آیا گل آنتوریوم سمی است؟

برای اینکه بدانیم آیا گل آنتوریوم سمی است یا خیر در این مقاله با ما همراه باشید. پرورش گیاهان دوستدار حیوانات خانگی می­تواند چالش برانگیز باشد. به نظر می‌­رسد تقریباً هر گیاه آپارتمانی محبوب موجود در بازار می­‌تواند به نحوی به حیوانات خانگی یا کودک‌تان آسیب برساند. آیا می‌­توان همین را در مورد گیاه محبوب آنتوریوم نیز گفت؟ در این مقاله، ما در مورد سمی بودن گیاه آنتوریوم برای حیوانات خانگی (و انسان)، با نکاتی در مورد چگونگی دور نگه داشتن حیوانات خانگی خود و جایگزین­‌هایی که می­‌توانید به جای آن انتخاب کنید، بحث خواهیم کرد.

درباره گل­ آنتوریوم

آنتوریوم­ از گل­های خانگی سنتی است که طرفداران زیادی دارد. این گیاه نمادین و سودمند دارای برگ‌های براق قلبی شکل است که محبوب دوستداران شاخ و برگ هستند. با این حال، این گل  به خاطر گل‌های اسپادیکس هیجان‌انگیزی که دارد ارزشمند است که در طیفی از رنگ‌های جذاب احاطه شده‌اند.

آنتوریوم بخشی از خانواده Araceae است که با بسیاری از گیاهان آپارتمانی معمولی مانند Peace Lilies و Philodendrons مرتبط است. این گل­‌ها بومی آمریکای مرکزی و جنوبی هستند و در جنگل­های بارانی گرم و گرمسیری یافت می­‌شوند.

در حالی که این گل­‌ها معمولاً با نام جنس خود شناخته می‌­شوند، همچنین دارای طیف وسیعی از نام­های رایج جالب دیگر نیز هستند. گل فلامینگو به دلیل شکوفه­‌های مومی شکل‌اش محبوب­ترین است، اما ممکن است آن­ها را با نام برگ توری نیز پیدا کنید.

به طور کلی، مراقبت از آنتوریوم در خانه با خاک مناسب، قرار گرفتن در معرض نور، آبیاری، دما، کود دهی، تعویض گلدان، هرس و کنترل آفات نسبتاً ساده است. مراقب شاخ و برگ­های آنتوریم زرد یا قهوه‌­ای باشید که می­‌تواند نشانه­‌ای از مشکلات مراقبتی باشد.

 

آیا گل آنتوریوم سمی است؟

آنتوریوم­ حاوی کریستال­های اگزالات کلسیم است که در صورت مصرف سمی بوده و باعث تحریک پوست می­‌شود. این گل‌ مانند سایر گیاهان تزئینی برای حیوانات خانگی سمی است. علائم بلع گیاه شامل سوزش دهان، ترشح آب دهان و استفراغ است. دور نگه داشتن گیاه، استفاده از مرکبات و آموزش می­‌تواند حیوانات خانگی شما را از این گیاهان در امان نگه دارد.

آنتوریوم­ حاوی کریستال­های اگزالات کلسیم در شیره خود است که در تمام قسمت­های گیاه وجود دارد. این کریستال­ها هنگام بلعیدن سمی و همچنین برای پوست تحریک کننده هستند. کریستال­ها فوق­العاده تیز بوده و باعث آسیب به دهان و دستگاه گوارش می­‌شوند. تمام اعضای خانواده Araceae از جمله آنتوریوم حاوی این کریستال­ها هستند که به سؤال اینکه آیا گل آنتوریوم سمی است یا خیر پاسخ می­‌دهد.

علائم مصرف آنتوریوم در گربه­‌ها و سگ­‌ها بسیار مشابه است. اولین مشکلی که ممکن است متوجه شوید تحریک دهان است. پنجه زدن در دهان و همچنین ترشح آب دهان شایع است. همچنین تورم در اطراف دهان و زبان یا به ندرت گلو ممکن بوده و باعث مشکل در تنفس و بلع می شود. ناراحتی عمومی دهان یکی از اولین علائمی است که نشان می­‌دهد چیزی درست کار نمی­‌کند.

 

مشکلات گوارشی نیز نشان دهنده مصرف اگزالات کلسیم است. حیوانات خانگی‌تان ممکن است هنگام انجام این کار غذا خوردن را متوقف کنند یا ناراحتی از خود نشان دهند. احتمال استفراغ هم در گربه‌­ها و هم در سگ­‌ها وجود دارد.

اینکه آیا گل آنتوریوم سمی است یا خیر، باید به بلع توجه داشت. بلع، مشکل نگران کننده­‌تری است، اما تماس با پوست نیز می­‌تواند باعث ناراحتی حیوانات خانگی‌تان شود. شیره این گل می­‌تواند منجر به تحریک چشم یا تاول گردد که به سختی در زیر پوست آن­ها دیده می­‌شود. گربه‌ها و سگ‌ها نیز احتمالاً شیره گل را لیس می‌زنند تا به تحریک خاتمه دهند که منجر به مشکلاتی در بلع می‌شود.

حتی اگر علائمی را در حیوانات خانگی خود مشاهده نکنید، می­توانید شواهدی را در خود گیاهان پیدا کنید. آثار گزش یا برگ‌های آسیب‌دیده، همراه با کثیفی که در اطراف وجود دارد، باید شما را وادار کند که حیوانات خانگی خود را بررسی کنید. اگر گیاه کشیده یا کوبیده شود، برگ­ها را برای هرگونه نشانه­‌ای از بلعیدن بررسی کنید.

چه باید کرد؟

اگر حیوانات خانگی‌تان فقط مقدار کمی از گیاه را خوردند و ناراحتی به سرعت فروکش کرد، ممکن است نیازی به مراجعه به دامپزشک نباشد. مراقب علائم نگران­‌کننده باشید تا ببینید که آیا ادامه دارند یا بدتر می­‌شوند.

اگر مقدار زیادی از گیاه خورده شده است یا حیوان خانگی‌تان قادر به بلع یا نفس کشیدن نیست، بلافاصله آن­ها را نزد دامپزشک ببرید. پس از رسیدن به آنجا، دامپزشکان می­‌توانند آزمایشاتی را برای تعیین شدت مشکل و توصیه­‌های درمانی انجام دهند.

توجه داشته باشید که چه مقدار از گیاه قبل از رفتن به دامپزشک خورده شده است. این اطلاعات به دامپزشکان کمک می­‌کند تا شرایط حیوان خانگی شما را بهتر درک کنند که تشخیص و رفع مشکل را آسان­تر می­‌سازد.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب