قطع فوری پریود خانگی: توصیه‌های خیلی مهم

قطع فوری پریود خانگی چگونه می‌تواند باشد؟ آیا امکان دارد خودمان با روش‌های خانگی بتوانیم پریودمان را قطع کنیم؟ آیا این روش‌ها خطرناک هستند؟ اگر مجبور باشم پریودم را به صورت موقت قطع کنم چه باید بکنم؟ خب حتماً شما هم همه این سوالات را در ذهن‌تان دارید که تصمیم گرفته‌اید این مقاله را تا انتها بخوانید. برای برخی زنان قاعدگی می‌تواند بسیار سخت باشد. یک زن در طول دوران قاعدگی، درد، نفخ، نوسانات رفتاری، میل به خوردن برخی غذاهای مضر، پرخاشگری و در بسیاری مواقع خونریزی خیلی سنگینی را تجربه می‌کنند. اگر شما هم به فکر قطع فوری پریودتان هستید، جای درستی آمده‌اید.

 

قطع فوری پریود خانگی

بله، قطع فوری پریود خانگی امکان‌پذیر است و به روش‌های ساده‌ای می‌توانید پریودتان را در خانه قطع کنید. متاسفانه قاعدگی بر زندگی شخصی زنان تاثیر می‌گذارد، اما این دلیل نمی‌شود که آن را قطع کنید. چون این چرخه طبیعت است و باید طی شود. اما اگر به هر دلیلی تصمیم به قطع پریود به صورت موقتی دارید، ما اینجا هستیم تا شما را با روش‌هایی آشنا کنیم که بتوانید پریودتان را به روشی امن و مطمئن قطع کنید.

چگونه پریود را به‌صورت طبیعی قطع کنیم؟

متاسفانه باید بگوییم که قطع فوری پریود خانگی به صورت طبیعی امکان‌پذیر نیست و باید روش‌هایی را یاد بگیرید که بتوانید پریودتان را قطع کنید.

قرص برای قطع فوری پریود

قرص‌های ضد بارداری می‌توانند سطوح هورمون‌های بدن را تنظیم کنند. بدین معنا که در برخی موارد می‌توان با قرص‌های ضدبارداری پریود را به تاخیر انداخت ویا حتی پریودهای طولانی مدت را با قرص ضد بارداری بتوان قطع کرد.

با این وجود، بهتر است برای قطع فوری پریود خانگی با قرص ضد بارداری با پزشک متخصص مشورت کنید.

نورتیسترون

نورتیسترون یک قرص هورمونی است که حاوی پروژسترون است. این قرص باید توسط پزشک پزشک متخصص تجویز شود و بدون نسخه به بیمار داده نمی‌شود. بنابراین، بهتر است این قرص را با توصیه پزشک برای قطع فوری پریود خانگی استفاده کنید.

این قرص برای پیشگیری از بارداری نیست و نباید به جای قرص بارداری از آن استفاده کرد. مصرف نورتیسترون باعث می‌شود سطوح پروژسترون بدن شما حفظ شود و پریودتان به تاخیر بیفتد. نورتیسترون را می‌توان تا 17 روز برای به تاخیر انداختن پریود استفاده کرد. زنانی که در فامیل دارای سابقه لخته شدن خون هستند بهتر است این قرص را مصرف نکنند. این قرص را می‌توانید گهگاهی مصرف نکنید، اما نباید به‌طور منظم مصرف شود. برخی از زنان از قرص ترانگزامیک برای قطع پریود استفاده می‌کنند.

 

آیا قطع خونریزی پریود خطرناک است؟

قبل از اینکه به بحث در مورد قطع فوری پریود خانگی ادامه دهیم، باید از خودتان بپرسید آیا روش‌هایی که استفاده می‌کنید خطرناک هستند یا نه!

تغییر چرخه قاعدگی می‌توان تصمیم قابل بحثی باشد. برای برخی ممکن است هیچ مشکلی ایجاد نکند، اما برای برخی دیگر ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. قبل از اینکه برای قطع فوری پریود خانگی تصمیم بگیرید باید سابقه بیماری خودتان و خانوادگی‌تان را در نظر بگیرید. خود درمانی در هیچ جا توصیه نمی‌شود. خیلی مهم است که قبل از به تاخیر انداختن و یا قطع پریودتان با پزشک متخصص مشورت کنید.

چه چیزی فوری پریود را قطع می‌کند؟

این نکته را به یاد داشته باشید که روش‌های طبیعی و خانگی نمی‌توانند باعث قطع پریود شوند و این یک باور اشتباه است. با این وجود، برخی از این روش‌ها می‌توانند پریودتان را کمی به عقب بیندازند و یا آن را به صورت موقت قطع کنند. در واقع بسیاری از درمان‌های خانگی برای قطع فوری پریود خانگی باعث تسکین درد، کاهش خونریزی سنگین و دیگر علائم مرتبط با پریود می‌شوند.

به این نکته توجه کنید که اگر قصد دارید با این روش‌ها پریودتان را به تاخیر بیندازید باید از 15 روز قبل از پریود شروع کنید.

خوب حالا بریم سراغ روش‌ها

ورزش برای قطع خونریزی قاعدگی

ورزش برای قطع پریود

بدون شک ورزش برای پریود بسیار مفید است و نباید در روزهای قاعدگی آن را نادیده بگیرید. متخصصان زنان و زایمان توصیه می‌کنند در طول پریود ورزش‌های سبکی مانند پیاده‌روی را حتماً انجام دهید، چون ورزش باعث کاهش جریان خون می‌شود. کمی یوگا یا پیاده‌روی در روز به مدت 20 الی 30 دقیقه در روز توصیه می‌شود.

 

از غذاهای ادویه‌دار پرهیز کنید

اگرچه هیچ مدرک علمی برای اثبات این نکته وجود ندارد، اما برخی زنان با خوردن غذاهای ادویه‌دار، خونریزی سنگینی را تجربه می‌کنند. بهتر است برای قطع فوری پریود خانگی از فلفل، سیر، زنجبیل، پاپریکا و فلفل سیاه پرهیز کنید، چون اینها موجب خونریزی زیاد می‌شوند.

آب بنوشید

آب مزیت‌های زیادی برای بدن دارد و به کاهش درد نفخ نیز کمک می‌کند. همچنین باعث دفع سریع سموم از بدن می‌شود. هنگام پریودی حداقل باید دو لیتر آب در روز بنوشید. این کار به احساس شادابی و بدخلقی نکردن در دوران قاعدگی کمک می‌کند.

 ماساژ ممکن است کمک کند

ماساژ پشت کمر و ناحیه شکمی می‌تواند باعث تسکین درد و کاهش گرفتگی عضلات شود. همچنین ماساژ، جریان خون قاعدگی را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند پریود بهتری را تجربه کنید.

سرکه را هم امتحان کنید

سرکه ممکن است به کاهش خونریزی قاعدگی کمک کند و حتی علائم دیگر قاعدگی مانند درد و نفخ را از بین ببرد. کافی است دو الی 3 قاشق چایخوری سرکه را در یک لیوان آب بریزید و مصرف کنید. این کار را حداقل سه تا 4 بار در روز باید انجام دهید تا پریودتان قطع شود. اگر می‌خواهید پریودتان را به تعویق بیندازید، مصرف سرکه روش خوبی است.

از گیاهان دارویی استفاده کنید

گیاهان دارویی مانند برگ تمشک قرمز خشک شده، ریشه آنجلیکا، کیسه کشیش و پای شیر برای قطع فوری پریود خانگی مشهور هستند. حتی اگر پریودتان همراه با درد باشد می‌توانید از این گیاهان دارویی استفاده کنید. دمنوش برای قطع خونریزی قاعدگی می‌تواند خونریزی قاعدگی سنگین را متوقف کند.

ژلاتین بخورید  

ژلاتین می‌توانید استروژن اضافی بدن را از بین ببرد و پریود را به تاخیر بیندازد. می‌توانید ژلاتین را خودتان در خانه تهیه کنید و یا فروشگاه بخرید.

کلام آخر

برای قطع فوری پریود خانگی باید واقع‌بینانه عمل کرد، چون بسیاری از این روش‌ها فقط باعث قطع موقت پریود می‌شوند نه قطع کامل آن. باید به این نکته توجه کنید که استفاده از این روش‌ها در هر فردی ممکن است واکنش‌های متفاوتی ایجاد کند. باید چند روش را امتحان کنید تا ببینید کدام روش برای شما مناسب‌تر است.

لینک منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب