رژیم جوانسازی پوست که بهتر از بوتاکس عمل می‌کند

شما رژیم جوانسازی پوست را انتخاب می‌کنید یا روش‌های جراحی یا بوتاکس؟ همیشه افرادی که پوستی زیبا و درخشان دارند مواظب چیزهایی که می‌خورند هستند، برای همین در مجله اینترنتی پریهان قصد داریم تا کمی در مورد این غذاها با شما صحبت کنیم. وقتی رژیم ما غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، چربی‌های سالم، آب و مواد مغذی ضروری باشد، بدن ما بهای آن را از طریق بزرگ‌ترین اندام نشان می‌دهد: پوست ما.

حتی محققان به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن میوه‌ها و سبزیجات، ایمن‌ترین و سالم‌ترین روش برای مبارزه با بیماری‌های پوستی و چین و چروک صورت است. آماده‌اید بدرخشید؟

این رژیم جوانسازی پوست را حتما امتحان کنید!

بدن ما به طور دائم در حال جوانسازی است؛ این بدین معنا است که هنوز فرصت بهبود سلامت پوست خود را داریم. اگرچه با بالا رفتن سن، سلول‌های بدن‌مان در جوانسازی پوست سرعت خود را از دست می‌دهد، اما می‌توانیم از طریق خوردن سالم و مصرف دو لیتر آب در روز، ورزش کردن و خواب کافی، موانع جوانسازی پوست را به تاخیر بیندازیم. غذاهایی که در زیر اشاره می‌کنیم باید به صورت عادت در رژیم غذایی‌تان باشند.

 

شاهی

شاهی برای جوانسازی پوست

شاهی منبع غنی از کلسیم، پتاسیم، منگنز، فسفر، ویتامین‌های A، C، K، B-1 و B-2 است. شاهی به عنوان یک ضدعفونی‌کننده داخلی پوست عمل می‌کند و به سلول‌ها کمک می‌کند تا املاح معدنی بیشتری را جذب کنند که منجر به افزایش اکسیژن رسانی به پوست می‌شود. شاهی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که رادیکال‌های مضر را خنثی می‌کند و به برطرف شدن خطوط ریز و چین و چروک صورت کمک می‌کند. استفاده از شاهی در رژیم جوانسازی پوست خیلی راحت است و می‌توانید در سالادتان از آن استفاده کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به هضم غذا از دیگر مزیت‌های شاهی محسوب می‌شوند.

 

فلفل دلمه‌ای قرمز

فلفل دلمه‌ای قرمز برای جوانسازی پوست

فلفل دلمه‌ای قرمز یکی از ضروریات رژیم جوانسازی پوست محسوب می‌شود. این فلفل غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که روند پیر شدن پوست را به تاخیر می‌اندازد. علاوه بر اینکه ویتامین C بالایی دارد، برای تولید کلاژن نیز بسیار عالی است. فلفل دلمه‌ای قرمز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی به نام کاروتنوئیدها است. کاروتنوئیدها رنگدانه‌های گیاهی هستند که باعث رنگی شدن بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات می‌شوند. کاروتنوئیدها حاوی خواص ضد التهابی هستند و ممکن است از پوست شما در برابر نور خورشید، آلودگی و سموم زیست محیطی محافظت کنند.

حتما امتحان کنید: می‌توانید از فلفل دلمه‌ای قرمز در سالاد به صورت خام استفاده کنید و یا در پخت غذا از آن استفاده کنید.

 

بروکلی

بروکلی برای جوانسازی پوست

بروکلی در رژیم جوانسازی پوست جایگاه ویژه‌ای دارد، چرا که دارای خواص ضد التهابی است و پر از املاح و ویتامین‌های زیر است:

  • ویتامین‌های C و K
  • انواع آنتی‌اکسیدان‌ها
  • فیبر
  • فولات
  • لوتئین
  • کلسیم

بدن شما برای تولید کلاژن نیاز به ویتامین C دارد که پروتئین اصلی در پوست محسوب می‌شود و باعث تقویت و کشش‌پذیری پوست می‌شود.

حتما امتحان کنید: می‌توانید بروکلی را به صورت خام بخورید، اما اگر زمان کافی برای پخت و پز دارید، بهتر است قبل از خوردن کمی بخارپز کنید. بروکلی پخته مزیت‌های بیشتری دارد.

مزیت‌های دیگر بروکلی

بروکلی به حفظ کارکرد حافظه مغز کمک می‌کند، همچنین سرشار از ویتامین K و کلسیم است که برای سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان ضروری هستند.

 

اسفناج

اسفناج غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به اکسیژن رسانی به بدن کمک می‌کند. همچنین غنی از ویتامین‌های A، C، E و K، منیزیم، آهن و لوتئین است. این برگ سبز همه کاره که غنی از ویتامین C است به تولید کلاژن کمک می‌کند که در نتیجه پوست صاف می‌شود. اما فواید اسفناج به همین جا ختم نمی‌شود. رژیم جوانسازی پوست باید حاوی ویتامین A باشد که این سبزی ویتامین A زیادی دارد که علاوه بر جوانسازی پوست به تقویت موها نیز می‌کند. در عین حال، ثابت شده است که ویتامین K به کاهش التهاب در سلول‌ها کمک می‌کند.

 

آواکادو

آواکادو دارای اسیدهای چربی است که با التهاب مبارزه می‌کنند که به زیبایی پوست کمک می‌کند.برخی مواد مغذی آواکادو که از تاثیرات منفی پیر شدن پوست جلوگیری می‌کنند عبارتند از:

  • ویتامین‌های K، C، E و A
  • ویتامین‌های B
  • پتاسیم

مقدار زیاد ویتامین A در آواکادو می‌تواند به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک کند که در نتیجه با از بین رفتن سلول‌های مرده پوست، پوستی درخشان و جذاب خواهید داشت. مقدار کاروتنوئید آن ممکن است به پیشگیری از سرطان پوست نیز کمک کند.

سیب‌زمینی شیرین

رنگ نارنجی سیب‌زمینی شیرین ناشی از آنتی‌اکسیدانی به نام بتا کاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A ممکن است به حفظ کشش‌پذیری پوست کمک کند که در نتیجه منجر به جوان‌تر شدن ظاهر پوست می‌شود. این سبزی خوشمزه در رژیم جوانسازی پوست حاوی  ویتامین‌های C و E است که هردوی این ویتامین‌ها ممکن است از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

 

دانه‌های انار

قرن‌هاست که انار به عنوان یک میوه درمانی از جمله در رژیم جوانسازی پوست استفاده می‌شود. دانه‌های انار غنی از ویتامین C و انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست که سطوح التهاب در سیستم بدن را کاهش می‌دهند. این میوه سالم به حفظ کالژن پوست نیز کمک می‌کند که در نتیجه نشانه‌های پیر شدن پوست را به تاخیر می‌اندازد.

 

مغزدانه‌ها

بسیاری از مغزدانه‌ها (مخصوصاً بادام) منبع عالی ویتامین E محسوب می‌شوند که ممکن است به ترمیم بافت پوست، حفظ رطوبت پوست و محافظت از پوست در برابر اشعه‌های نور خورشید کمک کنند. گردو نیز حاوی اسیدهای چرب امگا 3 ضد التهاب است که باعث تقویت غشای سلولی پوست، محافظت از پوست در برابر نور خورشید می‌شود و به پوست درخشندگی خاصی می‌دهد.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان  

منبع: healthline

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب