این 5 گل بسیار زیبا در جهان مشهور هستند

داشتن گل بسیار زیبا می‌تواند بر روحیه‌تان تاثیر بگذارد. هر گل به زبان خودش با شما صحبت می‌کند. گل‌های بسیار زیبایی در دنیا وجود دارند که می‌توانید در بسیار از موقعیت‌های زندگی از آنها استفاده کنید مانند هدیه دادن در جشن‌های تولد، جشن‌های عروسی، جشن‌های فارغ‌التحصیلی و غیره. حتی برخی گل‌ها در مراسمات مذهبی استفاده می‌شوند.

5 گل بسیار زیبا در جهان کدام‌ها هستند؟

در ادامه سایت پریهان در بخش گل و گیاه، می‌خواهیم با 5 گل بسیار زیبا و مفاهیم و کاربردهای آنها آشنا شویم:

 

رُز

گل رز

اولین گل بسیار زیبا که می‌خواهیم معرفی کنیم، گل رز است که یکی از مشهورترین و زیباترین گل‌ها در هر زمانی است. این گل دارای ترکیب منحصربه‌فردی دارد و ساقه‌های خاردار و شکوفه‌های خوشبوی آن مشهور است. گل رز نماد پیشرفت و تکامل است. گل رز یک گیاه چند ساله است که بیش از صد گونه دارد. رزها سمبل چیزهای مختلفی هستند. گل رز زرد سمبل دوستی، عشق دو طرفه است، درحالیکه رز سفید نشان از مقدس بودن، خلوص، صلح و آرامش است. گل رز قرمز هم نماد عشق جاودانه است و گل رز صورتی نشا از عشق اول است. حتماً با گیاهان مضر در اناق خواب هم آشنا شوید.

 

گل لاله

گل لاله

گل لاله سمبل رستاخیزی و عزم راسخ است. این گل بسیار زیبا دارای 109 گونه است و دارای 6 گلبرگ است. هر گلبرگ به‌طور مجزایی از یکدیگر جدا می‌شوند. گل لاله در رنگ‌های گوناگونی یافت می‌شود که عبارتند از قرمز، صورتی، زرد، نارنجی و بنفش. لاله زرد نماد خوشی و لاله سفید نماد بخشش است. لاله بنفش نماد وفاداری و لاله قرمز نماد عشق عمیق است. در مورد آنتوریوم هم به بخش‌های دیگر سایت بروید.

 

ارکیده

گل ارکیده

اگر بخواهیم در مورد گل بسیار زیبا صحبت کنیم، چگونه می‌توانیم گل ارکیده را نادیده بگیریم. ارکیده بیش از 250 هزار گونه متفاوت دارد. این گل نشان از ابزار عشق، تجمل، زیبایی و قدرت است. ارکیده صوتری نشان از محبت خالص است. می‌توان از ارکیده سفید و صورتی در کنار هم برای ابراز همدردی استفاده کرد.

 

لیلیوم

گل لیلیوم

لیلیوم رایج‌ترین گل مورد استفاده در مراسم خاکسپاری است که نماد معصومیت و بی‌گناهی است. زنبق شرقی نماد همدردی است و مرتبط با خلوص و عظمت است و قبلاً نماد مریم مقدس بود. برگ‌های لیلیوم نماد فروتنی است. گلبرگ‌های سفید آن نماد معصومیت و نیت پاک است. این گل بسیار زیبا همیشه آرامش را به ذهن دریافت‌کننده گل القا خواهد کرد.

 

نرگس

گل نرگس

نرگس چنان گل زیبایی است که با نگاه کردن به آن بهار را احساس خواهید کرد. نرگس نماد تجدید و دوستی تازه است. اگر دوستی دارید که غمگین و ناراحت است با هدیه دادن گل نرگس مایه دلگرمی و امید او شوید. گل نرگس معنا و مفاهیم زیادی دارد. گل نرگس به معنای صداقت، بخشش و صراحت است. چینی‌ها گل نرگس را نماد ثروت می‌دانند و در جشن‌ها و مراسم خود از آن استفاده می‌کنند.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع:

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب