نوشیدنی‌ های مقوی برای بیمار کدام‌ها هستند؟

وقتی بیمار می‌شویم اولین نکته‌ای که باید بدان توجه کنیم، تغذیه است. نوشیدنی‌های مقوی برای بیمار هم برای بهتر شدن حال بیمار از اهمیت زیادی برخوردار هستند و ممکن است به بهبود سریع‌تر حال بیمار کمک زیادی کند. وقتی بیمار می‌شوید، سیستم ایمنی بدن به شدت ضعیف می‌شود. بنابراین باید به فکر تقویت بدن‌تان باشید.

 

نوشیدنی‌های مقوی برای بیمار

در ادامه مقاله از پریهان می‌خواهیم این نوشیدنی‌های مقوی برای بیمار را معرفی کنیم:

 آب  سبزیجات سبز رنگ

آب اسفناج برای بیمار

میوه‌ها و سبزیجات یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. این میوه‌ها و سبزیجات علاوه بر اینکه برای قلب مفید هستند، برای مغز و عضلات نیز مفید هستند. استفاده از سبزیجاتی مانند اسفناج به جذب ویتامین C و آهن کمک می‌کند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. می‌توانید اسموتی این سبزیجات را تهیه کنید و یا از این سبزیجات در سوپ استفاده کنید. از این نوشیدنی می‌توانید به‌عنوان معجون تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنید.

 

عسل و لیمو

شربت عسل و لیمو به‌عنوان یکی از بهترین نوشیدنی‌های مقوی برای بیمار باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. لیمو غنی از ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود. همچنین لیمو به جذب آهن از غذاهایی مانند سبزیجات سبز رنگ، حبوبات و غلات کامل کمک می‌کند. چون بدن نمی‌تواند ویتامین C را در بدن ذخیره کند، بنابراین باید هر روز این ویتامین را مصرف کنید.

ارزش غذایی عسل هم آنقدر زیاد است که 8000 سال است از عسل برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود. عسل دارای خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

 

شیر بادام (ویتامین B12)

شیر بادام به‌عنوان یکی از بهترین نوشیدنی‌های مقوی برای تقویت بیمار به کاهش خستگی کمک می‌کند. همچنین ویتامین B12 به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. منبع اصلی ویتامین B12 محصولات حیوانی است، بنابراین اگر گیاهخوار باشید به احتمال زیاد در جذب ویتامین B12 مشکل دارید. شیر بادام یکی از بهترین روش‌ها برای جذب این ویتامین است. فقط کافی است یک لیوان شیر بادام میل کنید تا نصف ویتامین B12 لازم بدن را در یک روز دریافت کنید. همچنین شیر بادام حاوی ویتامین E است که نوعی آنتی‌اکسیدان طبیعی است که از سلول‌های بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

 

اسموتی‌های تقویت‌کننده

اضافه کردن مغزدانه‌ها به اسموتی یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی محسوب می‌شود. مغزدانه‌ها حاوی ترکیبی از حداقل 28 ماده مغذی ضروری از جمله ویتامین E، آهن و روی است. مواد مغذی نقش مهمی را تقویت طبیعی سیستم دفاعی بدن بازی می‌کنند.

 

چای زنجبیل

چای زنجبیل به‌عنوان یکی دیگر از بهترین نوشیدنی‌های مقوی برای بیمار، انتخاب خوبی محسوب می‌شود، مخصوصاً در روزهای سرد زمستان و پاییز. زنجبیل، ادویه‌ای است که از گذشته‌های دور به‌عنوان درمان سنتی استفاده می‌شود. علم مدرن نیز خواص ضد التهبی و آنتی‌اکسیدانی زنجبیل را تایید می‌کند که ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

کلام آخر

در این مقاله به مهم‌ترین نوشیدنی‌های مقوی برای بیمار اشاره کردیم. روش‌های دیگری نیز برای تقویت حال بیمار وجود دارد که عبارتند از داشتن خواب کافی، حفظ وزن سالم بدن و ورزش روزانه.

 

 منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب