بهترین زمان استفاده از کرم کلاژن چه زمانی است؟

وقتی در مورد مراقبت از پوست برای ضد پیری صحبت می‌کنیم، فوراً به کلاژن فکر می‌کنیم. ممکن است از خودتان بپرسید که بهترین زمان استفاده از کرم کلاژن چه زمانی است؟ کلاژن باعث محکم شدن پوست می‌شود و در نتیجه مزیت‌های زیادی برای جوان ماندن پوست دارد. حتماً شما هم بارها و بارها درباره مزیت‌های بی‌نظیر کلاژن بر روی پوست شنیده‌اید. کلاژن تقریباً تبدیل به یک کلمه رایجی شده است، اما به‌راستی کلاژن چیست؟ چه زمانی و چگونه باید از آن استفاده کرد. اینها سوالات مهمی هستند که در این مقاله قصد داریم به آنها پاسخ دهیم.

 

کلاژن چیست و چگونه بر روی پوست تاثیر می‌گذارد؟

پریهان: کلاژن پروتئین مهمی است که به ما کمک می‌کند تا نه تنها خاصیت ارتجاعی پوست‌مان حفظ شود بلکه به حفظ سلامت مفصل‌هایمان نیز کمک می‌کند. کلاژن در استخوان‌ها، عضلات و حتی خون ما وجود دارد. با اینکه یک سوم پوست ما را کلاژن تشکیل می‌دهد اما همزمان با بالا رفتن سن‌مان، کلاژن موجود در بدن‌مان تجزیه می‌شود و بدن‌مان دیگر به خوبی کلاژن تولید نمی‌کند. کلاژن شروع به کاهش تدریجی می‌کند و در نیمه دوم دهه بیست سالگی مقدار تولید کلاژن به شدت کاهش می‌یابد. برای همین به استفاده از محصولات حاوی کلاژن از جمله سرم کلاژن روی می‌آوریم.

 

مزیت‌های استفاده از سرم کلاژن

مزیت‌های استفاده از سرم کلاژن

یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از کلاژن به‌صورت موضعی، استفاده از سرم کلاژن است. اضافه کردن سرم کلاژن به روتین مراقبت از پوست در طی چند هفته تغییرات زیادی در پوست‌تان ایجاد خواهد کرد. برخی از مزیت‌های سرم کلاژن عبارتند از:

  • کمک به سفت شدن پوست همچنین انعطاف‌پذیری پوست
  • کمک به درخشندگی پوست و حفظ جوانی چهره
  • حفظ صافی پوست صورت
  • کاهش خطوط ریز، چین‌وچروک و دیگر نشانه‌های پیری.

بهترین زمان استفاده از کرم کلاژن

حالا که فهمیدید کلاژن چیست و چه مزیت‌هایی دارد، نوبت به این رسیده است که بدانید بهترین زمان استفاده از کرم کلاژن چه زمانی است؟

کرم کلاژن یا سرم کلاژن را یک یا دو بار در روز می‌توانید استفاده کنید که به نیاز پوست‌تان بستگی دارد. متخصصان پوست توصیه می‌کنند که از سرم کلاژن یک بار در صبح و یک بار در شب استفاده کنید.

برای اینکه حداکثر استفاده را از کرم کلاژن ببرید، بهتر است بعد از استفاده از پاک‌کننده، لایه‌بردار و تونر از سرم یا کرم کلاژن ساتفاده کنید، سپس از نرم‌کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.

وقتی سرم کلاژن را در صبح استفاده می‌کنید، حتماً روتین پوستی‌تان را با ضد آفتاب به پایان برسانید، چون مواد تشکیل‌دهنده سرم به شدت به نور آفتاب حساس هستند. اگر به‌طور همزمان از سرم‌های دیگر نیز استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنم بیشتر از سه نوع سرم را در یک لحظه استفاده نکنید. همچنین مطمئن شوید که سرم‌ها را به نوبت از سبک‌ترین سرم تا سنگین‌ترین سرم استفاده می‌کنید.

 

بهترین سن استفاده از سرم کلاژن چه زمانی است؟

از دهه بیست سالگی هر زمان که شروع کنید بهترین زمان استفاده از کرم کلاژن است. اگر در اوایل بیست سالگی هستید، استفاده از سرم کلاژن را از هفته‌ای سه بار شروع کنید و به تدریج به روزی یک بار افزایش دهید و تا اواخر دهه بیست سالگی به روزی دو بار برسانید.

با این وجود، اگر در اواسط دهه بیست سالگی هستید و یا بیشتر از آن، بهترین زمان استفاده از کرم کلاژن روزی یک بار است که کم کم مقدار آن را به روزی دو بار افزایش دهید.

اگر در دهه سی، چهل و یا حتی پنجاه سالگی هستید، نگران نباشید، دیر شروع کردن بهتر از هرگز شروع نکردن است. هر چه سریع‌تر استفاده از سرم کلاژن را در روتین مراقبت از پوست‌تان شروع کنید.

 

بهترین سرم کلاژن برای شما کدام است؟

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در مورد کلاژن این است که کلاژن‌های گیاهی تاثیری ندارند در حالیکه این باور غلطی است. سرم‌های کلاژن گیاهی را باید سه بار در روز استفاده کرد و تاثیر آنها بیشتر هم هست.

 

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب