آیا نوشیدن شیر و زردچوبه در بارداری ضرر دارد؟

شاید فکر کنید که شیر و زردچوبه در بارداری می‌تواند بسیار مفید باشد. درحالیکه اینطور نیست و ممکن است با خوردن این نوشیدنی به جنین آسیب وارد کنید. در بسیاری از فرهنگ‌ها مرسوم است که از شیر و زردچوبه برای بسیاری از بیماری‌ها استفاده شود. برای مثال برای درمان سرفه، گلوگرفتگی یا حتی درد مفاصل از این نوشیدنی استفاده می‌شود. اما بسیاری هم نگران این هستند که آیا شیر و زردچوبه برای جنین ضرر دارد یا نه.

شیر و زردچوبه در بارداری

اگر شما هم می‌خواهید از شیر و زردچوبه در بارداری استفاده کنید بهتر است قبل از آن همه این مقاله در پریهان را به دقت مطالعه کنید.

 در کل مصرف خود زردچوبه در بارداری به عنوان یک خوراکی ایمن از طرف سازمان دارو و غذا در ایالات متحده آمریکا تایید شده است. با این وجود، توصیه های خاصی برای مصرف شیر و زردچوبه در بارداری وجود دارد. ممکن است پزشک به شما توصیه کرده باشد که در غذای‌تان کمی از زردچوبه اضافه کنید. خواص زردچوبه برای زنان بسیار مشهور است. زنان بارداری که به‌طور منظم و به مقدار خیلی کمی از زردچوبه در دوران بارداری استفاده کردند، دچار هیچ گونه عارضه جانبی نشدند. با این وجود، مصرف زردچوبه با دوز بالا در دوران بارداری ممکن است مشکلات گوارشی شدیدی را پدید آورد.

 

مصرف شیر زردچوبه در دوران بارداری

اگر بخواهید هر چند روز یک بار شیر و زردچوبه در بارداری بخورید، نیازی به نگرانی نیست و می‌توانید تا این مقدار را مصرف کنید. شیر غنی از کلسیم است و یک منبع مهم برای دریافت کلسیم محسوب می‌شود. زنان باردار نیز در طول دوران بارداری به مصرف شیر نیاز دارند. زردچوبه هم غنی از آنتی‌اُکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است که برای زنان باردار می‌تواند بسیار مفید باشد. با این وجود، باید زردچوبه به مقدار مجازی که در دوران بارداری توصیه شده است مصرف کنید.

فواید زردچوبه

قبل از اینکه در مورد فواید زردچوبه بخواهیم صحبت کنیم، بیایید ببینیم زردچوبه چیست. زردچوبه یکی از ادویه‌های مهمی است که به شکل عصاره، کپسول یا پودر نیز به فروش می‌رسد. این ادویه هم در پخت غذا و هم در علم پزشکی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. در بسیاری از فرهنگ‌ها از زردچوبه به جای زعفران برای خوشرنگ کردن غذا و خواص درمانی آن استفاده می‌شود. این ادویه دارای فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم و فولات نیز می‌باشد. از زردچوبه برای درمان عفونت لثه نیز استفاده می‌شود.

فواید شیر و زردچوبه برای زنان باردار

تاثیرات ضد التهابی، ضد فشار خون و تاثیرات محافظت کننده عصبی کورکومین برای اختلالات مرتبط با دوران بارداری از جمله دیابت بارداری و حتی افسردگی پس از بارداری بسیار مفید است. شواهد نشان می‌دهند که زنانی که در طول دوران بارداری از خود زردچوبه به جای مکمل زردچوبه استفاده کرده‌اند از خواص زردچوبه در دوران بارداری استفاده کرده‌اند.

شاید مصرف مکمل زردچوبه در دوران بارداری ایمن نباشد، اما ترکیب شیر و زردچوبه در بارداری در صورتی که به مقدار مجاز مصرف شود مفید هم هست. علیرغم آن شاید این نوشیدنی به درمان بسیاری از مشکلات در دوران بارداری نیز کمک کند. زردچوبه دارای مواد مغذی مختلف و ترکیبات بیواکتیوی مانند کورکومین است که خواص درمانی زیادی دارند. بیایید برخی از خواص آن را با جزئیات کامل بررسی کنیم:

درد مفاصل

زنان باردار ممکن است به دلیل افزایش وزن دچار درد مفاصل شوند. با این وجود، در مفاصل در طول دوران بارداری می‌تواند به دلیل برخی دلایل دیگر مانند آرتریت التهاب باشد. در چنین مواردی، زردچوبه ممکن است شیر و زردچوبه در بارداری ممکن است مفید باشد. چون کورکومین موجود در زردچوبه دارای خواص ضد التهابی قوی است، زردچوبه می‌تواند باعث تسکین درد مفاصل و همچنین کاهش ورم پاها شود.

درمان یبوست

برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که کورکومین در درمان یوبست ناشی از سندرم روده تحریک‌پذیر تاثیرگذار است.

سطوح کلسترول

در طول دوران بارداری همزمان با افزایش رشد جنین و تولید هورمون‌ها، سطوح کلسترول و تری‌گلیسرید نیز افزایش می‌یابد. با این وجود، افزایش غیر معمول کلسترول و چربی می‌تواند منج به مشکلاتی مانند پانکراس حاد شود. زردچوبه در اغلب اوقات درمان خوبی برای تنظیم سطوح کلسترول محسوب می‌شود.

 

 

 منبع

 

 

 

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب