6 روش اورژانسی قطع پریود که حتماً باید بدانید

اگر به دنبال روش اورژانسی قطع پریود هستید، باید بدانید که درمان‌های زیادی برای قطع پریود وجود دارد. احتمالاً سایت ما را از سرچ اینترنتی به دست آورده باشید. چون روزانه صدها نفر فقط از این نوع جستجو وارد سایت ما می‌شوند. برای همین تصمیم گرفتم تا در این مورد بیشتر تحقیق کنم و راهی برای پیدا کردن قطع پریود پیدا کنم آن هم به روش اورژانسی. چون مواقعی وجود دارند که هر زنی مجبور می‌شود برای مدتی پرودش را قطع کند. اما توصیه من قبل از هر کاری این است که با پزشک متخصص مشورت کنید و از انجام کارهای غیر متعارف برای قطع پریود خودداری کنید.

 

علت پریودهای طولانی مدت

بر طبق شواهد علمی در پریهان، پریودها می‌توانند به دلایل زیر طولانی شوند:

  • عدم تعادل هورمونی
  • اختلال عملکرد تخمدان‌ها
  • فیبروم
  • پلیپ
  • آدنومیوز
  • استفاده از IUD
  • مشکلات بارداری
  • سرطان

 

6 روش قطع اورژانسی پریود

روش‌های زیادی برای قطع پریودی وجود دارد که عوارض زیادی هم در پی دارند. با اینکه بسیاری از روش‌ها موثر هستند و باعث قطع فوری پریود می‌شوند، اما بسیار ضرر هم دارند. برای همین بهتر است این 6 روش قطع اورژانسی پریود را امتحان کنید که همگی روش‌های خانگی و بدون ضرر هستند. این روش‌ها مناسب کسانی هستند که پریودهای طولانی دارند.

 

ویتامین C

ویتامین ث برای قطع پریود

 احتمالاً از تاثیر ویتامین سی بر پریود چیزهای زیادی شنیده‌اید. ویتامین C به‌طور طبیعی نقش مهمی را در کاهش پریودهای سنگین بازی می‌کند. بر طبق یک مطالعه، ویتامین C به بدن کمک می‌کند تا به‌صورت فعال آهن را جذب کند. می‌توانید از متخصص زنان بخواهید تا بهترین مکمل ویتامین C را برای قطع پریود به شما پیشنهاد دهد. اما می‌توانید ویتامین C را از طریق خوردن غذا هم جذب کنید که ممکن است پریودتان کمی با تاخیر قطع شود. غذاهایی که می‌توانند جذب ویتامین C بدن‌تان را افزایش دهند عبارتند از:

  • گواوا
  • پرتقال
  • پاپایا
  • توت‌فرنگی
  • فلفل دلمه‌ای
  • بروکلی
  • کلم پیچ

 

 

تمبر هندی بخورید

تمبر هندی برای قطع پریودی

تمبر هندی به تنظیم جریان گردش خون کمک می‌کند. از این رو، درمان خانگی خوبی برای قطع یا کاهش خونریزی پریود محسوب می‌شود. همچنین تمبر هندی سرشار از آنتی‌اُکسیدان‌هایی است که به کاهش سطوح کلسترول بالای خون و کاهش خونریزی سنگین پریود کمک می‌کنند.

ترکیب عسل، آب و تمبر هندی می‌تواند به‌عنوان یک روش اورژانسی قطع پریود مورد استفاده قرار گیرد. همه ترکیبات را در بلندر بریزید و روزی یک بار بنوشید.

 

اضافه کردن زنجبیل به رژیم غذایی

زنجبیل برای قطع پریود

یکی از درمان‌های خانگی برای قطع پریودهای طولانی مدت، مصرف زنجبیل است. یک مطالعه نشان داده است که زنجبیل می‌تواند باعث کاهش و یا حتی قطع پریودهای طولانی مدت شود.

تحقیقات، تاثیرات کپسول‌های زنجبیل را بر  روی دختران دبیرستانی که خونریزی شدید قاعدگی را تجربه می‌کردند نشان دادند. در این تحقیق 92 شرکت‌کننده وجود داشتند که به دو گروه تقسیم شده بودند. یک گروه، کپسول شبه دارو مصرف کردند و روش دیگر با کپسول زنجبیل درمان شدند.

نتایج نشان دادند گروهی که کپسول زنجبیل مصرف کرده بودند، کاهش و یا قطع خونریزی پریودی را تجربه کردند. قبل از مصرف زنجبیل باید با مضرات زنجبیل برای کبد هم آشنا شوید.

 

خودتان را هیدارته نگه دارید

روش اورژانسی قطع پریود فقط محدود به استفاده از گیاهان و یا خوراکی‌ها نیست، بلکه می‌توانید از روش‌های ساده دیگر نیز استفاده کنید. مصرف آب در دوران قاعدگی می‌تواند به قطع پریودتان کمک کند. دلیل آن این است که آب از رقیق شدن خون جلوگیری می‌کند.

نکته: بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند در دوران قاعدگی، مصرف آب را افزایش دهید. اگر به اندازه کافی هیدراته بمانید، گرفتگی عضلاتی کمتری را نیز تجربه خواهید کرد.

نکته: یکی دیگر از روش‌های قطع پریود، بند آوردن خونریزی قاعدگی با قرص است که بهتر است تحت نظر پزشک متخصص این کار را انجام دهید.

 

دانه خردل

دانه خردل به‌عنوان یک روش اورژانسی قطع پریود غنی از اسیدهای چرب امگا3 است که به تنظیم سطوح استروژن در بدن کمک می‌کند. همچنین دانه خردل یک درمان خانگی عالی برای عدم تعادل هورمونی محسوب می‌شود. در نتیجه با تنظیم هورمون‌ها پریودتان نیز منظم می‌شود. می‌توانید پودر خردل را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

 

آب لیمو

اّب لیمو سالهاست که به‌عنوان یک روش اورژانسی برای قطع پریود مورد استفاده قرار می‌گیرد. آب لیمو یک محصول طبیعی است که عوارض جانبی شدیدی ندارد. با این وجود، شواهد علمی در مورد اینکه آیا آب لیمو می‌تواند باعث تاخیر یا قطع پریود شود یا نه، هنوز وجود ندارد.

احتیاط: مصرف غذاهای اسیدی زیاد می‌تواند موجب تحریک‌پذیری دندان‌ها، لثه، دهان، گلو، شکم و روده شود. اگر می‌خواهید این روش را به‌عنوان یک روش اورژانسی قطع پریود امتحان کنید، توصیه می‌کنم دو الی 3 قاشق غذاخوری آب لیمو به یک فنجان آب اضافه کنید بعد میل کنید.

 

چه کسانی نباید پریودشان را قطع کنند

دخترانی که زیر 15 سال دارند نباید از روش اورژانسی قطع پریود استفاده کنند چون در این سن، قاعدگی از اهمیت زیادی برخوردار است و برای قطع آن باید زیر نظر پزشک متخصص بود.

 

منبع

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب