بهترین نوع ماهی سالمون برای خوردن کدام است؟

برای پیدا کردن بهترین نوع ماهی سالمون باید ابتدا با انواع این نوع ماهی آشنا باشیم، مخصوصاً پنج نوع ماهی سالمون اقیانوس آرام یا پسیفیک و دو نوع ماهی سالمون اقیانوس اطلس. سالمون اطلس معمولاً پرورشی هستند، در حالیکه نوع ماهی سالمون اقیانوس آرام عمدتاً به‌صورت صید تهیه می‌شوند. سالمون اقیانوس اطلس که به‌صورت صید تهیه می‌شود، معمولاً به‌عنوان سالم‌ترین سالمون در نظر گرفته می‌شود. در مجله اینترنتی پریهان می‌خواهیم شما را با این نوع ماهی بیشتر آشنا کنیم.

 

بهترین نوع ماهی سالمون کدام است؟

سالمون اطلس و سالمون اقیانوس آرام هر دو در مناطقی در اطراف ایالات متحده شمالی زندگی می‌کنند. با این‌وجود، تمام ماهی‌های سالمون اطلس که در فروشگاه‌ها می‌بینید، از نوع ماهی سالمون پرورشی هستند.

ماهی سالمون پرورشی متفاوت از ماهی سالمون وحشی است. اکثر مردم نمی‌دانند که ماهی سالمون وحشی بهترین گزینه برای خوردن است.

ماهی سالمون اقیانوس آرام یا از طریق صید یا از طریق پرورش ماهی به‌دست می‌آید. در واقع پنج نوع ماهی سالمون اقیانوس آرام وجود دارد:

ماهی سالمون Chum

ماهی سالمون نقره‌ای یا coho

کینگ سالمون

سالمون صورتی

سالمون چشم جورابی

سالمون تازه و وحشی اقیانوس آرام معمولاً بین ماههای خرداد و مرداد فروخته می‌شود.

 

انتخاب بهترین ماهی سالمون

تفاوت اصلی بین ماهی سالمون پرورشی و ماهی سالمون وحشی در نحوه پرورش آنها است. سالمون پرورشی با پودر ماهی، روغن ماهی و دیگر غذاهای غنی از پروتئین پرورش می‌یابند. در مقایسه، سالمون وحشی در اقیانوس زندگی می‌کنند. این ماهی‌ها از انواع مواد مغذی طبیعی مانند ماهی‌های کوچکتر و زئوپلانکتون تغذیه می‌کنند.

تفاوت در چگونگی پرورش آنها در مواد مغذی‌شان تاثیر بسیار زیادی میگذارد. اما هر دوی این ماهی‌ها غنی از چربی‌های اشباع‌نشده سالم به‌نام اسیدهای چرب امگا3 هستند.

با این وجود، مزیت‌های دقیق مواد مغذی که سالمون پرورشی به‌همراه دارد بر اساس غذایی که سالمون مصرف کرده است متفاوت است. سالمون پرورشی به‌طور معمول دارای سطح بالایی از اسیدهای چرب امگا3 است. متاسفانه در مقایسه با سالمون وحشی نیز دارای مقدار زیادی اسیدهای اشباع نشده است.

این تفاوت عمدتاً به‌وسیله غذایی ایجاد می‌شود که سالمون پرورشی در طول عمرش از آن تغذیه کرده است. یک مطالعه در سال 2016 در مجله گزارشات علمی نشان داد که سالمون پرورشی دارای سطوح پایین‌تری از اسیدهای چرب اشباع‌نشده سالم است و اسیدهای چرب اشباع‌شده بیشتری نسبت به ماهی سالمون وحشی دارد.

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که تا حد ممکن جذب چربی اشباع شده به حداقل برسید و جذب چربی اشباع‌نشده سالم نیز افزایش یابد. به همین دلیل، بسیاری از افراد سالمون وحشی را بهترین نوع ماهی سالمون می‌دانند. سالمون پرورشی ممکن است فاقد مواد مغذی لازم نسبت به ماهی سالمون وحشی باشد.

با این حال، اگر به ماهی سالمون وحشی دسترسی ندارید، می‌توانید از ماهی سالمون پرورشی استفاده کنید.

 

مصرف دو بار در هفته ماهی‌هایی مانند سالمون مزیت‌های زیادی برای سلامتی قلب دارد و از بروز بیماری‌های قلبی و سکته جلوگیری می‌کند که آن را مدیون چربی‌های اشباع‌نشده امگا3  است. هم ماهی سالمون وحشی و هم سالمون پرورشی نسبت به دیگر ماهی‌ها دارای مقدار بسیار کمی جیوه هستند که گزینه خوبی محسوب می‌شوند.

 

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب