اگر دندان درد عفونی دارید فوراً این روش‌ها را امتحان کنید

دندان درد عفونی یا همان آبسه می‌تواند به سرعت در بافت لثه گسترش یابد و موجب درد شدید شود. اگر علائم عفونت دندان را مشاهده می‌کنید، باید هر چه سریع‌تر به دندان‌پزشک مراجعه کنید. اگرچه مراجعه به دندان‌پزشک امری ضروری است، اما تا رفتن به نزد پزشک بهتر است دندان درد را تا حدودی کنترل کنید.

 

علائم دندان درد عفونی

اگر دندان درد عفونی را تجربه می‌کنید، می‌دانید که این نوع دندان درد می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد. عفونت دندان معمولاً همراه با آبسه چرکی است که در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود. آبسه می‌تواند در هر قسمتی از دهان ظاهر شود.

در واقع دو نوع آبسه وجود دارد. آبسه پری‌آپیکال در نوک ریشه ظاهر می‌شود، در حالیمه آبسه پریودنتال در لثه ظاهر می‌شود که معمولاً در نزدیکی دندان است.

آبسه دندان پری‌آپیکال معمولاً به‌عنوان نتیجه‌ای از حفره دندان باشد. اگر داخل دندان از مواد ناشناخته‌ای پر شده باشد، می‌تواند موجب التهاب رگ‌های خونی و اعصاب شود که بر مینای دندان تاثیر می‌گذارد. درمان ریشه دندان به درمان حفره دندان کمک می‌کند. اگر علائم زیر را داشته باشید، در حال تجربه دندان درد عفونی هستید:

  • درد شدید در دندان، استخوان فک یا در نزدیکی گردن
  • حساسیت به دمای سرد یا گرم
  • حساسیت به فشار (جویدن یا گاز گرفتن)
  • تب
  • ورم صورت
  • تورم غدد لنفاوی زیر فک یا گردن
  • احساس مزه مایع نمکی در دهان
  • مشکل در نفس کشیدن یا بلعیدن

اگر فکر می‌کنید که دندان درد عفونی دارید، هر چه سریع‌تر با دندان‌پزشک تماس بگیرید. همچنین می‌توانید از کپسول سفالکسین برای عفونت دندان استفاده کنید.

 

درمان‌های خانگی برای تسکین فوری

وقتی مطمئن شدید که دندان درد عفونی دارید، می‌توانید از درمان‌های خانگی که در ادامه اشاره می‌کنیم استفاده کنید. البته باید بگوییم که این درمان‌ها موقتی هستند و هر چه سریع‌تر باید به پزشک مراجعه کنید.

 

با آب نمک بشویید

شستن دهان با آب نمک موجب استریل شدن دهان می‌شود. نصف قاشق چایخوری نمک سفره را با نصف فنجان آب گرم مخلوط کنید. قبل از اینکه تف کنید چند دقیقه دهان‌تان را با این محلول بشویید. در صورت نیاز هر چند دقیقه یکبار این کار را تکرار کنید.

 

خمیر جوش شیرین درست کنید

خمیر جوش شیرین یکی از روش‌های آسان برای درمان دندان درد عفونی است. نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف فنجان آب و کمی نمک سفره مخلوط کنید و چند دقیقه قبل از تف کردن، محلول را در دهان بچرخانید.

 

کمپرس سرد

بدون شک گذاشتن کمپرس سرد بر روی ناحیه‌ای که دچار عفونت شده است موجب تسکین دندان درد عفونی می‌شود. بهتر است کمپرس سرد را به مدت 15 دقیقه بر روی ناحیه مورد عفونت قرار دهید و در صورت نیاز تکرار کنید. این درمان موجب کاهش التهاب می‌شود.

 

منبع

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب