علائم معده درد در افراد بزرگسال که باید جدی گرفته شوند

بسیاری از علائم معده درد می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل جدی در فرد باشد، برای همین تشخیص به موقع این علائم از اهمیت زیای برخوردار است. اکثر مردم درد یا ناراحتی معده را حداقل برای یک بار در عمر خود تجربه می‌کنند. درد معده معمولاً در قسمت زیر دنده احساس می‌شود. این درد می‌تواند خفیف تا شدید باشد. با اینکه معده درد نرمال یست، اما ضرورتاً جدی محسوب نمی‌شود و در اغلب اوقات به تنهایی مشکل درد معده برطرف می‌شود. اما باید برخی از علائم جدی مرتبط با این درد را بشناسید و در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید.

 

علائم معده درد

طبق گزارش پریهان در بخش مراقبت‌های ویژه، درد معده ممکن است چندین شکل متفاوتی داشته باشد. علاوه بر چگونگی شدت آن، علائم معده درد می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

درد تعمیم‌یافته

این درد یکی از علائم معده درد محسوب می‌شود که بیشتر از نیمی از ناحیه معده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عامل این نوع درد، گاز معده یا سوء‌هاضمه است. برای اینکه بدانید علت سوزش معده چیست، بخش‌های دیگری از وب‌سایت را مشاهده کنید.

 

درد موضعی

درد موضعی یکی از علائم معده درد است که درد فقط در یک ناحیه از معده احساس می‌شود. این نوع درد نشان از وجود یک مشکل در قسمت دیگری از شکم مانند آپاندیس یا مثانه است که باعث درد معده نیز شده است.

 

گرفتگی

این نوع درد ناشی از شدت تغییرات در معده یا موقعیت معده در شکم است. گرفتگی را به ندرت می‌توان جدی در نظر گرفت و در واقع علت آن می‌تواند گاز معده باشد.

 

اگر علائم معده درد در شما شدید است طوری که نمی‌توانید حرکت کنید یا به راحتی بنشینید، هر چه سریع‌تر باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

اگر علاوه بر علائم معده درد، علائم زیر نیز در شما دیده می‌شود توصیه می‌شود تحت نظر پزشک باشید و مسئله را جدی بگیرید:

  • تب
  • مدفوع خونی
  • حالت تهوع و استفراغ
  • کاهش وزن
  • زرد شدن پوست
  • ورم معده

عوامل پر خطر برای درد معده

درد معده می‌تواند در اثر التهاب، کشش اندام یا فقدان تامین خون اتفاق بیفتد. برخی از داروهای بدون نسخه و همچنین برخی از مکمل‌های غذایی می‌توانند موجب درد معده شوند. داروها می‌تواند معده را تحریک کنند که در نتیجه حالت تهوع، درد و اسهال را موجب می‌شوند. پس قبل از مصرف هر دارویی برچسب آن را به دقت بررسی کنید و اگر عوارض جانبی آن درد معده بود مصرف آن دارو را قطع کنید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب