آیا می‌توانیم از آزیتروماسین برای عفونت دندان استفاده کنیم؟

استفاده از آزیترومایسین برای عفونت دندان می‌تواند شما را از دندان‌ دردهای مزمن نجات دهد! احتمالا شما هم روزهایی را از سر گذراندید که نمی‌دانستید از چه راهی می‌توانید بر این درد بی‌پایان غلبه کنید. استفاده از یک آنتی‌بیوتیک قوی و موثر می‌تواند به شما در فرو نشاندن این درد بی‌امان کمک کند.

آزیترومایسین برای عفونت دندان

آزیترومایسین عموما برای اشاره به ز-پاک استفاده می‌شود. این آنتی‌بیوتیک دهه‌هاست که برای درمان عفونت‌های خفیف تا متوسط در میان جامعه پزشکان شناخته شده است. نه تنها این مسئله بلکه آزیترومایسین کاملا مقرون به صرفه است! البته این بدان معنا نیست که همیشه می‌توان مستقیم به سراغ استفاده از آن رفت. آزیترومایسین یک آنتی‌بیوتیک است که تنها با نسخه پزشک می‌توانید تهیه کنید. این آنتی‌بیوتیک را هم به شکل مایع و هم به صورت قرص عرض می‌کنند و البته نوع تزریقاتی آن هم موجود است. بهترین دوز مصرفی این آنتی بیوتیک به پیشینه پزشکی شما و نیز میزان جدی بودن عفونت در بدن‌تان بستگی دارد.

دوز مصرفی پیشنهادی آزیترومایسین برای عفونت دندان در سنین مختلف

اگر افراد بالغ از آزیترومایسین برای عفونت دندان استفاده می‌کنند، دوز مصرفی روزانه‌شان می‌بایست 500 الی 2000 میلی گرم باشد که مقدار دقیق آن را نوع عفونت مشخص می‌کند. کودکان شش ماهه یا بزرگ‌تر بر اساس وز‌ن‌شان که توسط پزشک تشخیص داده می‌شود (و عموما 10-30 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم است) دوز مصرفی‌شان تعیین می‌شود. نوزادان زیر 6 ماه باید تحت نظر پزشک این دارو را مصرف کنند.

5 نکته پزشکی در زمان استفاده از آزیترومایسین در هنگام عفونت دندان

  1. بلافاصله پس از مصرف اولین دوز آزیترومایسین برای عفونت دندان، این آنتی بیوتیک کار خود را در بدن شروع می‌کند. هرچند برای رسیدن به نهایت تاثیر خود به سه الی چهار ساعت زمان نیاز دارد. هرگز فراموش نکنید که دوره درمان را کامل کنید حتی اگر در میانه دوره احساس کردید سلامت خود را بدست آوردید بدون مشورت پزشک درمان را قطع نکنید.
  2. آیا آزیرومایسین را باید پس از غذا مصرف کرد؟ حقیقتش این آنتی بیوتیک را می‌توان همراه یا بدون غذا مصرف کرد و این مسئله روی تاثیرگذاری دارو اثر نخواهد گذاشت اما اگر پس از مصرف آنتی بیوتیک در معده خود احساس ناراحتی کردید دفعه بعد آن را پس از صرف غذا مصرف کنید. هرچند اگر باز هم در معده خود احساس ناراحتی کردید به پزشک خود مراجعه کنید.
  3. آیا باید آزیترومایسین برای عفونت دندان را جدا از سایر داروها مصرف کرد؟ بله! برخی داروها می‌توانند موجب کاهش ثمربخشی آزیترومایسین شوند پس بهتر است که دوز مصرفی این دارو در زمان دیگری مصرف شود تا این مشکل پیش نیاید.
  4. چه اتفاقی می‌افتد اگر یک دوز مصرفی را از دست بدهم؟ اگر یک دوز دارو را فراموش کردید به محض یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر موعد مصرف دوز بعد نزدیک بود می‌توانید از آن چشم پوشی کنید. همچنین می‌توانید از سفالکسین 500 برای دندان درد نیز استفاده کنید.
  5. اگر عوارض جانبی را تجربه کردم چه کاری میتوانم انجام دهم؟ معمولا عوارض جانبی تحت شرایط خاصی روی می‌دهند، مثلا درد معده در صورت مصرف دوز بالای دارو در مدت زمان کم پیش می‌آید. خوشبختانه عوارض جانبی این دارو به محض توقف مصرف آن محو می‌شوند.

 

منبع:

goodrex

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب