5 روش ساده برای سفت کردن ناخن خانم‌ها

اگر احساس می‌کنید که سفت کردن ناخن برای‌تان مهم است اشتباه نمی‌کنید چون داشتن ناخن‌های سالم می‌تواند نشان‌دهنده سلامت بدن باشد. اما در بسیاری از مواقع، ناخن‌هایمان آنطور که باید سفت و محکم نیستند. خبر خوب این است که ما همیشه می‌توانیم سبک زندگی‌مان را تغییر دهیم و عادت‌هایی را وارد زندگی‌مان کنیم که بتوانیم از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کنیم. پس ناامید نشوید و هر چه سریع‌تر دست به کار شوید.

 

5 روش سفت کردن ناخن

در ادامه مقاله در بخش مراقبت از ناخن می‌خواهیم 5 روش به شما معرفی کنیم تا بتوانید ناخن‌های سفت و محکم داشته باشید:

 مکمل بیوتین مصرف کنید

مکمل بیوتین برای تقویت ناخن

بیوتین که با عنوان ویتامین H و ویتامین B7 شناخته می‌شود یکی از انواع ویتامین‌های B است. چون این ویتامین قابل حل در آب است، توسط بدن ذخیره نمی‌شود، از این رو باید مطمئن شوید که این ویتامین را به صورت روزانه مصرف می‌کنید.

بیوتین می‌تواند به تقویت مو و ناخن کمک کند. همچنین به سیستم عصبی بدن کمک می‌کند تا به‌طور مناسبی کار کند. بیوتین را می‌توانید در غذاهایی مانند ساردین، تخم‌مرغ پخته شده و حبوبات بیابید یا می‌توانید مکمل ویتامین B مصرف کنید. البته قبل از مصرف مکمل با پزشک مشورت کنید تا بدانید که این ویتامین مناسب شما است یا نه.

 

قرار گرفتن در معرض آب را به حداقل برسانید  

تماس زیاد ناخن با آب می‌تواند مانع از سفت کردن ناخن شود و همچنین باعث ضعیف شدن و شکنندگی ناخن می‌شود. در هنگام شستن ظرف دستکش بپوشید و موقع حمام هم زیاد دستتان را در معرض آب قرار ندهید. درسته که دور نگه داشتن دست‌ها از آب سخت است، اما این نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید.

 

هیدراته بمانید

نوشیدن آب کافی برای سلامتی ضروری است و برای سفت کردن ناخن هم این مورد باید در نظر گرفته شود. بدون رطوبت کافی، ناخن‌ها شکننده می‌شوند. نوشیدن آب کافی به حفظ رطوبت و محکم ماندن ناخن‌ها کمک می‌کند.

 

به رژیم‌تان دقت کنید

برای سفت کردن ناخن باید مطمئن شوید که رژیم غذایی‌تان غنی از مواد مغذی همچنین انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی باشد. یک رژیم بدون ویتامین‌ها و املاح معدنی کافی می‌تواند کل بدن‌تان از جمله ناخن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر هم می‌خواهید مکمل جدیدی را شروع کنید، قبل از مصرف نظر پزشک را مطلع شوید. برخی مکمل‌ها با برخی داروها تداخل دارند.

 

ناخن‌های‌تان را کوتاه نگه دارید

احتمال شکننده بودن ناخن‌های بلند بیشتر است و باید به موقع کوتاه شوند، در حالیکه ناخن‌های کوتاه کمتر شکننده می‌شوند.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: healthline.com

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب