بهترین قرص برای یائسگی کدام است؟

بهترین قرص برای  یائسگی کدام است؟ در یائسگی از چه قرصی استفاده کنیم بهتر است؟ برای کاهش وزن در یائسگی، برای گرگرفتگی و یا دیگر مشکلات یائسگی از کدام قرص استفاده کنیم؟ یائسگی زمانی اتفاق می‌افتد که یک زن به مدت بیشتر از 1 سال دچار خونریزی قاعدگی نشده باشد. این فرآیند طبیعی بین سنین 45 تا 55 سالگی اتفاق میافتد. رایج‌ترین روش برای کنترل یائسگی، ورزش منظم، رژیم غنی از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، مغزدانه‌ها، دانه‌ها و حبوبات است. همچنین باید مصرف الکل و گوشت فرآوری شده را تا حد امکان محدود کرد.

 

بهترین قرص برای یائسگی

بهترین قرص برای یائسگی به علائم خاص، سابقه بیماری و نیازهای‌تان به مواد مغذی بستگی دارد. بهتر است قبل از مصرف این قرص‌ها با پزشک متخصص‌تان مشورت کنید.

قرص مولتی‌ ویتامین One a Day

مولتی ویتامین برای یائسگی

این قرص به‌عنوان بهترین قرص برای یائسگی به بهبود علائم پیش از قاعدگی و تغییرات جسمانی که در هنگام وارد شدن به یائسگی به وجود می‌آید کمک می‌کند. سطوح استروژن در طول یائسگی کاهش می‌یابد که می‌تواند منجر به سطوح پایین منیزیم، کاهش تراکم استخوان، تغییرات خلق و خو، اختلال در خواب و گرگرفتگی شود.

این قرص حاوی ویتامین D، کلسیم و منیزیم است تا به سلامت استخوان‌ها کمک کند. همچنین حاوی روی و بیوتین است که می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. علاوه‌براین، این مولتی ویتامین حاوی 60 میلی‌گرم ایزوفلاون‌های سویا است که دارای تاثیر استروژنیک بر بدن دارند. این قرص باعث کاهش گرگرفتگی و تعریق شبانه می‌شود. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که افرادی که در اوایل یائسگی به مدت 6 ماه پروتئین سویا مصرف کردند، به احتمال کمتری به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا شدند.

این قرص برای افرادی که سابقه ابتلا به سرطان سینه به دلایل ژنتیکی دارند مناسب نیست.

 

ایزورل

ایزورل قرص یائسگی

قرص ایزورل (IzoRel) برای کسای مناسب است که به فکر کاهش گرگرفتگی‌شان هستند. در حال حاضر بهترین درمان برای گرگرفتگی یائسگی، درمان جایگزین هورمون (HRT) است که شامل مصرف استروژن است که توسط پزشک باید تجویز شود. با این وجود، HRT می‌تواند احتمال سکته مغزی و برخی سرطان‌ها را افزایش دهد، از این رو بسیاری از زنان به فکر جایگزین بهتری برای آن هستند. برخی داروهای گیاهی مانند کوهوش سیاه نیز باعث کاهش گرگرفتگی در زنان یائسه می‌شود.

شواهد خوبی وجود دارند که نشان می‌دهند ایزوفلاون‌های سویا می‌تواند به کاهش گرگرفتگی کمک کند. این قرص هم حاوی ایزوفلاون سویا است. اگر می‌خواهید بدانید که آیا این قرص، بهترین قرص برای یائسگی شما است یا نه، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. در صورتی که سابقه ابتلا به سرطان سینه دارید و یا دارای سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان سینه هستید، به هیچ وجه این قرص را مصرف نکنید. برای قرص لاغری یائسگی باید از قرص‌های دیگری استفاده کنید.

 

قرص Now D3+K2

قرص یائسگی برای تراکم استخوانی

این قرص برای کسانی مناسب است که دچار تراکم استخوانی هستند. در دوران یائسگی، به علت کاهش سطوح استروژن حجم استخوانی به‌صورت سریعی کاهش می‌یابد. تحقیقات نشان داده‌اند که جذب کافی کلسیم، ویتامین D، ویتامین K، منیزیم و بتاکاروتن می‌تواند به بهبود تراکم استخوانی کمک کند. ویتامین D ممکن است به افزایش جذب کلسیم کمک کند، درحالیکه منیزیم و ویتامین K به حفظ کلسیم در استخوان‌ها کمک می‌کند. جذب ویتامین D از طریق غذا می‌تواند سخت باشد و اگر زمان کافی را در برابر نور خورشید سپری نکرده باشید، دچار کمبود ویتامین D خواهید شد. همچنین مطالعات نشان داده‌اند که جذب ویتامین D و ویتامین K می‌تواند به‌صورت قابل توجهی تراکم استخوانی را مخصوصاً در زنان یائسه افزایش دهید. بنابراین پیشنهاد ما در پریهان، قرص Now  D3+K2  به‌عنوان بهترین قرص برای یائسگی برای افرادی است که دچار تراکم استخوانی است.

 

نوترافول

قرص یائسگی نوترافول

کاهش سطوح استروژن و پروژسترون می‌تواند منجر به ریزش مو در دوران یائسگی شود. این هورمون‌ها نقش مهمی را در رشد مو و ضخیم شدن آن بازی می‌کنند. وقتی  سطح این هورمون‌ها کاهش می‌یابند، می‌تواند موجب ریزش مو و نازک شدن مو شود. استرس نیز می‌تواند موجب ریزش مو شود. دوره پیش از یائسگی دوره استرس‌زائی است.

پیروی از یک رژیم سالم و متعادل مانند میوه‌جات، سبزیجات، پروتئین‌های کم چرب، غلات کامل و چربی‌های سالم همچنین کنترل استرس می‌توانند به کاهش ریزش مو و نازک شدن مو کمک کنند. این قرص به پیشگیری از ریزش مو در دوران یائسگی کمک می‌کند.

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب