باردار شدن شک داشته باشید. اما حقیقت دارد. توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که هیچ رژیم خاصی برای باردار شدن وجود ندارد، بلکه غذا و انتخاب سبک زندگی تاثیر مهمی هم بر سلامت زنان و هم سلامت مردان می‌گذارد.

 

غذاهای مقوی برای باردار شدن

پریهان: غذاهای مقوی برای باردار شدن از طریق تاثیری که بر شکم، جریان خون، سطوح هورمونی و سلامت کلی بدن می‌گذارند هنگام ترکیب شدن با عوامل دیگر مانند سطح زندگی و سطوح استرس می‌توانند موجب بهبود بارداری یک زن شوند.

 

ناباروری در زنان چیست؟  

ناباروری در زنان همانطور که از نامش پیداست، در این شرایط یک زن نمی‌تواند فرزندی به دنیا بیاورد. تشخیص آن زمانی است که یک زن به مدت بیشتر از یک سال است که باردار نمی‌شود (البته ممکن است زودتر تشخیص داده شود).

 

آیا غذا می‌تواند باروری زن را افزایش دهد؟

یک ادعای مشهوری وجود دارد که می‌گوید شما هر چیزی بخورید به آن تبدیل می‌شوید. بنابراین واقعاً غذاهایی وجود دارند که در کنار عوامل دیگر به باردار شدن زن کمک می‌کنند. در مقایسه با عوامل غیر قابل کنترل برای باردار شدن مانند سن و ارثی بودن ناباروری، مصرف وعده‌های غذایی خاص و اجتناب از برخی از غذاها می‌توان به بهبود عملکرد تخمدان‌ها کمک کرد. در ادامه با این غذاهای مقوی برای باردار شدن آشنا می‌شویم:

 

لوبیا و عدس

لوبیا و عدس برای باردار شدن

لوبیا و عدس حاوی فیبر و پروتئین فراوانی هستند که هردوی اینها می‌توانند به بهبود عملکرد تخمدان بسیار کمک کنند. جایگزینی پروتئین حیوانی با منابع پروتئین گیاهی احتمال ناباروری را کاهش می‌دهد. هردوی این حبوبات، اسید فولیک بالایی دارند که یک ماده مغذی مهم محسوب می‌شود که باروری و احتمال رشد جنین را افزایش می‌دهند.

 

مرکبات

خوردن مرکبات برای باردار شدن

پرتقال و گریپ‌فروت از منابع عالی ویتامین C محسوب می‌شوند. مرکباتی مانند گریپ‌فروت و پرتقال حاوی پلی‌آمین پوترسین هستند که موجب بهبود سلامت تخمک‌ها می‌شوند.

 

ماهی‌های پرچرب

ماهی پرپرب برای باردار شدن

بر طبق یک مطالعه در سال 2018، زوجینی که غذاهای دریایی مصرف می‌کردند نسبت به زوجینی که غذاهایی دریایی را مصرف نمی‌کردند زودتر صاحب فرزند شدند. اسیدهای چرب امگا3 در ماهی بسیار زیاد وجود دارد. این اسیدها در ماهی‌هایی مانند سالمون، ساردین، شاه ماهی، ماهی خالمخالی و کفال باعث افزایش کیفیت تخمک و باروری در زنان می‌شوند.

 

سبزیجات دارای برگ سبز  

در حالیکه همه سبزیجات برای بارور شدن مفید هستند، سبزیجات دارای برگ سبز به دلیل مواد مغذی بالایی که دارند جزو سوپراستارهای سبزیجات محسوب می‌شوند. این سبزیجات، منبع عالی فولات محسوب می‌شوند که نقش مهمی در پیشگیری از نواقصات هنگام تولد در طول دوران بارداری بازی می‌کنند.

 

چغندر

یکی از غذاهای مقوی برای باردار شدن، چغندر است که مقدار اُکسید نیتریک را در بدن افزایش می‌دهد. اُکسید نیتریک برای افزایش جریان خون در رحم ضروری است تا رحم بتواند لانه‌گزینی جنین را آسان‌تر کند. می‌توانید از چغندر سبز استفاده کنید. گنجاندن چغندر در رژیم غذایی حتی در طول سه ماهه اول بارداری بسیار ضروری است.

 

آووکادو

آووکادو حاوی ویتامین K، پتاسیم و فولات زیادی است که به بدن کمک می‌کند تا کارکرد بهتری داشته باشد از جمله اینکه به جذب ویتامین و تنظیم فشار خون کمک می‌کند. آووکادو حاوی چربی‌های خوب است که مقدار فراوانی فیبر رژیمی و اسید فولیک را برای بدن تامین می‌کند که هر دو در طول مراحل اولیه بارداری ضروری هستند. می‌توانید از آووکادو برای سلامتی رحم و تخمدان نیز استفاده کنید.

 

کربوهیدارت‌های پیچیده

یکی از غذاهای مقوی برای باردار شدن، کربوهیدرات‌های پیچیده مانند غلات و لوبیاها هستند. به جای خوردن کربوهیدات‌های ضعیف مانند کلوچه، نان سفید و برنج سفید) از کرهیدرات‌های پیچیده استفاده کنید تا باروری افزایش پیدا کند چون ثابت شده است که انسولین مانع از تخمک‌گذاری می‌شود.

منبع

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب