آیا می‌توانیم از مفنامیک اسید برای درد پریود استفاده کنیم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید از مفنامیک اسید برای درد پریود استفاده کنید، قبل از مصرف آن به نکاتی که قصد داریم در این مقاله اشاره کنیم دقت کنید. شاید بعد از مصرف ایبوپروغن متوجه شوید که هنوز درد دارید و چاره کار را مفنامیک اسید بدانید. باید بگوییم که درد پریود در اثر انقباضاتی در رحم ایجاد می‌شود که خون در آن قسمت تامین نمی‌شود و موجب رهاسازی مواد شیمیایی می‌شود که موجب درد می‌شود.

 

مفنامیک اسید برای درد پریود

در این بخش از پریهان به این نکته می‌پردازیم که مفنامیک اسید برای درد پریود یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن است که به‌طور رایج برای درمان پریودهای دردناک و سنگین استفاده می‌شود. مفنامیک اسید با مسدود کردن آنزیمی در بدن عمل می‌کند که پروستاگلادین تولید می‌کند.

این قرص برای افرادی که از درد شدید پریود رنج می‌برند مناسب است، اما تاثیر آن به اندازه ایبوپروفن نیست. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی تاثیرات جانبی بالقوه‌ای دارند که در دراز مدت خود را نشان می‌دهند. البته می‌توانید از داروی گیاهی برای قطع پریودی استفاده کنید.

درد پریود می‌تواند از هر شخصی با شخص دیگری متفاوت باشد. بسیاری از زنان چنان درد شدیدی را تجربه می‌کنند که در هنگام پریود توانایی انجام کارهای معمولی زندگی‌شان را ندارند. اگر بعد از مصرف ایبوپروفن باز هم درد داشته باشید، مفنامیک اسید گزینه خوبی برای امتحان کردن است.

 

اسید مفنامیک چیست؟

مانند ایبوپروفن، مفنامیک اسید نوعی داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است که با مسدودسازی آنزیمی اثر می‌گذارد که بدن از آن برای تولید پروستاگلاندین‌ها استفاده می‌کند. چون پروستاگلاندین‌ها موجب التهاب و درد می‌شوند، پیشگیری از آنها می‌تواند منجر به کاهش ناراحتی و قاعدگی بدون درد شود.

 

عوارض جانبی مفنامیک اسید

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی همواره دارای برخی عوارض جانبی هستند. اگر دوز بالایی از این داروها را به مدت طولانی مصرف کنید، قطعاً با عوارض جانبی این داروها روبه‌رو خواهید شد.

برخی از عوارض جانبی مفنامیک اسید عبارتند از:

  • سوء‌هاضمه
  • زخم معده
  • سردرد
  • خواب‌آلودگی
  • سرگیجه
  • واکنش‌های آلرژیکی

 

اگر مبتلا به آسم یا مشکلات کلیوی هستید، نباید داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مصرف کنید.

 

مفنامیک اسید یا ایبوپروفن!

مطالعات نشان داده‌اند که میزان اثربخشی و عوارض جانبی مفنامیک اسید و ایبوپروفن مشابه هم هستند و یک مطالعه سیستمی نیز نشان داد که هیچ تفاوت آماری بین داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی برای این عوامل وجود دارد. شواهد نشان می‌دهند که مفنامیک اسید و ایبوپروفن، مکمل یکدیگر هستند.

 

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر درد پریودتان شدید است و داروهای بدون نسخه پزشک تاثیر نمی‌گذارند یا اگر متوجه علائم دیگر شده‌اید، ممکن است زمان آن رسیده باشد تا با یک پزشک متخصص مشورت کنید. انواع علائم مانند رابطه جنسی دردناک، خونریزی بین پریودها و پریودهای سنگین می‌توانند نشانه‌ای از مشکل خاصی باشند.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب