آیا وازلین برای سفیدی واژن خوبه؟

امروزه استفاده از وازلین برای سفیدی واژن بع‌نوان یکی از روش­های موثر برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی و واژن معرفی شده است. ژل پترولیوم وازلین به دلیل خواص نرم‌­کنندگی، توانایی ترمیم پوست و ایمنی بالا مدت هاست که در بسیاری از خانه­‌ها مورد استفاده قرار می­گیرد.

 سفید کردن واژن به منظور روشن کردن ناحیه تناسلی زنان است که بر اثر عوامل مختلفی تیره شده است. از اصلی‌­ترین عوامل تیره شدن واژن زنان می­‌توان به رطوبت مداوم در ناحیه تناسلی،گذر زمان و افزایش سن، بیماری های پوستی و پوشیدن مداوم لباس های تنگ و چسبان اشاره کرد. ب‌دلیل تیرگی واژن بسیاری از زنان دغدغه سفید کردن این ناحیه را دارند و به دنبال بهترین روش­های تاثیرگذار هستند. در قسمت­‌های بعدی میخواهیم به فواید و خطرات احتمالی استفاده از وازلین به منظور رفع تیرگی و سفید کردن واژن بپردازیم.

 

آیا وازلین برای سفیدی واژن خوبه؟

به طور کلی استفاده از وازلین برای سفیدی واژن گزینه مناسبی نیست و در مجله اینترنتی پریهان توصیه می شود که از وازلین برای سفید شدن واژن استفاده نکنید. . زیرا وازلین روغنی است که از ترکیب پارافین، مواد معدنی و واکس میکرو کریستالی ساخته شده ­است. در واقع برای استفاده خارجی مناسب است و با وجود تمام فوایدی که دارد گزینه مناسبی برای واژن نیست. کسانی که از وازلین برای سفیدی واژن استفاده می کنند احتمالاً از خطراتی که آن­ها را تهدید می­‌کند آگاه نیستند.

آیا وازلین باعث عفونت واژن می‌شود؟

بسیاری از زنان از وازلین برای سفیدی واژن خود استفاده می­کنند. اما باید از فواید و خطرات استفاده ازآن را بدانند و سپس از وازلین به عنوان ماده سفید روشن­‌کننده استفاده کنند.

وازلین و سایر فراورده های ژله ای نفتی به دلایل زیادی نباید روی فرج، داخل واژن یا داخل مقعد استفاده شوند. وازلین می‌­تواند خطر عفونت‌­های واژن را مانند واژینوز باکتریایی یا عفونت­های مخمری را بخصوص اگر مستعد ابتلا به آن­ها باشید، افزایش دهد. هنگامی که از وازلین استفاده می­‌کنید این ماده به مدت طولانی روی پوست بدن شما می­ماند. علی رغم آنکه یک لایه حفاظتی از تحریکات خارجی روی پوست شما ایجاد می­کند، بطور بالقوه محیط مناسبی برای رشد باکتری ها و مخمرها زیر این لایه حافظتی نیز ایجاد می­کند. اگرچه وازلین یک ماده غیر کومدون زا است و منافذ پوست را مسدود نمی‌کند اما می­تواند هر یک از قسمت­های خصوصی بدن شما را از جمله ناحیه واژن که پوستی ظریف و حساس­‌تری نسبت به دیگر قسمت های بدن دارند را تحریک کند.

قوام غلیط و اثر ماندگاری بالای وازلین روی پوست، شستشوی آن را بسیار دشوار می­کند و همین امر خود باعث تحریک پوست هنگام شستشو می­شود.

خطرات و عوارض جانبی وازلین

خطرات مصرف وازلین برای واژن

همانطور که در متن بالا اشاره شد وازلین مناسب مصارف خارجی است. از خوردن یا مصرف داخلی آن باید خودداری کرد. هرگز از وازلین بعنوان نرم کننده ی واژن یا برای مقاربت های جنسی استفاده نکنید. وازلین ممکن است منجر به واکنش هایی از جمله حساسیت پوستی، عفونت های قارچی، انسداد منافذ و آسپراسیون شود.

فواید و مصرف وازلین

بطور کلی از فواید و مصرف خارجی وازلین می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • التیام سوختگی و خراشیدگی پوست
  • مرطوب کننده پوست
  • جلوگیری از ادرار سوختگی نوزادان
  • پاک کننده آرایش اطراف چشم
  • جلوگیری از مو خوره

 

منبع:

منبع

 

 

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب