درمان خانگی عفونت قارچی واژن با این 7 راهکار فوق‌العاده

آیا واقعاً درمان خانگی عفونت قارچی واژن موثر واقع می‌شود؟ آیا سیر و سرکه می‌توانند به درمان عفونت مخمری یا عفونت قارچی واژن کمک کنند؟ عفونت قارچی واژن در واقع نوعی بیماری رایجی است که در اثر رشد بیش از حد قارچ‌ها اتفاق می‌افتد که این قارچ‌ها به‌طور طبیعی در واژن زندگی می‌کنند و کاندیدا آلبیکانس نامیده می‌شود.

رشد بیش از حد قارچ‌ها می‌توانند موجب خارش، تحریک، التهاب و ترشحات دردناک شود. اکثر زنان حداقل برای یک بار هم که شده این نوع عفونت را تجربه می‌کنند. اگر دچار عفونت قارچی واژن شده‌اید بهترین کار این است که در اولین مرحله به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا پزشک شما را مطمئن کند که شما مبتلا به این نوع قارچ هستید، سپس به درمان‌های خانگی بپردازید.

 

درمان خانگی عفونت قارچی واژن

می‌توانید از روش‌های زیر برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن استفاده کنید.

 

ماست یونانی

ماست یونانی برای عفونت واژن

پروبیوتیک‌ها می‌توانند در مقابل قارچ‌ها موثر واقع شوند. ماست یکی از بهترین پروبیوتیک‌هایی است که برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن می‌توانید انتخاب کنید، چون حاوی باکتری‌های زنده‌ای است. این باکتری‌ها به بهتر شدن محیط سالم در واژن کمک می‌کنند. البته خوردن ماست در دوران پریودی هم پیشنهاد می‌شود.

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که خوردن ماست به گسترش میکروبیوم‌های روده کمک می‌کند که می‌توانند مخمر را در بدن‌تان کاهش دهند. اگر ماست دوست ندارید، می‌توانید از یک مکمل پروبیوتیکی استفاده کنید یا غذاهایی بخورید که حاوی پروبیوتیک هستند. اما اگر ماست را برای درمان عفونت مخمری انتخاب می‌کنید، سعی کنید ماست یونانی ساده را انتخاب کنید. البته ماست یونانی که انتخاب می‌کنید نباید حاوی قند افزودنی، طعم‌دهنده یا میوه باشد. قند افزودنی می‌تواند شرایط برای رشد قارچ‌ها را در واژن فراهم کند.

می‌توانید ماست یونانی را بخورید و یا آن را بر روی واژن‌تان بزنید.

 

بوریک اسید

بوریک اسید به‌عنوان درمان خانگی عفونت قارچی واژن یک ضد قارج قوی محسوب می‌شود. با این وجود، باید بدانید که اگر بوریک اسید را به مقدار زیادی مصرف کنید می‌تواند سمی و خطرناک باشد و می‌تواند به کلیه آسیب برساند یا حتی مصرف بیش از حد آن می‌تواند موجب مرگ شود. در صورت بارداری هم نباید از بوریک اسید مصرف کنید. بهتر است درمان دیگری را برای خودتان انتخاب کنید.

 

روغن ارگانو (پونه کوهی)

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که روغن ارگانو ممکن است برای تغییر رشد قارچ‌ها در واژن موثر واقع شود. برای استفاده از روغن ارگانو به‌عنوان یک درمان خانگی عفونت قارچی واژن کافی است سه تا پنج قطره از روغن ارگانو را با یک روغن حامل دیگر مخلوط کنید مانند روغن زیتون یا روغن بادام. سپس، روی پوست واژن بزنید. مواظب باشید که روغن را داخل واژن نزنید.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای عفونت قارچی

روغن نارگیل دارای خواص ضد قارچی است و به‌عنوان یک درمان خانگی عفونت قارچی واژن محسوب می‌شود. برای درمان با روغن نارگیل، اول از همه مطمئن باشید که روغن نارگیلی که تهیه کرده‌اید خالص و اصل باشد. این روغن را می‌توانید به‌صورت مستقیم بر روی ناحیه تحت تاثیر بزنید.

 

روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از روغن‌هایی است که به از بین رفتن قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها کمک می‌کند. در حقیقت، تحقیقات نشان داده است که روغن درخت چای به خاطر خواص ضد قارچی که دارد می‌تواند در درمان خانگی عفونت قارچی واژن موثر واقع شود.

تحقیقات در سال 2016 نشان می‌دهند که ترکیب پروبیوتیک‌ها و شیاف واژینال حاوی روغن درخت چای ممکن است به درمان عفونت واژن کمک کند. بهترین راه برای استفاده از روغن درخت چای این است که شیاف آن را خریداری کنید.

 

سرکه سیب

یکی از مشهورترین گزینه‌ها برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن، استفاده از سرکه سیب است. برای این کار، یک فنجان سرکه سیب را به وان حمام اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه داخل وان بنشینید.

 

سیر

شواهد نشان می‌دهند که سیر به از بین رفتن قارچ‌ها کمک می‌کند. اگر می‌خواهید از سیر برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن استفاده کنید، بهترین روش این است که در رژیم غذایی‌تان از سیر استفاده کنید. برخی توصیه می‌کنند که سیر را در واژن بگذارید که ما این روش را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم.

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب