کالری غذاهای روزانه برای کاهش وزن چقدر باید باشد؟

شمردن کالری غذاهای روزانه می‌تواند روش خوبی برای کاهش وزن باشد. با این وجود، یاد گرفتن در مورد نحوه کالری شماری می‌تواند ترفند مهمی برای لاغی باشد، چون کالری شماری به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله سن، جنسیت، اندازه و سطح فعالیت.

 

کالری غذاهای روزانه

طبق گزارش پریهان: همانطور که در بالا اشاره کردیم تعداد کالری غذاهای روزانه به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله سن، جنسیت، قد، وزن فعلی، سطح فعالیت و سلامت متابولیکی و چندین عامل دیگر.

وقتی تلاش می‌کنید وزن کم کنید، باید کالری کمتری مصرف کنید و یا بیشتر ورزش کنید. برخی از افراد از هر دو روش استفاده می‌کنند.

با این وجود، باید مطمئن شوید که کالری کافی را برای بدن فراهم می‌کنید، چون بدن به مواد مغذی نیاز دارد.

مهم‌ترین بخش از هر برنامه کاهش وزن، دوام آن است. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند برای کاهش وزن بهتر است با کاهش کالری کم شروع کنید.

برای مثال، بسیاری از رژیم‌های غذایی مد روز توصیه می‌کنند که جذب کالری حدود 1000 تا 1200 کالری در روز باشد که این مقدار برای سلامتی یک فرد بزرگسال کافی نیست. با کاهش کالری مورد نیاز بدن ممکن است دچار کمبود مواد مغذی شوید. در اینجا نگاه دقیق‌تری به کالری غذاهای روزانه می‌اندازیم:

زنان

کالری مورد نیاز زنان

کالری غذاهای روزانه برای زنان می‌تواند به سن، اندازه و سطح فعالیت آنها بستگی داشته باشد. اکثر زنان بین سنین 19 الی 30 سال به 2000 الی 2400 کالری در روز نیاز دارند تا بتوانند وزن خود را حفظ کنند.

زنان بین 31 الی 59 سال تا اندازه‌ای به کالری کمتری نیاز دارند. در کل، زنان در این گروه سنی باید 1800 الی 2200 کالری در روز مصرف کنند تا وزن خود را حفظ کنند.

زنان بالای 60 سال نسبت به دیگر گروه‌های سنی به کالری کمتری نیاز دارند که حدود 1600 الی 2000 کالری در روز برای حفظ وزن بدن است.

به این نکته توجه داشته باشید که کالری دقیق به نوع فعالیت‌تان، به اضافه قد، وزن و وضعیت سلامتی‌تان بستگی دارد. علاوه‌براین، این تخمین‌ها برای زنان باردار و یا شیرده نیست، چون زنان در دوران بارداری و شیردهی به کالری بیشتری نیاز دارند. اگر در مورد لاغری با قهوه و لیمو چیزهایی شنیده‌اید، توصیه می‌کنیم از دیگر بخش‌های وب سایت دیدن کنید.

مردان

 

همانطور که کالری غذاهای روزانه زنان به عوامل مختلفی بستگی دارد، این مورد برای مردان نیز صدق می‌کند. تخمین زده می‌شود که مردان بین سنین 19 الی 30 سال باید روزانه 2400 الی 3000 کالری در روز مصرف کنند تا وزن بدنشان حفظ شود. همزمان با بالا رفتن سن، انرژی مورد نیاز بدن کاهش می‌یابد. در حقیقت، مردان بین سنین 31 الی 59 سال به 2200 الی 3000 کالری در روز نیاز دارند. در عین حال، کالری غذاهای روزانه مردان بالای 60 سال بین 2000 الی 2600 است.

کودکان  

کالری مورد نیاز کودکان نیز به سن، جنسیت،اندازه و سطح فعالیت آنها بستگی دارد. برای مثال، یک دختر سه ساله ممکن است فقط به 1200 کالری نیاز داشته باشد، درحالیکه یک نوجوان می‌تواند به 3000 کالری در روز نیاز داشته باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که نیازی به کالری شماری کودکان و نوجوانان نیست، چون این کودکان در سنین رشد هستند و نباید دچار کمبود مواد مغذی شوند. به جای کالری شماری توصیه می‌شود از غذاهای سالم و مغذی استفاده شود و به‌طور منظم فعالیت جسمانی داشته باشند. می‌توانید به دنبال علل چاقی و درمان آن باشید.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: healthline.com

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب