درمان کم پشتی مو با نمک

ریزش و کم پشتی مو از مهم­ترین معضلاتی هستند که بسیاری از افراد با آن مواجه‌­اند و روش درمان کم پوشتی مو با نمک را به‌عنوان یکی از راه‌های طبیعی درمان انتخاب کرده اند. از دیرباز از نمک بعنوان اسکراب برای ماساژ پوست سر استفاده میشود که باعث از بین رفتن لایه‌­های مرده پوست و تشویق خونرسانی به پوست سر می‌­شود.

آیا درمان کم پشتی مو با نمک امکان پذیر است؟

طبق مطالعات انجام شده در مجله اینترنتی پریهان، درمان کم پشتی مو با نمک مضر است. سطوح بالای نمک می­تواند برای مو سمی باشد و از رشد مو جلوگیری کرده و به آن آسیب برساند. در این مقاله میخواهیم به اثرات رژیم غذایی با سدیم بالا بر سلامت مو و اقداماتی را که می­توانید برای مبارزه با علل احتمالی آلوپسی یا سایر اشکال ریزش مو انجام دهید، بپردازیم.

آیا رژیم غذایی پر سدیم می­تواند منجر به آلوپسی و ریزش مو شود؟

آیا نگران این هستید که رژیم غذایی شما چگونه می­تواند بر ریزش موی شما تأثیر بگذارد؟ اگر چنین است، مهم است بدانید که یک رژیم غذایی با سدیم بالا می­تواند خطر آلوپسی و سایر انواع ریزش مو را افزایش دهد.

آلوپسی چیست و چگونه می­تواند توسط رژیم غذایی با سدیم بالا ایجاد شود؟

آلوپسی یک بیماری شایع پزشکی است که با ریزش مو یا لکه های طاسی در پوست سر مشخص می شود. علل مختلفی برای آلوپسی وجود دارد، از استعداد ژنتیکی گرفته تا بیماری‌های عفونی، و اکنون، به نظر می‌رسد که رژیم غذایی با سدیم بالا می‌تواند یک عامل اضافی باشد. یک رژیم غذایی با سدیم بالا می تواند منجر به افزایش احتباس آب و برهم زدن تعادل الکترولیت ها در بدن شود که منجر به ضعف سیستم ایمنی می شود که ممکن است به التهاب در پوست سر کمک کند و رشد موهای سالم را مهار کند.

نحوه کاهش مصرف سدیم برای جلوگیری از ریزش مو و آلوپسی

اگر به دنبال کاهش خطر ریزش مو و حفظ سلامت پوست سر خود هستید، باید مصرف سدیم خود را کاهش دهید. سدیم را می­توان در بسیاری از غذاهای فرآوری شده و همچنین برخی از غذاهای طبیعی یافت – و حتی اگر نمک را مستقیماً به وعده های غذایی خود برای چاشنی اضافه نکنید، مقدار زیاد آن می تواند منجر به آلوپسی شود. حتی تغییرات کوچکی مانند جایگزینی نمک سفره با نمک صورتی هیمالیا یا حذف سس سویا در جلوگیری از ریزش مو تفاوت ایجاد می­کند. بنابراین برای درمان کم پشتی مو با نمک باید بیشتر دقت کنید. از نمک در شامپو استفاده نکنید.

چرا نمک برای موهای شما مضر است؟

چون نمک موهای شما را خشک می­‌کند. نمک که به عنوان یک عامل خشک کننده قوی شناخته می‌­شود، آب را جذب کرده و آن را در کریستال های خود نگه می­دارد. هنگامی که نمک با موهای شما تماس پیدا می‌­کند، آنها را کم کم آب می‌­کند، که برای سلامت موهای شما بسیار مضر است. از داشتن آب کافی برای سلامت فیبر مو جلوگیری می­کند. در نتیجه درمان کم پشتی مو با نمک، فیبر مو به میزان قابل توجهی خشک می­‌شود. این اثر با عملکرد ساینده کریستال‌های نمک ترکیب می‌شود که به سد محافظ مو آسیب می‌رساند و کوتیکول‌ها را بلند می‌کند، خشک شدن فیبر را تسریع می‌کند و حتی باعث ضعیف­تر شدن تارهای موهای شما می‌شود.

موهای شما نیز به نوبه خود شکننده می‌شوند و انتهای آن‌ها شکافته می‌شود و باعث می‌شود موهایتان مانند نی درشت به نظر برسد. به همین دلیل است که اگر موهای شما خشک یا آسیب دیده باشد، شنا کردن منظم در دریا می تواند مشکل واقعی برای شما ایجاد کند.

کلام آخر

همچنین در درمان کم پشتی مو با نمک، نمک می تواند رنگ موهای شما را تغییر دهد. اثر خورنده کریستال­های نمک نیز بر روی رنگ موهای شما تأثیر می­‌گذارد. با مالش بر روی فیبر مو، کریستال­ها می­‌توانند رنگ موهای شما را بشویند، که روشن شده و به نوبه خود کدر می­‌شود. در رنگ موی طبیعی این ناراحتی اغلب مورد توجه قرار نمی­‌گیرد، اما با رنگدانه‌­های استفاده شده در رنگ­ مو می­‌توان رنگ را به طور کامل تغییر داد. به همین دلیل است که موهای بلوند برنجی می­‌شوند و موهای سبزه رنگ نارنجی ناخوشایندی به خود می­‌گیرند. در نتیجه، بهتر است از موهای خود در برابر نمک محافظت کنید!

منابع

https://www.scalpmastersri.com/blog/can-a-high-sodium-diet-lead-to-alopecia-and-hair-loss

 

https://www.jeanlouisdavid.us/article/why-is-salt-so-bad-for-your-hair/

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب