11 آبرسان طبیعی پوست که عاشقش می‌شوید!

همه ما می‌دانیم که آبرسان طبیعی پوست از چه اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از محصولات طبیعی که هیچ‌گونه ماده شیمیایی در آن استفاده نشده است، بسیار امن‌تر است. اگر این محصولات خانگی باشند هزینه بسیار پایین‌تری خواهند داشت. همه پوست‌ها به این محصولات واکنش یکسانی نشان نمی‌دهند. در این مقاله از سایت مجله اینترنتی پریهان قصد داریم تا چند آبرسان طبیعی را به شما معرفی کنیم:

آبرسان طبیعی پوست

مرطوب‌کردن روزانه پوست از اهمیت زیادی برخوردار است. می‌توانید قبل از استفاده از این آبرسان‌های طبیعی با متخصص پوست نیز مشورت کنید.

آووکادو

آووکادو برای مرطوب‌کردن پوست

آووکادو میوه مشهوری است که در شرایط آب‌وهوایی گرم رشد می‌کند. علاوه‌ بر اینکه خوشمزه نیز است، این میوه سبز رنگ گوشتی می‌تواند به‌عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی استفاده شود. روغن آواکادو که از این میوه استخراج می‌شود، خیلی سریع جذب می‌شود و برای پوست‌های چرب بسیار عالی است. روغن آواکادو را به‌هیچ وجه با روغن‌های دیگر ترکیب نکنید.

پوست آووکادو را بکنید و آن را له کنید و یک آبرسان طبیعی پوست درست کنید. آووکادوی له‌شده را به‌طور مستقیم بر روی پوست بگذارید و بعد از 10 تا 15 دقیقه بشوئید. همچنین آووکادو را با عسل نیز ترکیب کنید.

 

کره شیا

کره شیا که از درخت شیا در آفریقا استخراج می‌شود، یک آبرسان طبیعی پوست عالی برای پوست‌های خشک است. سعی کنید از کره شیای ارگانیک استفاده کنید. چون این کره ضخیم است، استفاده کره شیای خالص بر روی قسمت‌هایی از پوست که خشک می‌شود رایج است مانند دست‌ها و پاها. همچنین کره شیا به‌عنوان یک ترکیب در بسیاری از محصولات و لوسیون‌های آرایشی استفاده می‌شود. این کره به‌خوبی با دیگر روغن‌ها ترکیب می‌شود،

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای مرطوب‌کردن پوست

روغن نارگیل از زمان مصریان قدیم برای مراقبت از پوست یا مو استفاده می‌شود. این روغن برای افرادی که دارای پوست‌های خشک هستند بهترین است، بعد از حمام می‌توانید از این روغن به‌عنوان آبرسان طبیعی پوست استفاده کنید. همچنین این روغن تمام ناخالصی‌های پوست را از بین می‌برد و پوست را مرطوب می‌کند. از روغن نارگیل می‌توانید برای پیشگیری از بزرگ شدن منفذها نیز استفاده کنید. حتما روغن نارگیل ارگانیک تهیه کنید.  

 

کره انبه

روغن انبه برای مرطوب‌کردن پوست

کره انبه بی‌نهایت مرطوب‌کننده است. چون در دمای اتاق سفت می‌شود، اغلب با روغن‌های دیگر (معمول با روغن نارگیل) مخلوط می‌شود تا نرم‌تر شود و استفاده از آن راحت‌تر شود. این کره برای همه نوع پوست مناسب است و پوست‌تان بعد از استفاده از این کره نرم‌تر خواهد شد. توانایی این کره فقط به آبرسانی منتهی نمی‌شود، کره انبه می‌تواند برای آبرسانی مو نیز استفاده شود.

 

باترمیلک

باترمیلک برای مرطوب‌کردن پوست

با اینکه باترمیلک خود به‌تنهایی نمی‌تواند باعت مرطوب‌شدن پوست شود، اما به جذب هرگونه مرطوب‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید می‌شود. باترمیلک برای هر نوع پوستی خوب است و حاوی اسید لاکتیک (یک اسید آلفای هیدروکسی) است که می‌تواند از طریق لایه‌برداری باعث به‌وجود آمدن سلول‌های جدید پوستی شود. افرادی که به باترمیلک حساسیت دارند باید از استفاده از این آبرسان طبیعی پوست خودداری کنند.

 

روغن زیتون

هزاران سال است که از روغن زیتون استفاده می‌شود.  روغن زیتون با دیگر روغن‌ها ترکیب می‌شود و به‌عنوان یک ترکیب اصلی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. همیشه برای مراقبت از پوست از روغن زیتون ارگانیک استفاده کنید.

روغن زیتون حاوی اسکوآلن است که یک ترکیب شیمیایی است که دارای خواص مرطوب‌کنندگی است. روغن زیتون کمی سنگین‌تر از دیگر روغن‌ها است و جذب آن بر روی پوست کمی طولانی‌تر است و ممکن است مناسب پوست‌های چرب نباشد. همچنین این روغن زیتون به‌عنوان یک روش درمان برای مرطوب‌کردن موهای خشک استفاده می‌شود.

 

عسل

عسل برای مرطوب‌کردن پوست

عسل یک ماده ضد باکتریایی و یک آبرسان طبیعی پوست محسوب می‌شود. عسل می‌تواند به‌عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست استفاده شود. فقط کافی است کمی عسل را روی صورت خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید. می‌توانید با مخلوط کردن عسل و بادام یا لیمو و دیگر ترکیبات طبیعی، اسکراب و لوسیون صورت تهیه کنید.

 

کره کاکائو

کره کاکائو برای مرطوب‌کردن پوست

کاکائو یک مرطوب‌کننده طبیعی پوست که بوی مطبوعی دارد. کره کاکائو در هنگام استفاده بر روی پوست صورت به‌عنوان یک مرطوب‌کننده پوست عالی است. این کره کاملا مناسب پوست‌های خشک است. برخلاف کره‌های دیگر، کره کاکائو می‌تواند منجر به بزرگ شدن منفذهای پوست صورت شود. برای همین بهتر است بر روی صورت استفاده نشود. ولی برای قسمت‌های دیگر بدن می‌توانید استفاده کنید.

 

آلوئه‌ورا

این گیاه یکی از بهترین گیاهان مرطوب‌کننده پوست محسوب می‌شود. ژل آلوئه‌ورا حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و و انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، C و E است. ژل آلوئه‌ورا مناسب همه انواع پوست‌ها است و به تولید کالوژن کمک می‌کند.

 

ماست

ماست به‌عنوان یک آبرسان طبیعی پوست مناسب هر نوع پوستی است. بهترین ماست برای مراقبت از پوست، ماست غلیظ و بدون طعم است که می‌تواند به‌راحتی بر روی پوست استفاده شود.

مانند باترمیلک، ماست حاوی اسید لاکتیک است که یک اسید هیدروکسی آلفا است که پوست را تمیز می‌کند و آن را مرطوب می‌کند. کافی است ماست را به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست قرار دهید.

 

روغن بادام شیرین  

مانند دیگر روغن‌های گیاهی، روغن بادام شیرین از استخراج روغن از بادام به‌دست می‌آید که باعث مرطوب‌شدن و آبرسانی پوست می‌شود. روغن بادام مناسب پوست‌های مستعد آکنه و پوست‌های خشک است. بسیاری از محصولات مانند پاک‌کننده‎ها، ضدآفتاب و مرطوب‌کننده‌ها حاوی روغن بادام شیرین هستند. این روغن را می‌توانید به‌صورت مستقیم بر روی پوست استفاده کنید. چون این روغن جذب پوست می‌شود، افرادی که به روغن بادام حساس هستند بهتر است از این روغن به‌عنوان مرطوب‌کننده استفاده نکنند.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب