خواص دارچین برای رحم و فواید بی‌نظیر آن برای زنان

آیا تا به حال به خواص دارچین برای رحم فکر کرده‌اید و شاید باورتان نشود که دارچین چقدر می‌تواند برای سلامت رحم و واژن‌تان مفید باشد. اما آیا دارچین به پاکسازی رحم کمک می‌کند؟ دارچین چطور به سالم بودن رحم و واژن کمک می‌کند؟ دارچین ادویه مشهوری است که سالهاست از آن به‌عنوان طعم‌دهنده غذاها استفاده می‌شود. دارچین دارای خواص ضد التهابی، ضدمیکروبی، آنتی‌اُکسیدانی و ضد دیابتی است که مصرف آن برای همه زنان توصیه می‌شود.

 

خواص دارچین برای رحم

در ادامه  مقاله از پریهان شما را با خواص دارچین برای رحم آشنا می‌کنیم که همه این خواص تایید شده هستند:

متعادل کردن سطوح pH واژن

دارچین برای واژن

یکی از جالب‌ترین خواص دارچین برای رحم این است که می‌تواند به متعادل شدن pH واژن کمک کند. دارچین حاوی لاکتوباسیلوس است که همان باکتری پروبیوتیکی یافت شده در ماست است. بنابراین دارچین می‌تواند به حفظ pH اسیدی واژن کمک کند. اگر pH واژن بیشتر باشد (قلیایی‌تر باشد)، باعث رشد بیش از حد باکتری‌ها و مخمرها در واژن می‌شود. زیاد شدن مخمر، pH واژینال را افزایش می‌دهد. از این رو دارچین می‌تواند به حفظ pH اسیدی نرمال در واژن کمک کند و موجب بهبود سلامت رحم و واژن شود.

بر طبق تحقیقات، pH واژن زنان قبل از یائسگی حدود 4.0 است. با این حال، اگر باکتری‌ها بیش از حد در واژن رشد کنند این مقدار دوبرابر می‌شود.  زنانی که دچار واژینوز باکتریال هستند یا زنان پس از یائسگی در اغلب اوقات از pH قلیایی بیشتری برخوردارند. سطوح pH قلیایی نشان از فقدان استروژن هستند که موجب نازک شدن دیواره واژن و در نتیجه افزایش pH واژن می‌شوند.

 

مبارزه با عفونت‌های مخمری

درمان عفونت‌های مخمری با دارچین

یکی دیگر از خواص دارچین برای رحم این است که نقش مهمی را در مبارزه با عفونت‌های مخمری بازی می‌کند چون دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. دارچین باعث می‌شود رشد باکتری‌ها و کاندیداها در رحم کاهش یابد و یا حتی قطع شود.

 

آیا دارچین تقویت‌کننده جنسی است؟

خواص دارچین برای رحم فقط محدود به متعادل کردن pH نمی‌شود، بلکه دارچین به‌عنوان یک تقویت‌کننده جنسی در نظر گرفته شده است و ممکن است باعث افزایش میل جنسی در زنان شود. دارچین باعث افزایش جریان خون می‌شود و از این رو بر میل جنسی زنان تاثیر می‌گذارد. همچنین به بهتر شدن کیفیت ارگاسم نیز کمک می‌کند. همچنین دارچین یک ادویه آرامبخش است که به شما کمک می‌کند تا در حالت عمیق‌تری از ریلکسیشن قرار بگیرید. به‌همین خاطر، دارچین ممکن است به بهبود کیفیت خواب نیز کمک کند که همین امر بر میل جنسی زنان تاثیر می‌گذارد. بر طبق تحقیقات، کمبود خواب تاثیر منفی بر میل جنسی زنان می‌گذارد. زنانی که خواب کافی دارند، کمتر میل جنسی‌شان را از دست می‌دهند.

 

دیگر فواید دارچین برای زنان  

دارچین ممکن است یک ترکیب ضد باکتریایی قدرتمندی باشد که بتواند با باکتری‌ها مبارزه کند، اما خواص دارچین برای رحم فقط محدود به این موارد نمی‌شود. یک مطالعه نشان داد که دارچین می‌تواند برخی از علائم قاعدگی از جمله PMS و قاعدگی دردناک را مورد هدف قرار دهد و آنها را قابل تحمل‌تر کند.

برای مثال، دارچین می‌تواند به درمان خونریزی سنگین قاعدگی، حالت تهوع و استفراغ کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهند زنانی که در طول دوران پریودی، دارچین مصرف می‌کنند در مقایسه با زنانی که دارچین مصرف نمی‌کنند ممکن است خونریزی کمتری را تجربه کنند. همچنین این زنان به احتمال کمتری در دوران قاعدگی دچار حالت تهوع و استفراغ شوند.

تولید کلاژن

برخی مطالعات نشان می‌دهند که دارچین می‌تواند به تولید کلاژن کمک کند که تولید کلاژن در زنان بعد از 30 سالگی کاهش می‌یابد. کلاژن باعث می‌شود چهره‌تان جوان‌تر دیده شود. همچنین کلاژن می‌تواند به سامت استخوان‌ها کمک کند و از شکستن آنها جلوگیری کند.

 

درمان آکنه

چون دارچین به‌خوبی می‌تواند با باکتری‌ها مبارزه کند، تاثیر آن برای پوست‌های مستعد آکنه شگفت‌زده است. عصاره این ادیوه می‌تواند با باکتری‌هایی که باعث به‌وجود آمدن آکنه می‌شوند مبارزه کند.

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب