تاثیرات هورمون درمانی برای پریود شدن

هورمون درمانی برای پریود شدن یکی از روش‌های نوینی است که می‌توان به کمک آن دردهای ناشی از عادت ماهانه را بسیار کاهش داد. عادت ماهیانه شاید یکی از نقاط عطف زندگی بانوان باشد که برخلاف بسیاری از رویدادهای دیگر، در چرخه‌ای ماهیانه تکرار می‌شود.

هورمون درمانی برای پریود شدن

پیش از آنکه در پریهان به تشریح هورمون درمانی بپردازیم، می‌بایست به اختصار با یک اصطلاح دیگر آشنا شویم:

پریود سنگین چیست و چه خطراتی در پی دارد؟

ممکن است شدت عادت ماهیانه در هر چرخه یکسان نباشد؛ از نظر بهداشتی پریود سنگین به عادت ماهیانه طولانی‌تر و نیز خونریزی شدیدتر در طی عادت ماهیانه اشاره دارد. عموماً اگر عادت ماهیانه بیش از هفت روز به طول بینجامد یا میزان خونریزی آنقدر زیاد شود که میزان استفاده از نوارهای بهداشتی دو چندان گردد و …. را نشانه‌هایی برای پریود سنگین می‌دانند.

نخستین خطری که پریود سنگین با خود به همراه دارد درد بسیار شدید است. این درد و خونریزی می‌تواند زندگی عادی شما را مختل کند و نیز تعویض مداوم پد بهداشتی نیز می‌تواند چالشی جدی برای بانوان باشد. خونریزی بیش از حد می‌تواند به ضعف شما منجر شود و توانایی تمرکز شما را تا اندازه قابل توجهی کاهش دهد. حال که با گوشه‌ای از خطرات پیدا و پنهان پریود سنگین آشنا شدید به نظرتان آیا راه حلی برای این موضوع وجود دارد؟

پریود سنگین و هورمون درمانی برای پریود شدن

هورمون درمانی برای پریود شدن می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد تا شما را از این مشکل نجات دهد! در چرخه قاعدگی عادی، مقادیر پروژسترون و استروژن برای پیشبرد فرآیند بازتولید (از قبیل تنظیم ساخت اندومتریوم یا غشاء داخلی رحم) نوسان دارند و ریزش این دیواره است که باعث خونریزی قاعدگی می‌شود.

هرچند به لطف پیشرفت‌های فناوری پزشکی، درمان‌هایی برای خونریزی‌های شدید در زمان قاعدگی وجود دارد. این درمان‌ها می‌توانند تسکین دهنده درد باشند یا آهن بدن را تامین کنند. برخی دستگاه‌های درون رحمی یا قرص‌های پیشگیری از بارداری می‌توانند در کنترل قاعدگی نقش داشته باشند، خونریزی شدید را درمان کرده و در برخی موارد حتی قاعدگی را برطرف نمایند.

این درمان‌ها شاید انتخاب‌هایی عالی برای برخی افراد باشند اما لزوماً به این معنا نیست که برای همه افراد مناسب هستند. برخی بانوان هستند که بنا به هر دلیلی علاقه‌ای به مصرف قرص‌های ضد بارداری ندارند، دلایلی که شاید بخاطر سبک زندگی‌شان باشد و یا نسبت به برخی هورمون‌ها حساسیت داشته باشند.

برای بانوانی که با عدم توازن هورمون‌ها مواجه هستند یک انتخاب عالی وجود دارد: هورمون درمانی برای پریود شدن! با تامین سطح طبیعی هورمون‌های بدن، می‌توانید به طور قابل اتکایی هورمون‌های خود را تنظیم کنید، بدون اینکه مقادیر آن بسیار زیاد یا بسیار کم باشد. از این روش هم به طور مکرر برای درمان علائم پیش یائسگی که خونریزی شدید یکی از آن‌هاست استفاده می‌شود. برای انجام هورمون درمانی می بایست آزمایشاتی مانند آزمایش خون، بزاق و ادرار را پشت سر بگذارید. بدین ترتیب پس از یک درک کلی از وضعیت سلامت و سطح هورمون‌های‌تان، متخصص می‌تواند یک فرمول ویژه هورمونی برایتان تجویز کند که با سطح پروژسترون و استروژن بدنتان همخوانی داشته باشد.

 منبع

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب