گیاهان مناسب اتاق خواب کدام‌ها هستند؟

گیاهان مناسب اتاق خواب می‌توانند رفتارتان را بهتر کنند، خلاقیت‌تان را تقویت کنند، سطوح استرس‌تان را کاهش دهند، بازدهی‌تان را افزایش دهند، همه آلاینده‌های هوا را به‌طور طبیعی تصفیه کنند و خیلی موارد دیگر. هنوز خیلی از ماها نمی‌دانیم که کیفیت هوا چقدر می‌تواند مهم باشد. خیلی وقت‌ها، رنگ اتاق و اسباب و اثاثیه در خانه‌مان می‌توانند هوای داخل اتاق را آلوده کنند و سمومی مانند فرمالدهید و بنزن تولید کنند. برای کمک به تصفیه هوا در اتاق خواب‌تان، باید از گیاهان استفاده کنید. گیاهان می‌توانند گازهای سمی را از طریق منفذهایی در برگ‌های‌شان جذب کنند و هوا را تمیز و تصفیه کنند.  

گیاهان اتاق خواب نه تنها سلامتی را به شما هدیه می‌دهند، بلکه فضایی زیبا و انرژی لازم را فراهم می‌کنند. اگر به‌دنبال این گیاهان هستید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

گیاهان مناسب اتاق خواب

در ادامه مقاله در این قسمت از پریهان با گیاهان مناسب اتاق خواب آشنا می‌شویم:

 

گیاه ماری

سنسوریا برای اتاق خواب

گیاه ماری یا سانسوریا که به زبان مادر شوهر نیز مشهور است، گیاه مناسب اتاق خواب است. چون نه تنها جزو 10 گیاه برتر تصفیه‌کننده هوا است، بلکه یکی از گیاهان خانگی است که دی‌اُکسید کربن را در شب به اُکسیژن تبدیل می‌کند. این گیاه در طول روز و شب باعث تصفیه هوای داخل اتاق خواب می‌شود. برای نگهداری از آن نیاز به نور غیر مستقیم خورشید و گهگاهی آب نیاز دارید.

 

فیلودندرون برگ قلبی

یکی دیگر از گیاهان مناسب اتاق خواب، فیلودندرون برگ قلبی است که گیاه مشهوری برای نگهداری در خانه است، چون از بین رفتن آن تقریباً غیر ممکن است. این گیاه دارای برگ‌های قلبی شکل است که در انواع متفاوتی وجود دارند و به‌طور ویژه‌ای فرمالدهید را به‌طرف خود جذب می‌کند. با این وجود، این گیاه باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور بماند چون سمی است و اگر خورده شود می‌تواند خطرناک باشد.

 

گیاه پاپیتالگیاه پاپیتال برای اتاق خواب

گیاه پاپیتال به‌عنوان یکی از گیاهان مناسب برای اتاق خواب است که به‌صورت بی‌نهایت موثری باعث جذب فرمالدهید، بنزن، زایلن و تولوئن می‌شود. این گیاه نه تنها هوای سمی را تمیز می‌کند، بلکه تحقیقات نشان می‌دهد که باعث بهبود علائم آلرژی می‌شود. این گیاه به نور متوسطی نیاز دارد و باید به‌طور منظم آب بدهید.

 

پوتوس طلایی

پوتوس طلایی برای اتاق خواب

این گیاه که شبیه فیلودندرون قلبی شکل است، یکی از گیاهان مناسب اتاق خواب است که در تصفیه فرمالدهید، مونوکسید کربن و بنزن نقش مهمی را دارد و نگهداری از آن بی‌نهایت راحت و آسان است. تحمل این گیاه بسیار بالا است. این گیاه باعث از بین رفتن بو در اتاق خواب می‌شود. به نور متوسطی نیاز دارد و باید به‌طور منظم آب داده شود.

 

گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی نیز به‌عنوان یکی از گیاهان مناسب اتاق خواب است که با انواع آلاینده‌ها در اتاق خواب مبارزه می‌کند مانند بنزن، فرمالدهید، مونوکسید کربن و زایلن. این گیاه به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد و در طول رشد اولیه گهگاهی به آب نیاز دارد. وقتی گیاه یکساله شد، گهگاهی آب بدهید. همچنین این گیاه مواد مضر شیمیایی اتاق را از بین می‌برد.

 

فیکوس آلاستیکا

فیکوس آلاستیکا

این گیاه قدرت زیادی در از بین بردن سموم و آلاینده هوا دارد. برگ‌های فراوان این گیاه به جذب آلاینده‌ها کمک می‌کند و در پاکسازی هوا نقش زیادی را بازی می‌کند. این گیاه به نور ملایم و رطوبت دائمی نیاز دارد و بهتر است گهگاهی به آن آب دهید.

 

گیاه صلح

گیاه صلح برای اتاق خواب

گیاه صلح از گونه اسپاتی فیلوم دارای گل‌های سفید زیبایی است که کاملاً مناسب اتاق خواب است، چون باعث تمیز شدن هوا از فرمالدهید، بنزن، استون، الکل و تری‌کلرواتیلن می‌شود. البته باید گفت این گیاه سمی است و باید مطمئن شد که دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دارد. برای مراقبت از این گیاه به رطوبت خاک و نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارید.

 

نخل اریکا

نخل اریکا برای اتاق خواب

نخل اریکا یک گیاه استوایی است که زیبایی خاصی به اتاق خواب‌تان خواهد بخشید. این گیاه توانایی فوق‌العاده‌ای در تصفیه هوا دارد که سموم مضر مانند بنزن، فرمالدهید و تری‌کلرواتیلن را از بین می‌برد. یک مطالعه نشان داد که نخل اریکا یکی از بهترین گیاهانی است که دی اکسید کربن هوا را از بین می‌برد. این گیاه زمانی به بهترین شکل رشد می‌کند که در زیر نور غیر مستقیم خورشید باشد و خاک آن به‌صورت منظم مرطوب بماند.

 

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا برای اتاق خواب

گیاه مشهور دیگر که جزو فهرست گیاهان مناسب برای اتاق خواب قرار دارد، گیاه آلوئه‌ورا است. مراقبت از این گیاه بسیار راحت است و حتی می‌تواند چندین هفته بدون آب بماند. از برگ‌های این گیاه برای درمان بیماری‌ها به‌صورت موضعی استفاده می‌شود.

 

نکته آخر

علیرغم اینکه گیاهان مناسب اتاق خواب، مزیت‌های زیادی برای بدن دارند، اما برخی هنوز بر این باور هستند که ضررهای این گیاهان بیشتر از مزیت‌های آنها هستند. برخی بر این باور هستند که چون این گیاهان در شب از خود دی‌اکسید کربن ساطع می‌کنند، می‌توانند مضر باشند. اما حقیقت این است که دی اکسید کربن در مقادیر کم  بی‌خطر است. پس نتیجه می‌گیریم این گیاهان برای اتاق خواب ضرری ندارند. اما اینکه کدام یک از این گیاهان برای شما مناسب هستند، بستگی به این دارد که شما به دنبال چه نوع گیاهی هستید. اگر به‌دنبال گیاهی هستید که به تصفیه هوا حتی در شب کمک کند، حتماً از گیاه ساسوریا یا آلوئه‌ورا استفاده کنید. اگر به‌دنبال این هستید که بوی اتاق از بین برود، از گیاه پوتوس طلایی استفاده کنید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: CASPER.COM

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب