آیا عوارض زنجبیل برای کبد خطرناک است؟

عوارض زنجبیل برای کبد از این نظر بسیار مهم است که به بسیاری از بیماران کبد چرب توصیه می‌شود از دمنوش زنجبیل برای درمان خود استفاده کنند. زنجبیل ادویه‌ای است که به‌طور گسترده‌ای در سراسر جهان استفاده می‌شود. این ادویه مزیت‌های زیادی برای سلامتی بدن دارد از جمله مبارزه با التهاب، پیشگیری از دیابت، کمک به هضم غذا و تسکین علائم ناراحتی و غم. همچنین بسیاری از مردم برای درمان کبد چرب از زنجبیل استفاده می‌کنند.

 

عوارض زنجبیل برای کبد

به نقل از پریهان: زنجبیل حاوی ترکیبات فعالی مانند شاقول، گینگرول و زینگرون است. در طب سنتی، زنجبیل عمدتاً برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله آرتریت رماتوئید، التهاب، بیماری‌های عصبی و آسم استفاده می‌شده است. بسیاری از مطالعات قدیمی در مورد عوارض زنجبیل برای کبد نشان داده‌اند که بین کبد و زنجبیل ارتباط مستقیمی وجود دارد . زنجبیل نقش مهمی را در پیشگیری از بیماری کبدی بازی می‌کند. قهوه برای کبد چرب هم فراموش نشود.

در کل، بیماری کبد چرب به دو دسته تقسیم می‌شود: بیماری کبد چرب الکلی و بیماری کبد چرب غیر الکلی NAFLD). کبد چرب غیر الکی یکی از مزمن‌ترین بیماری‌های کبدی محسوب می‌شود که عمدتاً افراد چاق، بیماران دیابت نوع 2 و افرادی که به لحاظ جسمانی فعالیت کمی دارند به آن مبتلا می‌شوند.

در اغلب اوقات بیماری کبد چرب غیر الکلی مرتبط با انواع اختلالات متابولیکی مانند چاقی، مقاومت به انسولین، دیس لیپیدمی، فشار خون بالا و اختلال در متابولیسم چربی است. همچنین با ابتلا به این نوع کبد چرب، احتمال مرگ در اثر بیماری‌های قلبی عروقی افزایش می‌یابد. محققان بر این باور هستند که مهم‌ترین عامل در بهبود این بیماری، ترکیبی از رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی است. مطالعات بر روی عوارض زنجبیل برای کبد نشان داده‌اند که زنجبیل به خاطر داشتن خواص ضد التهابی و آنتی‌اُکسیدانی عوارضی بر روی کبد چرب ندارد و حتی می‌تواند به درمان این بیماری کمک کند.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب