علت عفونت بعد از نزدیکی چیست؟

شاید شما هم با وجود رعایت تمامی نکات بهداشتی به عفونت واژن مبتلا شده و به دنبال علت عفونت بعد از نزدیکی باشید. عفونت واژن در حین رابطه جنسی یکی از مشکلات رایج بسیاری از زنان است. علائم عفونت واژن یا واژینیت ممکن است شامل ترشحات واژن، خارش، سوزش، درد و بوی شدید ترشحات واژن باشد. برخی از عفونت­های واژن ناشی از عفونت های مقاربتی است. برخی از این عفونت­ها در حین رابطه جنسی شروع می شوند. عفونت های قارچی واژن می­‌توانند در اثر گسترش باکتری­‌ها در طول فعالیت جنسی ایجاد شوند. فعالیت جنسی باعث عفونت قارچی نمی‌شود، اما می­‌تواند با وارد کردن باکتری­های جدید به واژن، خطر ابتلا به آن را افزایش دهد. برخی از زنان نسبت به سایرین، به دلایلی که کاملاً مشخص نیست، مستعد ابتلا به عفونت­‌های واژن هستند،.

برای اطلاعات بیشتر در مورد علل و درمان عفونت‌های قارچی و همچنین چگونگی تأثیر فعالیت جنسی بر این خطر، ادامه این مقاله را بخوانید.

علت عفونت بعد از نزدیکی

در این قسمت از مجله اینترنتی پریهان، ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که آیا رابطه جنسی می‌تواند علت عفونت بعد از نزدیکی باشد؟ چگونه؟ قارچ کاندیدا یک بخش طبیعی از محیط واژن است و در صورت حفظ تعادل بی خطر است. اما، تحت شرایط خاصی، این قارچ ممکن است خارج از کنترل رشد کند و باعث عفونت قارچی شود.

آمیزش جنسی مستقیماً باعث عفونت قارچی نمی شود و پزشکان عفونتهای قارچی را یک بیماری مقاربتی نمی دانند. اما، برخی از فعالیتهای جنسی، مانند آلت تناسلی، استفاده از اسباب بازی­های جنسی یا انگشت، می­تواند باکتری را وارد واژن کند. باکتری جدید به طور بالقوه میتواند باعث رشد قارچ کاندیدا شود و باعث ایجاد عفونت مخمری شود. همچنین بهتر است از زردچوبه برای واژن استفاده نکنید.

آیا رابطه جنسی دهانی می­تواند منجر به عفونت قارچی واژن نیز شود؟

مطالعات انجام شده نشان می­دهند که داشتن رابطه جنسی دهانی واژینال خطر ابتلا به عفونت­های قارچی واژن را افزایش می­دهد. به دنبال رابطه جنسی دهانی عفونت قارچی بر اثر انتقال باکتری از دهان و بزاق فرد ایجاد می‌شود. همچنین اگر شریک جنسی شما برفک دهان داشته باشد، خطر ابتلا به عفونت افزایش می یابد. اگر شریک زندگی شما به بوسیدن یا لیسیدن سایر قسمت­های بدن شما ادامه دهد، این باکتری­ها و قارچ­ها می­‌توانند در جاهای دیگر پخش شوند.

آیا رابطه جنسی با عفونت قارچی بی خطر است؟

هنگامی که فردی مبتلا به عفونت قارچی است، بهتر است از رابطه جنسی خودداری کند. این به این دلیل است که عفونت از بدن شریک جنسی می­تواند از طریق رابطه جنسی سرایت کند. تقریباً 15 درصد از مردانی که با فردی مبتلا به عفونت مخمری واژن رابطه جنسی دارند، دچار بثورات خارش دار در آلت تناسلی خود می شوند. مردان مبتلا به دیابت و کسانی که آلت تناسلی خود را ختنه نکرده­اند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت قارچی هستند.

درمان عفونت واژن

همه این شرایط قابل درمان هستند، اما مهم است که بدانید کدام نوع عفونت یا سایر شرایط وجود دارد تا بتوان آن­ها را به درستی درمان کرد. بسته به علائم خود، با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. آن­ها به شما کمک می­کنند تا درمان مناسب را انتخاب کنید. از روش­های تشخیص درمان میتوان به معاینه لگن برای بررسی تحریک و التهاب، آزمایش و کشت نمونه ای از ترشحات واژن و آزمایش ادرار اشاره کرد.

 

سخن پایانی

علت عفونت بعد از نزدیکی وارد شدن باکتری از طریق شریک جنسی شما می­باشد.اگر حین آمیزش با شرسک جنسی خود و یا هنگام استفاده از اسباب بازی­های جنسی باکتری وارد بدن شما شود دچار عفونت قارچی میشوید. عفونت­های مخمری دلیل عمده ای برای نگرانی نیستند. هنگامی که فردی اولین عفونت قارچی خود را تجربه می­کند، ممکن است تشخیص را از پزشک خود دریافت کند. درمان اکثر عفونت­های قارچی با داروهای OTC امکان پذیر است. افراد مبتلا به عفونت­های قارچی فعال باید از رابطه جنسی برای جلوگیری از گسترش عفونت اجتناب کنند.

 

منابع

https://www.healthshots.com/intimate-health/sexual-health/vaginal-infections-after-sex/

https://www.healthline.com/health/healthy-sex/yeast-infection-from-oral#treatment

https://www.medicalnewstoday.com/articles/326106

 

 

 

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب