کمبود چه ویتامینی باعث درد پریودی می‌شود؟

کمبود چه ویتامینی باعث درد پریودی می‌شود؟ درد پریودی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از زنان در روزهای قاعدگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اما آیا ممکن است کمبود ویتامین باعث درد قاعدگی شده باشد؟ اگر اینطور است کدام ویتامین‌ها می‌توانند باعث کاهش درد قاعدگی شوند. البته باید بدانید که برای درد قاعدگی دلایل زیادی وجود دارد و همچنین شدت این دردها در هر فردی متفاوت است. برخی از دلایل درد قاعدگی ممکن است مرتبط با آندومتریوز، فیبروئید یا بیماری التهاب لگن باشد. با این وجود، احتمال اینکه درد قاعدگی به خاطر کمبود ویتامین نیز باشد وجود دارد.

 

کمبود چه ویتامینی باعث درد پریودی می‌شود؟

به‌راستی کمبود چه ویتامینی باعث درد پریودی می‌شود؟ در ادامه مقاله پریهان می‌خواهیم 5 ویتامین به شما معرفی کنیم که در صورت مصرف نکردن این ویتامین‌ها ممکن است با درد قاعدگی مواجه شوید.

 منیزیم

منیزیم یک ابر قهرمان بری سندرم پیش از قاعدگی است مخصوصاً درد قاعدگی. مصرف روزانه منیزیم ممکن است از گرفتگی‌های عضلانی در هنگام درد پریودی پیشگیری کند. منیزیم با ریکس کردن عضلات رحم و با کاهش پروستاگلاندین‌هایی که موجب درد پریود می‌شوند به کاهش درد پریودی کمک می‌کند. افراد بزرگسال باید روزانه 320 تا 450 میلی‌گرم منیزیم را از طریق غذا دریافت کنند. یک مطالعه نشان داد که مصرف مکمل منیزیم یک هفته قبل از پریود به مدت 2 الی 5 ماه به کاهش شدت گرفتگی‌های عضلانی و دردهای قاعدگی کمک می‌کند. می‌توانید منیزیم را از طریق غذاهای زیر دریافت کنید:

  • محصولات سویا مانند توفوی ارگانیک
  • سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج پخته
  • غلات از جمله کینوا و جوانه گندم
  • دانه کدو حلوایی، بادام
  • نخود سیاه چشم
  • ماهی سالمون

همچنین می‌توانید از دارچین برای قطع قاعدگی استفاده کنید.

ویتامین D

اگر هنوز به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که کمبود چه ویتامینی باعث درد پریود می‌شود، باید بگوییم که کمبود ویتامین D نیز می‌تواند باعث درد پریود شود. تولید بیش از حد هورمون مانند موادی به نام پروستاگلاندین‌ها می‌توانند موجب پریودهای دردناک شوند. ویتامین دی باعث کاهش ترکیبات التهاب‌آور می‌شوند. بدین معنا که این ویتامین، تولید پروستاگلاندین‌ها را منظم می‌کند و باعث کاهش درد پریود می‌شود. بنابراین، اگر سطوح ویتامین D بدن‌تان کم باشد، ممکن است پریودهای دردناکی را تجربه کنید.

 

امگا3

بر روی اینکه کمبود کدام ویتامین باعث درد پریودی می‌شود تحقیقات زیادی به عمل آمده است. یکی از این تحقیقات نشان داده است که زنانی که دچار کمبود اسیدهای چرب امگا3 هستند، پریودهای دردناکی را تجربه می‌کنند. امگا3 را می‌توانید از موادی مانند دانه چیا، گردو و دانه کتان به دست آورید. مصرف اسیدهای چرب امگا3 به‌صورت مکمل نیز می‌تواند در درمان دردهای پریودی بسیار موثر باشد. همیشه برای مصرف آن از روغن ماهی امگا 3 استفاده کنید.

 

 

ویتامین E

مصرف ویتامین E می‌تواند به کاهش گرفتگی عضلانی، اضطراب و علائم پرخوری که مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی هستند کمک کند. همچنین این ویتامین می‌تواند به تسکین درد کمک کند و تا حدودی خونریزی قاعدگی را کاهش دهد. این ویتامین باعث متعادل شدن هورمون‌ها و تنظیم چرخه قاعدگی می‌شود.

 

ویتامین B

مصرف مکمل ویتامین B می‌تواند به کاهش درد پریود بسیار کمک کند. مخصوصاً تیامین (ویتامین B1) و نیاسین (ویتامین B3) نشان داده‌اند که به کاهش گرفتگی‌های عضلانی کمک می‌کنند. برای مصرف این نوع ویتامین بهتر است با پزشک متخصص‌تان مشورت کنید. در ادامه پاسخ به این سوال که کمبود چه ویتامینی باعث درد پریودی می‌شود قصد داریم منابع طبیعی ویتامین B را معرفی کنیم که عبارتند از:

  • سبزیجات دارای برگ سبز
  • غلات، اوتمیل
  • کبد
  • قارچ
  • تونا، سالمون

 

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا به این سوال شما پاسخ دهیم که کمبود چه ویتامینی باعث درد پریودی می‌شود و ویتامین‌هایی را به شما معرفی کردیم که با مصرف آنها می‌توانید تا حدود زیادی درد پریودتان را کاهش دهید. اما قبل از مصرف هر گونه ویتامینی بهتر است با پزشک متخصص‌تان مشورت کنید.

لینک منبع/

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب