چگونه از زردچوبه برای عفونت لثه استفاده کنیم؟

زردچوبه برای عفونت لثه یکی از مشهورترین ادویه‌ها است که هزاران سال است به‌عنوان یک درمان خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بله زردچوبه دارای ترکیب فعالی به‌نام کورکومین است که باعث تسکین التهاب شود. التهاب لثه‌ای نوعی بیماری لثه‌ای است که در آن لثه قرمز و تحریک‌پذیر می‌شود. بیماری پریودنتال نیز نوعی بیماری لثه‌ای است که در آن بافت نرم دهان دچار عفونت می‌شود و التهاب ایجاد می‌شود.

 

زردچوبه برای عفونت لثه

همانطور که در بالا اشاره کردیم، زردچوبه دارای کورکومین است که یک ماده شیمیایی آلی و غیر سمی است که نه تنها باعث زرد شدن رنگ زردچوبه می‌شود، بلکه دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد عفونی‌کنندگی و آنتی‌اکسیدانی است. خوب سوال مهم در اینجا این است که چگونه می‌توانیم از زردچوبه برای عفونت لثه استفاده کنیم:

روش‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید از زردچوبه برای عفونت لثه استفاده کنید. می‌توانید از خمیردندان زردچوبه استفاده کنید. در اینجا به چند راه‌حل خانگی اشاره می‌کنیم:

  1. می‌توانید از خمیردندان آماده زردچوبه استفاده کنید.
  2. خمیر زردچوبه را بر روی لثه قرار دهید.
  3. از دهانشویه زردچوبه استفاده کنید.

مسواک برای عفونت لثه

قبل از امتحان هر کدام از این روش‌ها بهتر است به دو نکته مهم توجه کنید:

  • زردچوبه دارای مزه خاصی است که ممکن است مطلوب هر فردی نباشد و
  • اضافه کردن آن به مسواک ممکن است باعث زرد شدن مسواک‌تان شود.

 

برای حل این دو مشکل می‌توانید از ترکیبات دیگر مانند نعناع استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مسواک جداگانه برای استفاده از زردچوبه برای عفونت لثه استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید بدانید برای عفونت لثه چی بخوریم به بخش‌های دیگر سایت سر بزنید.

 

خواص زردچوبه برای بهداشت دندان

در سایت پریهان، با استفاده از زردچوبه می‌توانید از مزیت‌های زیر بهره‌مند شوید:

پیشگیری از حفره‌های دندان

ثابت شده است که زردچوبه به کاهش وجود باکتری‌هایی که موجب حفره دندان می‌شوند کمک می‌کند.

تشخیص پلاک دندان

زردچوبه می‌تواند نشان دهد که آیا در دهان‌تان پلاک دندان وجود دارد یا خیر و این پلاک در کجای دهان‌تان قرار دارد. پزشک به کمک ابزارهای خاصی می‌تواند این کار را انجام دهد. می‌توانید از خواص دارچین برای عفونت دندان هم استفاده کنید.

کاهش عفونت

می‌توان از زردچوبه برای عفونت لثه استفاده کرد. همچنین زردچوبه می‌تواند عفونت در داخل کانال‌های ریشه دندان را کاهش دهد. با این وجود، توصیه نمی‌شود که برای درمان عفونت کانال ریشه دندان فقط از زردچوبه استفاده کرد.

 

زردچوبه و بهداشت مراقبت دهان در خانه

بسیاری از افراد معتقد هستند که استفاده از زردچوبه برای عفونت لثه سخت است و ترجیح می‌دهند از قرص التهاب لثه استفاده کنند. با این وجود، این بدین معنا نیست که نمی‌توانید از قدرت زردچوبه برای دهان استفاده کنید. می‌توانید پودر زردچوبه را همراه با سیر و در صورت دسترسی به برگ‌های گواوا بجوشانید و یک دهانشویه زردچوبه درست کنید. این محلول برای درمان عفونت لثه عالی است و به کاهش التهاب لثه کمک می‌کند. می‌توانید لثه‌تان را با خمیر زردچوبه ماساژ دهید.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: webmd

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب