لاغری شکم و پهلو با این ادویه‌ها

از دست دادن چربی در ناحیه شکم و پهلو یکی از اهداف هر شخصی در زندگی امروزی است. چربی شکم موجب بیماری‌های بسیاری از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و حتی سرطان می‌شود. رژیم و ورزش بهترین روش‌های لاغری شکم و پهلو هستند. با این وجود، برخی روش‌های طبیعی نیز وجود دارند که می‌توانید خیلی سریع این قسمت از بدن‌تان را لاغر کنید و از شر چربی‌های اضافه خلاص شوید.

لاغری شکم و پهلو با ادویه‌های معجزه‌آسا

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا این چربی‌سوزهای طبیعی را به شما معرفی کنیم:

جینسینگ 

جینسینگ علاوه بر کمک به کاهش وزن باعث کاهش استرس و خستگی می‌شود و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این گیاه حاوی بافت چربی قهوه‌ای رنگی است که خیلی سریع چربی را به انرژی تبدیل می‌کند. این گیاه به تولید باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند که الگوی کالری‌سوزی را تغییر می‌دهد.

این امر بر متابولیسم بدن تاثیر می‌گذارد که در نتیجه منجر به کاهش وزن می‌شود. همچنین سطح قند خون را نیز ثابت نگه می‌دارد. می‌توانید این ادویه را در سوپ یا هر غذایی که دوست دارید بریزید. اگر از ریشه جینسینگ استفاده می‌کنید، 1 الی 2 گرم ریشه جینسینگ خام کافی است. بهتر است از مقدار خیلی کم شروع کنید و کم کم مقدار آن را افزایش دهید.
اگر مبتلا به دیابت هستید، در هنگام استفاده از جینسینگ باید تحت نظارت پزشک باشید تا قند خون‌تان بیش از حد پایین نیاید. اگر دارویی مصرف می‌کنید، قبل از مصرف این ادویه با پزشک مشورت کنید. جینسینگ برای زنان باردار، شیرده و کودکان توصیه نمی‌شود. شواهدی نیز وجود دارد که استفاده بیش از حد از این ادویه می‌تواند اثربخشی آن را در بدن کاهش دهد. برای اینکه اثربخشی آن را بیشتر کنید، بعد از دو الی سه هفته مصرف را قطع کنید و یک یا دو هفته پس از آن مصرف جینسینگ را دوباره شروع کنید.

 فلفل هندی

فلفل هندی برای لاغری

فلفل هندی نوعی از فلفل تند است که برای طعم‌دهی انواع غذاها استفاده می‌شود. این ادویه باعث سلامت قلب می‌شود و برخی تحقیقات نیز نشان می‌دهند که تا اندازه‌ای موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شوند. این ادویه باعث افزایش سطوح سیری در بدن می‌شود و در نتیجه جذب کالری کاهش می‌یابد. به روش‌های مختلفی می‌توانید از فلفل هندی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. می‌توانید آن را به آب، اسموتی یا سوپ خود اضافه کنید. می‌توانید از کپسایسین برای کاهش وزن استفاده کنید.

 زنجبیل

زنجبیل برای لاغری

زنجبیل حاوی ترکیباتی به نام گینجرول و شوگاول است. این ترکیبات باعث تحریک چندین فعالیت بیولوژیکی در بدن‌تان می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهند که خواص آنتی‌اکسیدانی زنجبیل به کنترل رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و خواص ضد التهابی آن نیز می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند. همچنین نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

یک مطالعه نشان داده است افرادی که زنجبیل مصرف می‌کنند به مدت بیشتری احساس سیری می‌کنند. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای مصرف زنجبیل، ترکیب آن با چای سیاه است. می‌توانید از این ادویه در پخت غذا نیز استفاده کنید. آب زنجبیل نیز روش خوبی برای استفاده از ادویه معجزه‌آسا برای لاغری شکم و پهلو است. برای تهیه آب زنجبیل کافی است زنجبیلی که پوستش کنده نشده را در یک بلندر با یک فنجان آب مخلوط کنید و خوب هم بزنید. برای کنترل اشتها روزی دو بار آب زنجبیل را میل کنید.

فلفل سیاه

فلفل سیاه سرشار از ویتامین A، C و K، املاح معدنی و اسیدهای چرب سالم است که به کاهش وزن کمک بسیاری می‌کند. افزودن مقدار کمی فلفل سیاه باعث سوزاندن کالری ساعت‌ها پس از خوردن می‌شود و از ایجاد سلول‌های چربی جدید جلوگیری می‌کند و تجمع چربی را متوقف می‌کند. افرادی که از طعم تند فلفل سیاه لذت می‌برند می‌توانند 1 الی 2 عدد دانه فلفل سیاه هر روز صبح مصرف کنند. می‌توانید پودر فلفل سیاه را در چای‌تان هم بریزید یا روی سالاد یا میوه‌تان هم بریزید.

 

 پونه کوهی

پونه کوهی یک گیاه چند ساله است که متعلق به خانواده نعناع، ریحان، آویشن و رزماری است. این گیاه منبع غنی از ترکیبات زیست فعال مانند پلی‌فنول‌ها است که این ترکیبات بر ترشح انسولین و همچنین فعالیت آن در بدن کمک می‌کند. پونه کوهی سرشار از مواد مغذی است و دارای خواص ضد سرطانی، ضد التهابی نیز می‌باشد، از این رو به تقویت متابولیسم بدن کمک می‌کند. از این ادویه نیز می‌توانید در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا از شر چربی‌های دور شکم و پهلو راحت شوید.

 

زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای است که از آن برای طعم‌دهندگی غذاها، رنگ و خواص درمانی آن استفاده می‌شود. زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند. التهاب یکی از عواملی است که باعث چاقی می‌شود. بر طبق یک مطالعه انجام گرفته، زردچوبه می‌تواند به تنظیم سطوح قند خون کمک فراوانی کند و از مقاومت انسولین جلوگیری کند. می‌توانید چای زردچوبه دم کنید و میل کنید.

برای این کار کافی است کمی آب را بجوشانید و پس از جوشیدن آب، زردچوبه را اضافه کنید. می‌توانید کمی هم دارچین اضافه کنید. دارچین هم به کاهش وزن کمک می‌کند. روش دیگر هم این است که شیر را به مدت شش تا هفت دقیقه بر روی شعله متوسط گاز حرارت دهید. شیر را داخل لیوان بریزید و پودر زردچوبه را به آن اضافه کنید.

 

 دارچین

دارچین نه تنها می‌تواند به سلامت بدن شما کمک کند، بلکه می‌تواند شما را به هدف کاهش وزن‌تان نزدیک‌تر کند. این ادویه خوش عطر دارای خواص درمانی بسیاری است که به تنظیم قند خون و بهبود عملکرد انسولین کمک می‌کند. کافیست روزی یکبار چای دارچین بنوشید. می‌توانید کمی عسل یا لیمو به چای‌تان اضافه کنید.

طرز تهیه چای دارچین

یک فنجان آب
یک قاشق چایخوری عسل
یک عدد لیمو برای طعم بهتر
یک عدد چوب دارچین
کافیست پس از اینکه آب به جوش آمد چوب دارچین را داخل آب بگذارید و ده دقیقه دم بکشد. به همراه عسل و لیمو میل کنید.

 

زیره سبز

زیره ادویه‌ای است که در سراسر جهان برای پخت‌وپز از آن استفاده می‌شود. زیره به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند و باعث کاهش قند خون می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف زیره به کاهش وزن کمک فراوانی می‌کند. برای لاغری شکم و پهلو می‌توانید از آب دانه زیره استفاده کنید. مکمل دانه زیره هم در داروخانه‌ها موجود است. اگر نمی‌توانید آب زیره تهیه کنید، نگران نباشید. پودر زیره هم همان کارایی دارد و اضافه کردن آن به رژیم غذایی راحت‌تر است.

 

هل

هل به طور گسترده‌ای در تهیه غذا و کیک استفاده می‌شود، اما می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. یک مطالعه بر روی حیوانات نشان داده است که پودر هل به همراه رژیم کم کربوهیدرات باعث کاهش چربی در ناحیه شکم می‌شود. در این میان، هل سیاه نسبت به هل‌های دیگر بیشترین تاثیر را دارد.

متاسفانه این تحقیقات در حال حاضر محدود به تحقیقات حیوانی بوده است و هنوز کاملاً اثبات شده نیست. این ادویه را نباید بیش از حد مصرف کنید و بیشتر از یک قاشق غذاخوری نباشد (14 گرم). به نظر من کافی است کمی پودر هل روی غذا بپاشید تا هم از عطر و طعم آن لذت ببرید و هم ساعت‌ها احساس سیری کنید.

 

 پاپریکا

پاپریکا ادویه‌ای است که از پودر فلفل دلمه‌ای خشک شده به دست می‌آید. البته به آن فلفل شیرین هم گفته می‌شود. پاپریکا حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی است که بدن شما به آن نیاز دارد و مقدار کمی نیز سدیم و کلسترول دارد. همچنین یک منبع عالی از فیبر رژیمی، پتاسیم، آهن، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین E، ویتامین B6، نیاسین و ریبوفلاوین است.پاپریکا نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه برای سلامتی بدن نیز بسیار مفید است. می‌توانید از پودر پاپریکا در رژیم غذایی خودتان استفاده کنید.

 

 آویشن

آویشن حاوی ترکیباتی است که به فرآیند چربی‌سوزی کمک می‌کند، مخصوصا در قسمت شکم و پهلو و همچنین از تجمع چربی در این قسمت‌ها نیز پیشگیری می‌کند. پس حتماً آویشن در رژیم غذایی‌تان باشد. این ادویه به سلامت دستگاه گوارشی نیز کمک می‌کند. یکی از بهترین روش‌ها برای مصرف آویشن چای آویشن است که طرز تهیه آن به صورت زیر است:

طرز تهیه چای آویشن

– 2 قاشق چایخوری آویشن خشک
– دو فنجان آب
– نصف فنجان لیمو یا کیوی
– دو فنجان آب به همراه آویشن را روی شعله گاز بجوشانید و بعد از اینکه به جوش آمد شعله را خاموش کنید و منتظر بمانید تا سرد شود.
– آب را از صافی عبور دهید و سپس لیمو یا کیوی را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.
– این ترکیب را داخل یک ظرف دربسته بگذارید و در یخچال نگه دارید. قبل از خواب به جای شام این ترکیب را بخورید. بعد از آن نباید هیچ چیز دیگری بخورید.
– در کنار روزی نیم تا یک ساعت ورزش به همراه این ترکیب فو‌ق‌العاده می‌توانید در طی دو هفته به نتایج فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنید.

 میخک

میخک مزیت‌های شگفت‌انگیزی برای سلامتی بدن دارد. طعم و عطر آن باعث شده است تا از این ادویه‌ در آشپزخانه‌های بیشتر کشورهای آسیایی استفاده شود. اما جدا از آن، میخک یک ادویه عالی برای لاغری شکم و پهلو محسوب می‌شود.

ترکیب میخک با دیگر ادویه‌ها مانند چای میخک با زنجبیل، دارچین و عسل می‌تواند شما را زودتر به هدف‌تان برساند. میخک نه تنها به کاهش وزن‌تان کمک می‌کند، بلکه باعث درخشندگی پوست شما نیز می‌شود. میخک حاوی کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی است. ویتامین‌های آن عبارتند از ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین B12، ویتامین A، ویتامین E، ویتامین D و ویتامین K.

چای میخک برای لاغری

1. شما به یک قاشق چایخوری جوانه میخک نیاز دارید. این جوانه‌ها باید کامل باشند و به حالت پودر یا خرد شده نباشند.
2. یک فنجان آب به جوانه میخک اضافه کنید.
3. به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشانید و بگذارید 4 ساعت بماند.
4. یک سوم فنجان قبل از هر وعده غذایی میل کنید.

 

طرز تهیه قرص لاغری با ادویه در خانه

در ادامه چند قرص لاغری خانگی برای لاغری شکم و پهلو معرفی می‌کنیم: 

 

قرص لاغری هندی

2 قاشق غذاخوری زیره
2 قاشق غذاخوری گشنیز
2 قاشق غذاخوری پاپریکا
نصف قاشق چایخوری نمک
نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه
فلفل قرمز برای مزه‌دار کردن
1 قاشق غذاخوری
1 قاشق غذاخوری پونه کوهی
همه این مواد را باهم ترکیب کنید و بر روی مرغ گریل شده و حتی روی سالاد بریزید و میل کنید.

 

ادویه یونانی برای لاغری

1 قاشق غذاخوری پودر سیر
1 قاشق غذاخوری ریحان خشک شده
1 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک شده
نصف قاشق چایخوری نمک
نصف قاشق چایخوری فلفل
نصف قاشق چایخوری جعفری خشک شده
نصف قاشق چایخوری رزماری خشک شده
نصف قاشق چایخوری آویشن
سه چهارم جوز هندی
این ادویه را بر روی سالاد یونانی همراه با روغن زیتون بریزید.

ادویه دیگر برای لاغری

یک چهارم فنجان دارچین آسیاب شده
2 قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده
2 قاشق چایخوری جوز هندی
2 قاشق غذاخوری از هر ادویه‌ای که دوست دارید
1 قاشق چایخوری میخک آسیاب شده
این ترکیب ادویه‌ها را می‌توانید روی ماست بزنید یا حتی می‌توانید روی ساندویچ کره بادام‌زمینی نیز استفاده کنید.

 

طرز تهیه ادویه کاری برای لاغری

دو قاشق غذاخوری پودر زیره
2 قاشق غذاخوری گشنیز آسیاب شده
2 قاشق غذاخوری زردچوبه
نصف قاشق غذاخوری هل آسیاب شده
نصف قاشق چایخوری دارچین
نصف قاشق چایخوری فلفل هندی
از این ادویه می‌توانید در هر وعده غذایی استفاده کنید.

 

ادویه ایتالیایی برای لاغری

2 قاشق غذاخوری ریحان خشک شده
2 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک شده
1 قاشق غذاخوری آویشن خشک شده
1 قاشق غذاخوری رزماری خشک شده
1 قاشق غذاخوری پودر سیر
یک چهارم قاشق چایخوری پودر پیاز
یک چهارم قاشق غذاخوری نمک
از این ادویه می‌توانید بر روی پاستاها و لازانیا استفاده کنید.

 

کلام آخر

یادتان باشد لاغری بدون تغییر سبک زندگی و انجام ورزش‌های روزانه امکان‌پذیر نیست. ادویه‌هایی که معرفی کردیم فقط روند لاغری شما را تسریع می‌کنند. اگر تجربه‌ای در زمینه استفاده از ادویه برای لاغری شکم و پهلو دارید حتما با ما در میان بگذارید.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پِریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب