آیا دمنوش آویشن برای درد قاعدگی خوب است؟

آیا از دمنوش آویشن برای درد قاعدگی خود استفاده می‌کنید؟ آویشن گیاهی با برگ‌های سبز و بو و طعمی تند است. این گیاه، بومی مدیترانه غربی است و در مناطق آسیای غربی و اروپای جنوبی نیز رشد می‌کند. نوشیدن یک فنجان دمنوش آویشن یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن درد قاعدگی است. برای همین مجله اینترنتی پریهان در این مقاله به توضیح بیشتر آن می‌پردازد.

چه چیزی باعث درد قاعدگی می‌شود؟

قبل از اینکه سراغ دمنوش آویشن برای درد قاعدگی برویم، بهتر است علت این دردها را بدانیم. مواد هورمون مانند (پروستاگلاندین‌ها) باعث درد و التهاب در انقباضات عضلانی رحم در دوران قاعدگی می‌شوند. سطوح بالاتری از پروستاگلاندین‌ها موجب دردهای شدیدتر می‌شوند.
اینها برخی از علت‌های دردهای قاعدگی محسوب می‌شوند:
آندومتریوز
فیبروئیدهای رحمی
آدنومیوز
بیماری التهابی لگن
تنگی دهانه رحم

چگونه دردهای قاعدگی کمتر می‌شوند؟

دردهای قاعدگی، بخش نرمالی از دوران قاعدگی شما محسوب می‌شوند. برخی افراد دردهای قاعدگی شدیدتری را تجربه می‌کنند که حتی مسکن‌های بدون نسخه کمکی به آنها نمی‌کند. اگر درد قاعدگی‌تان شدید است، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

درمان‌های دارویی

– داروهایی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن یا استامینوفن
داروهای ضد بارداری
– طب سوزنی و طب فشاری

 

درمان‌های خانگی

– ورزش
استفاده از پد حرارتی بر روی شکم یا زیر شکم
– حمام آب گرم
– ویتامین‌ها و گیاهان خاص مانند ویتامین B1، روغن ماهی، زغال اخته، زنجبیل، سنبل‌الطیب، راتاریا و سولفات روی.
علاوه بر درمان‌هایی که در بالا اشاره شد، می‌توانید از انواع دمنوش‌ها از جمله دمنوش آویشن برای درد قاعدگی استفاده کنید.

مزیت‌های سلامتی آویشن برای بدن

دمنوش آویشن برای سلامتی بدن

این گیاه معطر توانایی مبارزه با انواع باکتری‌ها و قارچ‌ها را دارد که حتی از آن برای نگهداری غذا نیز استفاده می‌شده است. آویشن حاوی انواع املاح معدنی و ویتامین‌ها است که به بهبود سلامتی شما کمک می‌کند. دمنوش آویشن برای درد قاعدگی به این خاطر مشهور است که پر از ویتامین C است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می‌شود، پتاسیم آن به سالم شدن سلول‌ها کمک می‌کند و منگنز آن به رشد استخوان کمک می‌کند. خوردن این دمنوش فواید زیر را به همراه دارد:

دمنوش آویشن ممکن است در از بین رفتن دردهای قاعدگی تاثیرگذار باشد که به احتمال زیاد به خاطر خواص ضد اسپاسمی ترکیبات فعال آن است. همچنین این دمنوش گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی را نیز برطرف می‌کند و ممکن است نوسانات اخلاقی در دوران پریودی را نیز بهتر کند.

دمنوش آویشن به کنترل فشار خون کمک می‌کند

دمنوش آویشن برای درد قاعدگی نقش قابل ملاحظه‌ای در کنترل فشار خون نیز دارد. بر طبق مطالعات، نوشیدن دمنوش آویشن می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند. حتی می‌تواند سطوح کلسترول را نیز کنترل کند.

 

می‌تواند به درمان سرماخوردگی کمک کند‌

این دمنوش، درمان خانگی خوبی برای سرماخوردگی محسوب می‌شود. دمنوش آویشن برای درد قاعدگی نه تنها به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند، بلکه برای انواع متفاوت مشکلات تنفسی نیز خوب است. همچنین به از بین بردن عفونت‌های باکتریایی کمک می‌کند که می‌تواند علائم سرماخوردگی را از بین ببرد.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین C نقش مهمی را در تقویت سیستم ایمنی بدن بازی می‌کند و دمنوش آویشن برای درد قاعدگی حاوی ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می‌شود. همچنین این دمنوش حاوی مس، آهن و منیزیم نیز است.

 

عوارض جانبی دمنوش آویشن

بر طبق FDA، مصرف آویشن ایمن در نظر گرفته می‌شود. اگر ترجیح می‌دهید مکمل آویشن مصرف کنید، این نکته را در ذهن به یاد داشته باشید که مکمل‌های گیاهی همان تاثیر خود آویشن را ندارند. برخی از عوارض دمنوش آویشن که بهتر است از آنها آگاه باشید عبارتند از:

میگرن

اگر به سردردهای میگرنی مبتلا هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به توصیه پزشک خود گوش کنید. کارواکرول و تیمول به عنوان ترکیباتی فهرست بندی شده‌اند که موجب میگرن می‌شوند. با این حال، بیشتر در روغن ضروری آویشن و دمنوش رقیق آویشن موجود هستند.

حالت تهوع

نوشیدن بیش از حد دمنوش آویشن می‌تواند منجر به حالت تهوع، سرگیجه، استفراغ و دردهای شکمی شود.

 

آلرژی‌ها

مثل هر گیاه دیگری، برخی افراد واکنش‌های آلرژیکی به آویشن نشان می‌دهند، مخصوصاً اگر فرد در خانواده خود سابقه حساسیت به رزماری، نعناع و پونه کوهی داشته باشد.

 

بارداری

مصرف پودر آویشن در دوران بارداری ضرری ندارد، اما برای مصرف دمنوش آویشن در دوران بارداری بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

 

طرز تهیه دمنوش آویشن برای درد قاعدگی

می‌توانید خودتان در خانه با کمی عسل و لیمو دمنوش آویشن تهیه کنید. برای تهیه این دمنوش نیاز به آویشن خشک دارید.
مواد لازم
یک قاشق غذاخوری برگ آویشن خشک شده
2 فنجان آب تصفیه شده
1 قاشق غذاخوری عسل
یک عدد لیموی برش خورده

طرز تهیه
– اجازه دهید آب بجوشد، وقتی آب جوشید شعله گاز را خاموش کنید.
– برگ آویشن خشک شده را اضافه کنید و در ظرف را بگذارید.
– تقریبا به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا آویشن دم بکشد.
– موقع خوردن، عسل و لیمو اضافه کنید.

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب