3 راهکار برای درمان بزرگ شدن شکم در پریودی

بزرگ شدن شکم در پریودی یکی از علائم قاعدگی محسوب می‌شود که ممکن است هر زنی با آن روبه‌رو شود. اما واقعاً چرا به پریود که نزدیک‌تر می‌شویم شکم‌مان این همه بزرگ می‌شود؟ بزرگ شدن شکم معمولاً چند روز قبل از پریود شروع می‌شود و ممکن است تا پایان پریود ادامه یابد. البته هر چه به پایان پریود نزدیک‌تر شوید، شکم‌تان دوباره به حالت قبل برمی‌گردد.

 

بزرگ شدن شکم در پریودی

طبق تحقیقات پریهان، یکی از مهم‌ترین دلایل بزرگ شدن شکم در پریودی، تغییرات هورمونی است! بیماری‌های خاص مانند اندومتریوز نیز موجب ورم شکم در دوران قاعدگی می‌شوند. همچنین با ورود به دوران یائسگی، به‌خاطر تغییرات هورمونی، شکم بیشتر مستعد ورم و نفخ می‌شود.

درمان

درمان بزرگ شدن شکم در پریودی به روش‌های زیر امکان‌پذیر است:

فیبر زیاد، قند کم مصرف کنید

پیشگیری از یبوست، کاهش اسهال و داشتن سیستم گوارشی سالم در طول دوران قاعدگی، روش مطمئنی برای کاهش علائم مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی محسوب می‌شود. فیبر باعث حرکت روده می‌شود، فرآیندهای التهابی را کاهش می‌دهد که در طول دوران قاعدگی به‌وجود می‌آیند. قند نوعی غذای التهاب‌آور است و می‌تواند باعث نفخ در طول دوران قاعدگی شود. مواد قندی نه تنها موجب التهاب حاد می‌شوند، بلکه ممکن است منجر به التهاب سیستمی گسترده شوند که بر کل بدن تاثیر می‌گذارد. بهترین کار برای پیشگیری از بزرگ شدن شکم در پریودی این است که مواد قندی را به‌صورت کامل حذف کنید.

به‌جای مواد قندی از غذاهای سالم مانند میوه استفاده کنید تا هم میل به شیرینی در شما برطرف شود و هم مواد مغذی و فیبر لازم را دریافت کنید.

 از ادرارآورهای طبیعی استفاده کنید

چون نفخ و گاز در طول دوران قاعدگی ممکن است باعث افزایش نمک و احتباس آب در بدن شود، بهترین کار این است که تعادل مایعات بدن را حفظ کنید. ادرارآورهای طبیعی مانند قاصدک، ریشه بیدمشک و چای سبز ممکن است باعث تسهیل علائم شوند. زنجبیل، سیر، خیار و مارچوبه نیز ممکن است مفید باشند.

 

بیشتر حرکت کنید

با اینکه در دوران قاعدگی تمایل دارید روی مبل دراز بکشید و شکلات بخورید، اما بهترین کار برای پیشگیری از بزرگ شدن شکم در پریودی این است که پر تحرک باشید. تحقیقات نشان می‌دهند که زنانی ورزش منظم را در طول دوران قاعدگی ادامه می‌دهند، دارای شاخص گلیسمی پایین‌تر PMS هستند. همچنین این زنان در طول دوران قاعدگی با نفخ کمتر شکمی روبه‌رو هستند.

 

کلام آخر

نفخ بیش از حد در طول دوران قاعدگی نباید کیفیت زندگی‌تان را در هر ماه تغییر دهد. سعی کنید در مورد شدت عدم تعادل هورمونی با پزشک متخصص مشورت کنید تا درمان‌های مورد نیاز برای شما تجویز شود.

 

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب