درمان خشکی واژن هنگام دخول

منظور از درمان خشکی واژن هنگام دخول این است که بسیاری از زنان در واقع هنگام دخول و رابطه جنسی متوجه خشکی واژن خود می‌شوند و در اکثر اوقات این خشکی واژن همراه با درد در حین رابطه جنسی است. چرا که وقتی واژن خشک می‌شود، دخول به سختی انجام می‌گیرد و به دیواره‌های واژن فشار وارد می‌شود. همچنین خشکی واژن می‌تواند موجب سوزش و تحریک واژن نیز شود.

درمان خشکی واژن هنگام دخول

طبق تحقیقات پریهان، درمان خشکی واژن هنگام دخول یکی از مواردی است که بسیاری از زنان به دنبال راه‌حلی برای آن هستند. خشکی واژن بیشتر در هنگام یائسگی اتفاق می‌افتد و تا سالها بعد از یائسگی نیز ممکن است اتفاق بیفتد. در ادامه می‌خواهیم شما را با چند روش عالی آشنا کنیم تا خشکی واژن هنگام رابطه جنسی را به راحتی درمان کنید.

 استفاده از نرم‌کننده‌ها و لوبریکانت‌ها

برای درمان خشکی واژن هنگام دخول به تنهایی می‌توانید از نرم‌کننده‌ها و لوبریکانت‌های مخصوص واژن استفاده کنید.

نرم‌کننده واژن

نرم‌کننده واژن باعث نرم شدن داخل واژن و همچنین طراف واژن می‌شود. در واقع دو نوع نرم‌کننده برای واژن وجود دارد: نرم‌کننده داخل واژن که باید به داخل واژن بزنید و باعث می‌شود بافت واژن تشکیل شود. مرطوب‌کننده‌های بیرونی برای استفاده در فرج ساخته می‌شوند. برخی از زنان از روغن نارگیل برای درمان خشکی واژن استفاده می‌کنند.

لوبریکانت‌ها

لوبریکانت‌ها باعث کاهش درد در حین رابطه جنسی می‌شوند. زنانی که در طول هفته رابطه جنسی مکرر دارند بهتر است از لوبریکانت برای نرم کردن واژن خود استفاده کنند. بهتر است از محصولاتی که مبتنی بر سیلکیون هستند استفاده نکنید. همچنین از محصولات مبتنی بر روغن نیز پرهیز کنید. این محصولات می‌توانند موجب تحریک واژن شوند و باعث شوند کاندومی که در حین رابطه جنسی استفاده می‌شود تاثیر کمتری داشته باشد.

 

اگر دو ماه بعد از استفاده از لوبریکانت‌ و نرم‌کننده همچنان در حین رابطه جنسی درد و سوزش داشتید و یا همراه با علائم دیگری بود، بهتر است در اولین فرصت به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

 

هورمون درمانی

اغلب متخصصان زنان برای درمان خشکی واژن هنگام دخول، هورمون درمانی را پیشنهاد می‌کنند. البته این درمان برای کسانی مناسب است که علاوه بر خشکی واژن دارای علائم یائسگی مانند گرگرفتگی نیز می‌باشند.

کرم‌ها و قرص‌های استروژن

کرم‌ها و قرص‌های استروژن باید چندین بار در هفته استفاده کرد. ممکن است استفاده از کرم کمی سخت باشد. قرص‌ها جایگزین بهتری هستند.

حلقه واژن

حلقه واژن توسط بیمار در واژن قرار داده می‌شود. این حلقه‌ها دوز پایینی از استروژن را در طی 90 روز رها می‌کنند.

این درمان‌ها دوز پایین‌تری از استروژن را نسبت به هورمون درمانی رها می‌کنند. در مورد بایدها و نبایدها هورمون درمانی با پزشک متخصص خود مشورت کنید و از او کمک بگیرید.

 

از چه محصولاتی باید اجتناب کنید؟

غشای واژن و فرج بسیار ظریف هستند و به راحتی می‌توانند توسط مواد شیمیایی مصنوعی تحریک شوند و یا آسیب ببینند. در هنگام خرید هر گونه محصول باید دقت کنید. همچنین بهتر است از زردچوبه برای تنگی واژن استفاده نکنید.

ترکیبات زیر در محصولات مراقبت از واژن می‌توانند موجب تحریک واژن شوند و بهتر است محصولاتی که حاوی ترکیبات زیر هستند اجتناب کنید:

  • گلیسیرین
  • پروپیلن گلیکول
  • عصاره دانه گریپ‌فروت
  • عطر و ادکلن
  • پارابن
  • روغن‌های معدنی
  • سیلیکون

کلام آخر

رابطه جنسی دردناک، یائسگی و خشکی واژن: همه اینها در کنار هم می‌تواند تجربه دردناکی برای هر زنی باشد. درمان خشکی واژن هنگام دخول می‌تواند به برطرف شدن این مشکل کمک کند. همه زنان در هر سنی ممکن است این تجربه را داشته باشند. اما بسیاری از زنان از مراجعه به پزشک برای درمان این مشکل خجالت می‌کشند. اما با مراجعه با پزشک می‌توانید با روش‌های صحیح به درمان این مشکل بپردازید.

لینک منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب