خوردن ماست در دوران قاعدگی خوبه یا بده؟

آیا شما هم جزو کسانی هستید که از خوردن ماست در دوران قاعدگی اجتناب می‌کنید؟ احتمالاً نمی‌دانید که ماست ممکن است ضرر داشته باشد یا برایتان مفید باشد! معمولاً مادرانمان و یا حتی مادربزرگمان همیشه به ما توصیه کرده‌اند که از خوردن ماست در دوران پریودی خودداری کنیم، اما شاید باور نکنید که کارشناسان توصیه می‌کنند که خوردن ماست در این دوران مفید نیز است و نباید این ماده غذایی را در دوران قاعدگی حذف کرد.

خوردن ماست در دوران قاعدگی

احتمالاً شما هم از خوردن ماست در دوران قاعدگی اجتناب می‌کنید و همه اطرافیان به شما توصیه می‌کنند که ماست را در دوران قاعدگی مصرف نکنید. در حقیقت، بسیاری از تغییرات هورمونی در بدن زنان در طول قاعدگی اتفاق می‌افتد. این تغییرات هورمونی می‌توانند منجر به مشکلات بسیاری از جمله انقباض رحمی، ورم و دیگر مشکلات شوند. توصیه می‌شود در این دوران غذاهای سرد و ترش خورده نشود. ماست نیز جزو غذاهای سرد محسوب می‌شود که مزه ترشی دارد، اما کارشناسان توصیه می‌کنند به هیچ وجه خوردن ماست را در دوران قاعدگی حذف کنید.

 

باورهای اشتباه در مورد ماست

بر طبق گفته‌های کارشناسان، نخوردن ماست در دوران قاعدگی خرافه‌ای بیش نیست. در حقیقت، ماست حاوی پروبیوتیک است که موجب کاهش التهاب در بدن می‌شود. همچنین خوردن ماست در دوران قاعدگی موجب کاهش درد و تورم در سلول‌های تازه بدن می‌شود.  در واقع ماست دارای خواص درمانی زیادی است که به سیستم گوارشی برای کارکرد بهتر کمک می‌کند.

 

ماست را چه زمانی باید خورد؟

ماست را همیشه باید در طول روز مصرف کرد. خوردن ماست را به شب موکول نکنید. این قانون را باید در روزهای قاعدگی نیز رعایت کنید.

 

از این غذاها در دوران قاعدگی پرهیز کنید

در حقیقت، در طول قاعدگی، زنان دچار کمبود مواد مغذی می‌شوند و به آهن، کلسیم و دیگر مواد مغذی نیاز دارند. بنابراین، توصیه می‌شود در طول دوران قاعدگی سبزیجات دارای برگ سبز مصرف کنید. با این وجود، در طول دوران قاعدگی از خوردن غذاهای ادویه‌دار و همچنین غذاهای فرآوری‌شده و مقدار زیاد قهوه خودداری کنید. بنابراین انتخاب غذا در پریودی از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکته مهم: این مقاله فقط برای اطلاعات عمومی است. تنها پزشک‌تان می‌تواند به شما یک برنامه تغذیه‌ای مناسب بدهد. برای قطع خونریزی قاعدگی بهتر است اطلاعات کافی داشته باشید.

منبع

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب